O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
PieteMan |
Geplaatst - 15/01/2014 : 21:09:22 Beste leden,
Vandaag ben ik vanuit de Nieuwe MF van de T5 het nummer Brings him Home aan het instuderen op mijn T4
Mijn werkwijze is vaak tijdens het spelen het op te nemen en naderhand kritisch beluisteren welke passage beter kan.
Nou lijkt het net alsof ik steeds te laat ben met de aanslag met de linkerhand (de begeleiding) Tijdens spelen valt dat niet op maar juist bij het beluisteren van opname.
Of ik sla het akkoord te laat aan of de Tyros 4 reageer te langzaam op mijn aanslag. Het is echt een fractie van een seconde, maar toch, hoor ik het. Moet nu echt bewust voor de maat het akkoord aanslaan wil het goed gaan. Heb er met mijn oude KN7000 nooit iets van gemerkt want ook op dat instrument had ik dezelfde wijze van instuderen.
Wat kan het zijn ? En om grapjes te voorkomen, NEE, ik heb niks gedronken en snuif ook niks.
psst: Het kan natuurlijk ook om de style gaan die dit veroorzaakt. Zo ja, moet een ander er ook last van hebben lijkt mij. Wie probeert het uit, voordat ik me zorgen moet gaan maken en naar de dr. moet.
Groet Piet eMan |
4 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Jeepee |
Geplaatst - 23/01/2014 : 21:29:06 Dag Pieteman,
Ja, herkenbaar. Ooit hadden we XGWorks, een geweldig programma voor XG waarmee je na een opname de accoorden 'recht' kon zetten. Ben al eens aan het zoeken geweest of de T4 dit kan, maar niet gevonden. Met Quantize kun je soms iets corrigeren, maar niet altijd zo strak dat je die onregelmatigheden niet meer hoort. Ik heb pas een nummer gemaakt en heb toen, om het strakker te krijgen, eerst de accoorden op de helft van het originele tempo opgenomen en heel voorzichtig vlak voor het begin van een nieuwe maat telkens de accoorden ingespeeld. Dus heel secuur (althans getracht) en toen had ik het bijna allemaal heel strak staan, met niet zoveel onregelmatigheden. De quantize trok het toen nog wat rechter. Daarna op normale snelheid de andere partijen ingespeeld. Zo omzeil ik dit een beetje. Ik heb ook weleens de sporen in Cubase ingeladen en toen in de editor te storende bijnootjes verwijderd. Is even werk en ik doe alleen bij gedeeltes waar het te storend is. En je hebt gelijk, bij live spelen valt het niet zo op, ik vermoed dat het pas te horen is, of optreedt zodra het in de interne sequencer is opgenomen. Had het al op de PSR 740 en daarna 2000.
Groet, Jaap uut Hasselt
Jeepee |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 16/01/2014 : 06:16:38 Volgens mij ligt het toch niet aan je leeftijd!
Groetjes John Tyros 4 xxl |
maartenb |
Geplaatst - 15/01/2014 : 21:35:54 Hoe langzamer het nummer, hoe preciezer de timing van de linker hand moet zijn.
Ik kan echter niet verklaren dat je het niet hoort tijdens het spelen, en wel tijdens het terug luisteren.
Welke style is het, uit welke categorie, en met welk tempo speel je?
En inderdaad, een MP3 zou handig zijn om te kunnen horen wat er gebeurt.
Maarten |
theplayer |
Geplaatst - 15/01/2014 : 21:16:37 Hallo,
Je kunt de song af laten spelen en meteen de score bekijken. Zorg dan wel dat je een kleine nootwaarde kiest. (setup > quantize) Dan kun je zien wat er fout gaat. Je hebt het al vaker gezegd: "de Tyros is een computer". En die maken alleen fouten als de bediening fout is. Zet het anders eens als mp3 op het net, kunnen we er allemaal naar luisteren. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|