O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
patje |
Geplaatst - 13/11/2013 : 16:04:17 Hallo,
Heeft er iemand ervaring over het aansluiten van de tyros4 aan een master clavier cromatic?Het master clavier is een Elka AMK800.Ik heb er een module van ketron aangesloten op de Elka en dat werkt perfect,nu dacht ik als ik de tyros zou aansluiten inplaats de ketron module dat dit zou werken ,maar dat blijkt niet het gevaldus denk ik dat ik opde tyros het een en ander moet gaan veranderen aan de midi instellingen. Kan iemand van jullie mij daarbij helpen?
Met muzikale groeten, |
1 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
vlbrgt |
Geplaatst - 13/11/2013 : 16:38:29 Dag Patje,
Ik ga ervan uit dat je de Tyros als geluidsgenerator wil gebruiken voor het MAK800 masterkeyboard.
De MIDI OUT van de AMK800 dien je aan te sluiten op de MIDI B IN van de Tyros. Verder dien je nu wel te weten op welke kanalen de MAK800 zijn midi signalen verstuurd. Alles wat op de Tyros op kanaal 1 (0) toekomt wordt hetzelfde behandeld als het Tyros klavier. Alles wat op kanaal 2 (1) gaat naar Right1 Alles op kanaal 3 (2) gaat naar RIGHT2 enz enz ... zie midi instellingen van Tyros.
Alles is dus afhankelijk van hoe de AMK800 zijn midi signalen verstuurd, en wat je wil bereiken op de Tyros. Eventueel kan er een midi processor tussengeplaatst worden die de kanalen omleidt naar een ander kanaal, dmv een correcte programmatie. Om je eventueel verder te helpen dien je dus meer gegevens te vermelden ivm de midi van de AMK800.
Mvg Etienne
|
|
|