O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Sonny00 |
Geplaatst - 29/12/2013 : 11:52:28 Hallo,
Is het mogelijk dat tijdens het spelen/opnemen midi geen gegevens doorgeeft, Vaak als ik iets opgenomen heb op pc en dit afspeel, veranderd vaak iets, zoals volume ed.
Grtzz Sonny
Ik heb ook een keyboard |
10 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Sonny00 |
Geplaatst - 30/12/2013 : 10:17:28 Bedankt iedereen voor het reageren,
Ik had de Tyros in het begin met midi in en out op m-audio geluidsinterface aangesloten, maar later via USB gedaan, beviel iets beter (weet niet waarom). Heb nu midi-instelling van tyros zo bewerkt dat alleen ritme geen cc en pc meer stuurt en ontvangt. Als midi eenmaal in Logic staat, regel ik vandaar uit zelf alle volume's ed. Net even geprobeerd, en tot nu toe gaat het goed.
Het is in Logic ook mogelijk om deze gegevens te vilteren maar dit is volgens mij veel makkelijker.
Grtzz Sonny
eddy vanzee |
Geplaatst - 30/12/2013 : 09:49:46 indien men professioneel midi wenst te bewerken denk ik dat het de moeite loont om eens te onderzoeken of een geluidskaart of interface op de PC met midi A en B / IN en OUT rendabel zou zijn. VrGr eddy
|
tyro |
Geplaatst - 30/12/2013 : 00:21:51 De usb midi werkt twee richtingen. Ik gebruik daarom 2 midi setups.
Groeten, Wim |
T-Rossie |
Geplaatst - 29/12/2013 : 23:16:10 Sonny, Indien de Tyros geen CC (controllers) en PC's (program changes) meer zou uitsturen en ontvangen kun je vanuit Logic geen geluiden meer instellen en met controllers (volume, pitch etc.) werken..... dat is toch niet jouw bedoeling? Ik zou niets aan de Tyros instellingen doen maar proberen uit te zoeken of Logic een 'instrument definition file' heeft welke de mogelijkheid binnen Logic biedt om alles in te stellen.
PS. Zou je jouw 'handtekening' (of het bericht zelf) willen ontdoen van de lege regels? |
Sonny00 |
Geplaatst - 29/12/2013 : 21:30:53 Ok.. Wie helpt me hiermee? Als ik via "function" naar midi ga, En op een van preset edit doe.. Dan het tablet transmit en receive alle CC en PC uitvink Dan ben ik denk klaar??
Grtzz Sonny
Sonny00 |
Geplaatst - 29/12/2013 : 21:19:44 Live inspelen is voor mij geen optie, omdat ik het bestand daarvoor teveel bewerk en ik niet zo goed kan spelen, daarbij.. Ik maak veel orkestbanden voor artiesten, en als een band een toontje hoger of lager moet is het veel makkelijker als alles in midi staat, en is het makkelijker uitwisselen met andere studio's
Het gebeurt ook als ots uitstaat
Grtzz Sonny
T-Rossie |
Geplaatst - 29/12/2013 : 18:01:27 Sonny, Het 'probleem' met een externe sequencer is dat die juist heel veel kan tegenhouden/filteren of dat hij niet de juiste program-changes/sysex heeft ontvangen gedurende de opname. Persoonlijk maak ik (mede hierom) geen gebruik meer van midi en speel het liever live in... dus direct audio multitracken. Dit maakt het allemaal minder robot-achtig (te netjes)
|
Ruud |
Geplaatst - 29/12/2013 : 17:31:27 Gebeurt dat ook nog als je de OTS Link uit hebt staan?
Groet, Ruud |
Sonny00 |
Geplaatst - 29/12/2013 : 16:13:09 Dank je Eddy,
Wat ik doe is dit.. Ik speel een nummer in, die ik op de pc opneem in Logic pro via de usbkabel, in Logic bewerk ik de Style en stuur de midi weer terug naar de tyros, die dit afspeelt en neem dan de audio weer op in Logic. Dit gaat vaak goed, maar soms speel ik in Logic de midifile af en maakt de tyros er andere sounds van en regelt vaak de volumes ed.
Ben dus op zoek naar de instellingen in de tyros dat hij geen veranderingen maakt in het opgenomen midifile die ik in Logic afspeel. Dus geen verdere midigegevens doorgeeft of ontvangt
Grtzz Sonny
eddy vanzee |
Geplaatst - 29/12/2013 : 14:46:04 dag Sonny,
kan je wat meer uitleg geven over wat je doet ? -wanneer je midi op de PC afspeelt hoor je enkel de midigeluidsbank van de PC, deze beschikt niet over dezelfde geluiden als de midibank van het KBD. Om goed te functioneren zou je de midi op de PC moeten afspelen via het KBD via een sequencerprogr. ofwel de betreffende midi simpelweg in het KBD laden en afspelen. -indien je enkel over een USB PC>KBD-aansluiting beschikt is er geen transmissie van alle midikanalen, je zou kunnen een interface gebruiken die midikanalen via 2 midistekkers (midi IN en midi OUT) naar een USB-stekker omzet in midi. bvb. "E-MU X midi1x1 Tab" ofwel de midi A & B IN en OUT van het KBD doormiddel van midikabels met midi IN en OUT op de PC verbinden, indien je een geluidskaart hebt die dit toelaat. Tevens dien je de configuratie te maken op het KBD in de midi-instellingen. Al bij al en vrij complexe zaak. Ik vind het gemakkelijker om zoveel mogelijk op het KBD te doen en dan voor eventuele verdere bewerking de midi via USB-stick naar de PC over te brengen en in een bewerkingsprogr. te laden, bvb. MixMaster,..., daar het nodige te doen en dan weer terug naar het KBD. Er zijn ook sequencerprogr. met voorkeursinstellingen die speciaal voor een bepaald merk van KBD. ontworpen zijn of die sysex'en die niet aan een bepaald merk KBD beantwoorden eruit gooien (PSRUTI), "Sonar" is ook zo'n sequenceprogr. (Roland) dat nogal vreemde capsones vertoont met niet "Roland"-materiaal.µ VrGr eddy |