O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 23/06/2013 : 09:27:45 Hallo, Ik vind dat het volume van de Tyros wel wat harder kan,ook op mijn koptelefoon Zijn er meer mensen hier die daar het zelfde over denken ? Of hebben jullie tips voor mij? Of is max ook ècht max volume? Of een versterker met koptetelefoon aansluiting?
Ps mijn oren zijn pas uitgespoten dus dat is het niet
Alvast bedankt voor het mee denken |
10 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 10/07/2013 : 11:22:19 Jazeker door Frans Het werkt perfect!
|
maartenb |
Geplaatst - 30/06/2013 : 20:59:07 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Toch nog Tyros
Het is opgelost
H O E ? ?
Met de oplossing van Frans, neem ik aan?
Maarten |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 29/06/2013 : 09:08:43 En Natuurlijk iedereen bedankt voor alle oplossingen! |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 27/06/2013 : 18:04:56 Frans enorm bedankt voor de toelichting op het volume probleem Het is opgelost |
maartenb |
Geplaatst - 23/06/2013 : 19:29:20 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten
De vraag ging over het totale volume van de T4
Oh ja, dat is waar.
Als de boxen TRS-MS04 zachtjes staan, kun je controleren wat de stand is van de volumeknop aan de achterkant van de subwoofer. Misschien staat die wat laag?
Of bedoel je het geluidsniveau dat uit de Line Output komt?
Maarten |
F.van Holten |
Geplaatst - 23/06/2013 : 18:00:03 Hallo
De vraag ging over het totale volume van de T4, met uiteraard daaraan gekoppeld de HT.
Dit was al een oude terugkomende vraag, het volume van de T4 is nu eenmaal wat zachter dan eerdere versie,s, en is simpel op te lossen door de handelingen beschreven in een eerder topic. Een apparte HT versterker kan ook, maar daar veranderd het totaal volume niet mee, maar alle versterkings mogelijkheden zitten al ruim verwerkt in de T4, dus ook voor dit euvel.
Grt. Frans
|
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 23/06/2013 : 17:49:55 bedankt voor de reacties ga t eens testen |
maartenb |
Geplaatst - 23/06/2013 : 16:13:44 +1 voor T-Rossie's verhaal over de impedantie van de hoofdtelefoon. Ik heb twee hoofdtelefoons, en met de ene is het geluid veel harder dan met de andere.
Een andere oplossing is een hoofdtelefoonvoorversterker te gebruiken. Ik heb zelf de "SM Pro Audio Q-amp headphone preamp":
Maarten |
F.van Holten |
Geplaatst - 23/06/2013 : 15:17:10 Hallo
Dit probleem is al eens aan de orde geweest met de T4, zie link
http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3624&whichpage=1&SearchTerms=volume
Ik los dit op door na het opstarten even te gaan naar: MIXING CONSOLE / met de tab naar CMP / dan GAINE OFFSET opschroeven naar b.v. +3, of naar gelang hoger/lager
Dit zijn de paar handelingen die ik op voorhand doe, en klaar is k.
Suc6
Grt. Frans
|
T-Rossie |
Geplaatst - 23/06/2013 : 12:25:33 John, Zeer bepalend is het type koptelefoon wat je gebruikt. Hierbij doel ik op de 'weerstand' (=impedantie) van de spoeltjes, het zijn per slot van rekening mini-luidsprekertjes en de impedantie kan variëren tussen 30 en 600 Ohm, afhankelijk van het type/merk. De uitgang van de Tyros geeft een bepaalde spanning af. Een laag-ohmige koptelefoon (30 Ohm) zal meer geluid geven dan eentje van 600 Ohm.
Als je dus meer geluid wilt is het zaak om een koptelefoon te kopen met een lage impedantie. |