Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Monitor speaker

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
PaulT2 Geplaatst - 16/09/2014 : 16:12:25
Als ik in mijn band speel is mijn T4 via de line-out aangesloten op de PA. Probleem wat zich dan soms voordoet is dat mijn geluid niet goed hoorbaar is. Tenminste, ik kan het niet goed horen! Ik wil daarom een monitor speaker (bv op de grond)plaatsen maar ik heb geen idee hoe ik dat dan moet aansluiten. En moet dat dan een actieve speaker zijn of kan ik een standaard speaker hiervoor gebruiken?
Of is zoiets als oortjes een oplossing en hoe sluit je die dan weer aan?
Is er iemand die mij hierin kan adviseren?

Groet,
Paul
7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
laakies Geplaatst - 01/10/2014 : 22:25:47
@Paul,

Fijn te horen dat je zelf iets hebt kunnen vinden wat voor alle in de band acceptabel is.

Succes,

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
PaulT2 Geplaatst - 30/09/2014 : 15:40:29
Ik heb als monitor nu een gitaarversterker gebruikt welke d.m.v. kabel verbonden was met aux out van de T4. Dit werkte wonderwel. Ik tevreden (ik kan mijzelf eindelijk goed horen) en de rest van de band tevreden omdat mijn volume nu binnen de perken blijft en we niet in een ratrace van steeds harder terecht kwamen.
Allen bedankt voor jullie adviezen.
Groet, Paul
Soneg Geplaatst - 22/09/2014 : 14:52:53
Paul,
Juist de line out gebruiken voor naar de mengtafel, dit staat buiten het monitoren van je geluid .
Is er in je band niet iemand met wat meer ervaring in het aansluiten en monitoren van toetsten ? of gaat het vooral om de gitaristen ? (zoals zo vaak). Neem de tijd om je instellingen naar je eigen zin te krijgen, er zijn meerdere mogelijkheden om te monitoren , maar zoals eerder genoemd "halfopen" oordopjes werken het goedkoopst en het makkelijkst.
En je mastervolume moet je ook gebruiken voor het inregelen op het mengpaneel , maar op al mn tyrossen stond de volumeknop op "kwart over" en dat is meestal goed .
Vergeet ook niet dat je compressor en Eq instellingen in een band je geluid een behoorlijke "Push" kunnen geven.
Het is vaak een tijdje experimenteren , maar op een gegeven moment zal je merken dat je geluid er ook toe doet in de band .

Gr,
Arno/Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
PaulT2 Geplaatst - 22/09/2014 : 09:25:39
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum yamaha tyros4

Let wel bij het aanschaffen van oortips alsmede
een koptelefoon , dat de impedancie 16t/m 32ohm
dient te zijn, wil je zowel het hoog als het laag
goed kunnen waarnemen.

Fred

F.van Huut

Het mastervolume bedient line-out als ook de koptelefoonaansluiting. Dit is niet gewenst en de satelietboxjes werken weer niet zonder de subwoofer.
Is het mogelijk om aux-out te gebruiken in combinatie met een active speaker? Aux-out heeft een constant signaal.

Paul
forum yamaha tyros4 Geplaatst - 17/09/2014 : 06:22:26
Let wel bij het aanschaffen van oortips alsmede
een koptelefoon , dat de impedancie 16t/m 32ohm
dient te zijn, wil je zowel het hoog als het laag
goed kunnen waarnemen.

Fred

F.van Huut
Soneg Geplaatst - 16/09/2014 : 23:41:13
Gewoon oordopjes via de hoofdtelefoon aansluiting , niet al te gesloten type nemen (met schuimrubberen heosjes)zodat je de rest v/d band ook nog hoort .
Ik heb op deze manier jaren in een band gespeeld , en dat beviel me heel goed .In een Band situatie zijn de orginele trs-ms speakers veel te zwak als monitoring.
Of als je het heel erg pro wil doen , een "in ear" monitoring system aanschaffen voor de hele band .

Soryt / Arno

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
laakies Geplaatst - 16/09/2014 : 22:24:44
@Paul,

Heb je de originele boxjes vd Tyros 4 ook??

die kun je dan toch gebruiken als monitor voor je zelf, en de PA naar het publiek gericht.

Je kunt ook een beetje op MP surfen voor een gebruikte TRS-MS04 set of even informeren bij de fa Oostendorp

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000