O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
vdburch |
Geplaatst - 26/01/2014 : 14:20:55 Wie weet een oplossing voor de knoppen op mijn LCD scherm, die moeten nogal hard ingedrukt worden om kontakt te maken ,vlg,s mij kan je dat niet met kontakt spray oplossen. Of is de enige oplossing Oostendorp?
Gerard |
13 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 06/02/2014 : 14:31:11 Kortsluiting??????????????????????????????????
Groetjes John Tyros 4 xxl |
vdburch |
Geplaatst - 05/02/2014 : 16:17:49 De Tyros 2 heb ik niet meer ,bedankt voor de reactie,s
Gerard |
bonfire |
Geplaatst - 05/02/2014 : 16:07:48 kan dat hele display niet ergens van een kapotte T2 gehaald worden?Er zullen toch wel ergens kapotte T2"s staan?koffie erover gevallen........of bier tijdens een optreden?????Vraag eens na bij de verschillende dealers? |
F.van Holten |
Geplaatst - 05/02/2014 : 15:56:59 Dan krijg geld toe, dat is zeker.
Grt. Frans
|
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 05/02/2014 : 15:25:39 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door vdburch
Beste mensen. Dankje wel voor de tip,sorry voor de foute plaatsing ik heb nl; ook een Tyros 4 vandaar. Maar zoek een goedkope oplossing voor die T 2. Niet zo leuk als een ander er een probleemp mee krijgt.
Gerard
Naar Oostendorp en de Tyros 2en de Tyros 4 Inruilen voor de Tyros 5!
Groetjes John Tyros 4 xxl |
t.klaassen6 |
Geplaatst - 27/01/2014 : 13:13:12 Beste Gerard,
Het is inderdaad niet verstandig om uberhaupt met kontakt spray te werken in welke tyros dan ook. Het probleem is te verhelpen, door vervanging van de druk/tip toetsen. Als je dit verhelpen wil, is het ook verstandig om de allemaal (12 stuks) te vervangen. Omdat in dezelfde reparatie toch alles open is en een volgende vervanging kun je hiermee voorkomen.
Er zijn twee mogelijkhedne:
1= Reparatie laten uitvoeren. 2= Als je erg handig bent, is de reparatie zelf te doen. (mits je de onderdelen geleverd worden) Hiervoor is nodig: 1e een juiste soldeerbout, (i.v.m. temperatuur en grote van)solderingen zijn minuscuul klein. 2e het onderdeel kan ook gedemonteerd worden vanaf de bovenkant van de schakelaar. Dit vergt wel de nodige naukeurigheid. dit is te doen en bespaart tevens een hoop soldeer werk. De bovenkant van de schakelaar wordt verwijderd, ook bij de nieuwe schakelaar wordt de bovenkant verwijderd, de nieuwe bovenkant plaats je op het open gedeelte, maar het meest balangrijke is dat je ook het ronde plaatje meeneemt in de wisseling, dit plaatje is nl door het vele drukken zijn veerkracht kwijtgeraakt waardoor je nu behoorlijk hard moet drukken om kontakt te maken. Ale je alles het vervangen kun je e.e.a. weer in elkaar zetten. Hierna kun je pas kontroleren of je werk geslaagd is of niet.
Veel info voor jou, waarbij ik hoop dat je hiermee een beslissing kunt nemen voor je keyboard.
Met vriemdelijkie groet Theo Klaassen |
vdburch |
Geplaatst - 27/01/2014 : 10:01:35 Beste mensen. Dankje wel voor de tip,sorry voor de foute plaatsing ik heb nl; ook een Tyros 4 vandaar. Maar zoek een goedkope oplossing voor die T 2. Niet zo leuk als een ander er een probleemp mee krijgt.
Gerard |
PieteMan |
Geplaatst - 26/01/2014 : 18:23:53 Tja, je had hem in de Tyros 4 forum geplaatst vandaar de verwarring.
6 jaar oude Tyros 2 dan word het ander verhaal. Ga langs je dealer en ga niet zelf zitten rommelen.
Groet Piet eMan |
theplayer |
Geplaatst - 26/01/2014 : 18:13:08 Hallo Gerard,
Ga in geen geval met contactspray of iets dergelijks aan de gang. Wees verstandig en ga bij je dealer langs. Als je die knop moet gebruiken en je moet er hard op drukken, houdt er dan wel een vinger achter. Zo voorkom je meer schade aan de ophanging van het display. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
vdburch |
Geplaatst - 26/01/2014 : 17:53:01 Beste mensen bedankt voor de reactie,maar de Tyros 2 is al 6 jaar oud altijd thuis gespeeld niet mee gezeult . Probleem is alleen dat je nogal hard moet drukken voor het kontakt ze doen het dus nog wel,normaal zou kontakt spray moeten helpen maar dat ga ik niet zomaar doen. Het probleem is eigenlijk de C knop verder werkt alles nog wel redelijk normaal.
Gerard |
PieteMan |
Geplaatst - 26/01/2014 : 16:26:08 Beste Gerard
Dat de knoppen van het display niet meer goed functioneren is vreemd. Zeker voor zo'n duur keyboard waarvan men wel enige kwaliteit aan mag verwachten. Tenzij u natuurlijk zelf de keyboard afgeleefd hebt (denk aan keyboards die dagelijks op podiums zijn gebruikt. Gezien uw leeftijd (zie profiel) denk ik daar niet aan en gezien het feit dat de keyboard mogelijk max. 3,5 jaar oud en dat dan de display al gebreken gaat vertonen, het volgende:
Allereerst moet ik u erop wijzen dat u als consument niks met de fabrieksgarantie te maken heeft maar met de verkopende partij. Winkeliers verschuilen zich nogal eens achter de fabrieksgarantie hetgeen juridisch totaal onterecht is.
Als de garantie is afgelopen, hebt u nog steeds rechten. De verkoper moet ervoor zorgen dat u uw keyboard een aantal jaren gewoon kunt gebruiken. Ook als de garantie al voorbij is. Dit staat zo in de wet. In de wet staat dat een verkoper verplicht is om een product te repareren of een nieuw product te geven. Dit moet hij doen als het product niet goed is. Soms is het redelijk dat je een gedeelte meebetaald aan de reparatie.
Mijn tip: Ga terug naar uw leverancier en leg het probleem aldaar op tafel. Natuurlijk moet de keyboard verder wel in onberispelijke staat zijn zodat u kunt aantonen dat u er op juiste wijze mee bent omgegaan.
Voor meer info: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Groet Piet eMan |
bertus |
Geplaatst - 26/01/2014 : 16:16:27 Als je nog in de garantie tijd zit zou ik zeker Oostendorp, indien daar gekocht, naar laten kijken, voor je het weet maak je meer kapot dan je in de gaten hebt.
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M (2) Yamaha HS 10 W |
t.klaassen6 |
Geplaatst - 26/01/2014 : 15:47:56 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door vdburch
Wie weet een oplossing voor de knoppen op mijn LCD scherm, die moeten nogal hard ingedrukt worden om kontakt te maken ,vlg,s mij kan je dat niet met kontakt spray oplossen. Of is de enige oplossing Oostendorp?
Gerard
|