O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
bernard |
Geplaatst - 28/11/2013 : 12:25:00 Misschien wel overmoedig geworden door super antwoorden op mijn vraag van enkele dagen geleden, heb ik nog een heel ander probleem. Als ik een eigen nummer maak, is daar altijd tekst bij ( ik zing meestal bij het spelen).Mijn gemaakte midi file registreer ik altijd via knop nr. 1 onder andere met de eerste stem in de vocal harmonizer en met knop nr. 2 voor de tweede en derde stem. De refreinen zing ik meestal meerstemmig. Bij het oproepen van de song en indrukken van de knop "lyrics" en daarna "tekst", komt uiteraard keurig de eerste pagina van de tekst voor mijn neus. Ik start de song en druk na verloop van het nummer de tweede registratietoets in voor het refrein. Dat gaat technisch allemaal prima, maar even later moet je ook de tweede pagina van de tekst activeren ( of derde of andere pagina). Als je nu na het refrein weer de eerste registratieknop in drukt ( voor enkelvoudige stem), gaat automatich de tekstpagina weer terug naar de eerste pagina. Je moet dan onder het spelen weer 1 of meerdere keren switchen naar de juiste pagina. Dat is soms een ramp. Ik wil dat meestal ( te) snel doen omdat er weinig tijd is en zit dan prompt op een verkeerde pagina. Ik heb geprobeerd om de betreffende tekstpagina onder de andere knop te registreren, maar dat gaat niet. Hij springt terug naar de 1e pagina. Uiteraard kan ik de volledige tekst uitgetypt voor mijn neus zetten ( dat doe ik soms, als het me te lastig is), maar in de 1e plaats heb je dan minder zicht op de zaal en in de 2e plaats, waar heb je dan een display voor ? Ik ben benieuwd en jullie zeer erkentelijk, als iemand hier een oplossing voor heeft. Groetjes
Bernard |
12 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
laakies |
Geplaatst - 30/11/2013 : 20:37:10 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bernard
Goede morgen Frans,
Niet te geloven, maar ik heb daar nooit naar gekeken ! Het is een automatisme om direct na de memory knop de 1e registratieknop in te drukken. Super dat je voor zo'n stomme vraag
Bernard
Stomme vragen zijn er niet!!
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
theplayer |
Geplaatst - 30/11/2013 : 14:39:59 Haha, Bernard.
Zo zijn wij. Nooit te oud om te leren dus. Overigens ligt het daar vast niet aan, want ik zag dat je van mijn bouwjaar bent en dat was een goed jaar. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
bernard |
Geplaatst - 30/11/2013 : 11:50:33 Goede morgen Frans,
Niet te geloven, maar ik heb daar nooit naar gekeken ! Het is een automatisme om direct na de memory knop de 1e registratieknop in te drukken. Super dat je voor zo'n stomme vraag toch een antwoord stuurt.
Prettig weekend
Bernard |
theplayer |
Geplaatst - 29/11/2013 : 22:41:15 Hallo Bernard,
Als je een registration maakt, druk je op memory. Dan krijg je eerst een venster waar je aan kunt vinken wat allemaal meegenomen moet worden in de registration. Daar staat ook de optie TEXT. Daar moet dan dat vinkje weg. Groetjes,
bernard |
Geplaatst - 29/11/2013 : 21:53:49 Ja Frans,
Je bent een kei, maar helaas ik niet. Je zult ongetwijfeld weer een juiste conclusie hebben, maar ik begrijp geen sikkepit van je opmerking: "haal dan het vinkje weg bij tekst" Ik zou eerlijk niet weten waar ik dat vinkje kan vinden. Dom van me, maar misschien heb je daar nog een antwoordje op. Zo wie zo bedankt voor je reactie.
Prettige avond,
Bernard
|
bernard |
Geplaatst - 29/11/2013 : 21:48:49 Magic Marcel,
Jullie hebben allemaal verschillende antwoorden, maar ook deze tip klopt als een zwerende vinger ! Ik begin nu een luxe probleem te krijgen. Als ik je oplossing gebruik, moet ik wel gedurende het liedje de pagina's "omslaan" en in het andere geval heb ik elke keer bij het drukken op de volgende registratie, het betreffende deel van de tekst.
Hartstikke bedankt. Ik heb weer veel huiswerk te doen.
Groeten
Bernard |
bernard |
Geplaatst - 29/11/2013 : 21:41:03 Goede avond Etienne,
Ik heb je oplossing uitgeprobeerd en verduiveld, het werkt. Ik heb nu wel mijn tekst moeten splitsen, maar dat is geen ramp. Super bedankt.
Groeten
Bernard |
bernard |
Geplaatst - 29/11/2013 : 21:38:26 Hallo Heiko,
Bedankt voor je tip. Ik had enkele jaren geleden al eens PSRuti gedownload, maar in begreep er niet veel van, eerlijk gezegd. Ik heb het nu weer gedownload en een beetje gesnuffeld in de handleiding. Inderdaad zie ik een aantal mogelijkheden die goed bruikbaar zijn. Ik wil daarmee niet zeggen dat ik het allemaal onder controle krijg ( ik vind handleidingen , zelfs in het Nederlands, soms moeilijk te begrijpen, maar ik ga zeker een poging wagen.
Groetjes
Bernard |
theplayer |
Geplaatst - 28/11/2013 : 19:12:40 Hallo Bernard,
Als je reg 1 drukt springt hij inderdaad weer terug naar pagina 1, omdat je dat zo geprogrammeerd hebt. Als je volgende registraties maakt in deze bank, haal dan het vinkje weg bij Tekst. Je moet dan inderdaad een 3e registration maken met de instellingen van de 1e, maar dan zonder vinkje bij tekst. Je zult zien dat je pagina dan blijft staan waar hij stond. Succes. Groetjes,
magictouch |
Geplaatst - 28/11/2013 : 18:28:14 Ik los dit op door in reg 1 alles in te laden wat ik nodig heb ook de tekst en audio en midi en sound enzo . en in de rest zet je alles behalve de tekst dus begint je liedje altijd op 2 dus ook niet meer op 1 drukken maar 2 t/m 8
Groetjes MM
www.musicmagictouch.com |
vlbrgt |
Geplaatst - 28/11/2013 : 12:50:17 Bernard,
In plaats vanuit de tweede registratie terug naar de eerste registratie te 'schakelen', gewoon een derde registratie maken (identiek aan de eerste) en hier de juiste tekst file in saven. En dan kan je van reg 1 naar reg 2 en verder naar reg 3 (=reg1). Telkens in de reg de juiste tekst file saven, en dan zou het moeten lukken.
Of zoals Heiko vermeld de lyrics in je midi file verwerken.
Mvg Etienne
|
Heiko |
Geplaatst - 28/11/2013 : 12:48:43 Hoi Bernard, Er bestaan verchillende programmaatjes om te tekst in jouw midfile te zetten, dan hoef je ook niet op je pagina's te letten, de tektst loopt gewoon mee met je muziek. Één zo'n proggie is SPRutti, en is gratis te downloaden. Succes ermee!
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |