O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Sonny00 |
Geplaatst - 06/03/2014 : 13:56:55 Beste mensen..
Ik kom er niet meer uit. Ik wil zang opnemen vanuit mijn Tyros4 op mn pc
Mijn bedoeling is vanuit Logic Pro een midispoor ingespeeld met de rechterkant sturen naar de Tyros, zodat de Vocal Harmony deze gebruikt voor de toonhoogte.
Het lijkt zo makkelijk.. vanuit de pc midispoor kanaal 16 sturen naar de Tyros, in Vocal Harmony in setup ook bij "song channel" op 16 ingesteld, ik speel midifile af en zing mee... en wil zang audio opnemen, maar zonder Vocal Harmony.
Waar ga ik de fout in?
Gr, Sonny
Ik heb ook een keyboard |
2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Sonny00 |
Geplaatst - 06/03/2014 : 18:13:11 Dank je Martijn,
Ik weet precies wat midi is, maar ik gebruik een midi spoor uit mn pc die zeg maar de toonhoogte regelt voor de Tyros. Dan met de microfoon ingeplugd in de tyros via Vocal Harmonie de zang opnemen.
dus gebruik midi voor de toonhoogte van vocal harmonie
Gr, Sonny
Ik heb ook een keyboard |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 06/03/2014 : 15:12:57 Volgens mij is dit helemaal niet mogelijk via midi.
Midi is informatie, geen geluid. Een midicommando bevat welke toon hoe hard wordt aangeslagen, maar niet hoe deze klinkt. Daarom kun je in een midifile heel makkelijk instrumenten wijzigen, de klank zit niet in midi vastgelegd.
Zang is klank, en geen digitale informatie... dus kan niet via midi verstuurd worden.
Wil je de zang opnemen, zul je een programma als Audacity moeten gebruiken en een microfoon op je computer aansluiten. Of natuurlijk je Tyros op de Line-In van je PC, en je microfoon op je Tyros.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|