Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 styles opslaan Tyros 4

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
zuur Geplaatst - 15/09/2013 : 21:53:30
Ik ben bezig om styles op te slaan, ook uit de musicfinder. Nu is het tempo van opslaan bijvoorbeeld 120 en het tempo van afspelen na het kiezen van een ander record soms sneller (130). Ik heb de Tempo Lockfunctie in de MF al aangezet dus dat kan het niet zijn. Sla ik styles op in een bank maximaal 8 dan gaat het wel goed. Doe ik dit via styles met de tab naar naar USB om een lange lijst te krijgen zodat alles alfabetisch is dan loop ik tegen eerder genoemd probleem aan. Sla ik het op in de musicfinder dan is het wel goed. Heeft iemand dezelfde ervaring of hier een oplossing voor?
M.v.g.
Ben.
3     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
zuur Geplaatst - 31/10/2013 : 13:10:41
Hallo Ruud, ik heb de aanwijzingen van jou gedaan en het tempo van de style aangepast en opgeslagen dat is gelukt mijn dank hiervoor. Maar nu ontstaat er een nieuw probleem. Als ik de style bewerk en opsla en daar een voice bijvoorbeeld een gitaar aan toevoeg gaat dit ook goed. Maak ik nu een nieuwe style aan met tempoaanpassing en een andere voice bijvoorbeeld een piano dan zijn de beide stylen met piano dus de laatste voice die ik opsla. Ik zal de voice dan ook op de een of andere manier moeten bewerken zodat dit vast ligt alleen ik heb geen idee hoe.
M.v.g.
Ben.
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zuur

Ik ben bezig om styles op te slaan, ook uit de musicfinder. Nu is het tempo van opslaan bijvoorbeeld 120 en het tempo van afspelen na het kiezen van een ander record soms sneller (130). Ik heb de Tempo Lockfunctie in de MF al aangezet dus dat kan het niet zijn. Sla ik styles op in een bank maximaal 8 dan gaat het wel goed. Doe ik dit via styles met de tab naar naar USB om een lange lijst te krijgen zodat alles alfabetisch is dan loop ik tegen eerder genoemd probleem aan. Sla ik het op in de musicfinder dan is het wel goed. Heeft iemand dezelfde ervaring of hier een oplossing voor?
M.v.g.
Ben.

Ruud Geplaatst - 16/09/2013 : 08:55:38
Hallo Ben,

Alleereerst welkom op het forum.
Je geeft aan dat het bij het opslaan in een registratie goed gaat en ook bij het opslaan in de musicfinder.
Als je de styles naar usb wilt opslaan met het voor jou gewenste tempo zul je het tempo dus in de style zelf dienen vast te leggen.

- Stel het tempo van de style in
- Druk [Digital Recording]
- Kies Style Creator (knop B)
- Met de [Tab]knop naar tabblad Channel
- Kies Execute (knop D)
- Save (knop I)
- Met de [Tab]knop naar bijvoorbeeld USB1 om het op usb op te slaan
- Type de naam van de style in en bevestig met OK.

Zonder execute wordt de style niet aangepast, dus dat is een belangrijke handeling.

Ook zou je bij Style Settings in het Function-menu het tempo op Hold kunnen zetten ipv Reset en kijken of dat prettig werkt. Dit werkt dan voor alle styles en het is maar de vraag of je dat altijd wilt.

Succes ermee.

Groet,
Ruud
F.van Holten Geplaatst - 15/09/2013 : 23:09:53
Ben allereerst een welkom

Dat het tempo blijft "hangen" bij het wisselen van een styl uit de musicfinder komt wel voor, vooral als er verschilende songs snel achter elkaar worden gekozen.
Dit is te voorkomen door als je een styl gekozen hebt, even de tempo knoppen +- tegelijk in te drukken.(zo los ik dit op)
Maar als je een styl wegschrijft met een tempo 100, moet hij ook bij terug roepen weer 100 zijn.
Waar naartoe schrijf je ze weg, dat het fout gaat ??

Grt.
Frans

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000