Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 alles nieuw in ordners onderbrengen

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
bonfire Geplaatst - 29/09/2013 : 17:47:10
Ik heb een 'luxe) probleem......ik wil het spelen met de Tyros weer nieuw leven inblazen na enkele (zomer)maanden niks gedaan te hebben ( ben er dus helemaal uit vandaar waarschijnlijk ook de vraag)
Ik heb op een Windows laptop ,twee Mac's vele styles,registraties ,voices staan .Ook de aangekochte packs (choirs en organs)
Nu zou ik op de Windows een soort mappen-boom in willen richten
Tyros dan opgesplitst naar voices die allemaal bij elkaar ,styles allemaal bij elkaar ,registraties ook en dan de hele zwik op de HD van de Tyros zetten.Is dit handig om heet zo te doen of is er een betere methode?Is daar iets over te vinden in de gebruiksaanwijzing? kortom wie geeft een duw(tje) in de goeie richting?
5     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
T-Rossie Geplaatst - 12/10/2013 : 09:26:45
En.... Bonfire? Is het gelukt?
T-Rossie Geplaatst - 06/10/2013 : 01:42:46
Hoi Dick,

De eenvoudigste manier om bestanden/mappen over te zetten van- en naar de Tyros is de USB storage mode. Op deze manier herkent de PC (als de USB kabel is aangesloten op de Tyros) de harddisk in de Tyros als een 'externe USB schijf'.

Overhalen is dan een kwestie van selecteren, kopiëren, plakken op bestemming.

De Tyrosknoppen hoef je zelfs niet aan te raken.
Afhankelijk van de hoeveelheid data kan het even duren, maar simpeler kan het écht niet.

Dick Geplaatst - 05/10/2013 : 20:32:41
Even nog een vraag T-Rossi,
ik maak ook altijd een back-up, maar ik doe dat per onderdeel, dus styles,registraties , teksten etc in de mode waarin zij dan staan.
Nu lees ik dat je zei dat je dat doet door de t4 op te starten en musicfinder ingedrukt houden, kun je dan alles zo verzetten?

Groetjes, Dick
Tyros4
Bose Compact L1
www.dickvisker.nl
http://www.youtube.com/user/dcvis
T-Rossie Geplaatst - 30/09/2013 : 15:49:04
Hallo Ton,
Goed plan!
Ik heb ook ALLES op de T4 harddisk gezet. De disk krijg je nooit vol en alles wat er te veel op staat daar heb je helemaal geen last tenminste als je de indeling eerst goed overdenkt.
Mijn indeling op de HD is ongeveer als volgt:
Hoofdmappen zijn VOICES, STYLES, REGS, MULTIPADS, MIDIFILES, MUSICFINDER, AUDIO.
STYLES zijn weer onderverdeeld in de mappen 60s, 70s, 80's, BALLADS, BALLROOM, BIGBAND, BLUES, COUNTRY, DANCE, DISCO..... PIANIST, PROSTYLES.... ROCK, SONGRELATED.... etc.
Alle werkelijk goede en bruikbare styles zet ik zowieso in USER-memory. In de loop der tijd heb ik ook tientallen styles van ondermaatse kwaliteit weggegooid.
Het is ook zeer raadzaam om op de Harddisk een hoofdmap genaamd 'backup' te maken waar nogmaals alle hoofdmappen met onderliggende bestanden worden gezet. (voor als je per ongeluk 's iets weggooit )
Mijn motto is : Zet zo veel mogelijk op de harddisk van de T4, je kunt 'm zelfs inzetten als backup van PC (manuals, Pdf's, bladmuziek noem maar op)
Zodra je de harddisk hebt voorzien van de files dan nog even een backup trekken naar een (externe) PC USB drive en je kunt eigenlijk geen buil meer vallen.
O ja .... vergeet niet ook een map te maken waarin alle user styles neerzet.

Al dit 'werk' natuurlijk wel doen via de USB kabel in de USB-storage mode! (Tijdens inschakelen T4 de Musicfinderknop ingedrukt houden)

Hopelijk kun je er wat mee?
F.van Holten Geplaatst - 29/09/2013 : 18:12:38
Hallo

Het lijkt mij niet verstandig om de hele mikmak maar op de HD te zetten, de helft word waarschijnlijk nooit gebruikt.
Wil je dit wel, maak dan een mapje aan op de HD, en kopieer daar de "PC-boom" in.
Let wel, als je een reg. oproept, zie je ook alleen de reg., dit natuurlijk ook met de voices/styls enz.

Suc6

Grt.
Frans

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000