O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Ronde |
Geplaatst - 12/11/2014 : 08:11:00 Hallo,
Op de website van Oostendorp zag ik dat ze softwarepakketten van PEMO verkopen. https://www.oostendorp-muziek.nl/product-search/?keyword=pemo
Voor zover ik mij goed georiënteerd heb moet je voor deze software een extra geheugen hebben en kan je ze niet vanaf de usb of harddisk bespelen. Mijn Tyros 4 heeft een 2GB module erin zitten, hoeveel van die pakketten kan ik dan installeren, want ik zie nergens die grootte van het aantal MB's staan?
Met muzikale groet, Frank
PS (13-11-2014) Gezien de goedbedoelde 'aanbiedingen' per PM en/of directe e-mail waarin mij sounds/pakketen e.d. in kopievorm tegen een zacht prijsje onderhands worden aangeboden, wil ik ter verduidelijking het volgende toevoegen/berichten, dat uit bovenstaand bericht niet de indruk gewekt mag worden dat ik naar gekopieerde sounds/pakketten op zoek ben en dus van een dergelijk 'aanbod' ook geen gebruik zal maken. |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
laakies |
Geplaatst - 13/11/2014 : 21:41:29 @Frank,
2 GB geheugen in je T4 is gewoonweg sonde, je kunt tenslotte maar 128 voices kwijt in de T4.
Dus gewoon verkopen die module, kun je dat geld bijleggen bij je Pemo-sounds of andere pakketten.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
muzikant |
Geplaatst - 13/11/2014 : 19:22:39 Ik zou mij niet laten leiden door het wel of niet meer kunnen bijladen van samples, maar meer kijken naar de kwaliteit ervan en de klanken die je wel of juist niet zoekt. Al doende verzamel je favoriete klanken. De klanken die je minder vind klinken delete je uit het geheugen en zo bouw je je eigen bibliotheek op. En inderdaad 2 GB flashgeheugen is niet zinvol voor de T4. mvg Jan
Natura Artis Magistra... |
Ronde |
Geplaatst - 13/11/2014 : 06:50:48 @Ruud,
Dank voor je uitleg.
Zoals ik al in mijn introductie "nieuw forumlid" had aangegeven heb ik mijn Tyros recentelijk via oud-forumlid Marcel overgenomen, en zat er dus al een 2GB geheugen in, daarnaast heb ik ook los een Yamaha 1GB module die er voorheen in heeft gezeten.
Als ik nu jou reactie lees en een 2GB module opzich in een Tyros 4 althans niet heel veel meerwaarde heeft vanwege de beperking m.b.t. de 'wavecounts' vraag ik mij nu af wat dan de reden geweest zou zijn voor Marcel om die module erin te hebben. ( ik kan me er wel iets bij voorstellen, hem kennende...., zo ook het vervangen hebben van de standaard harddisk in een 1TB) Enfin dit terzijde.
Ik konludeer uit jou opsomming dat een samenspel van MB's en Wavecounts bepalend is, voor de vrije ruimte op een flashmodule maar dat het aantal wavecounts van meer invloed kan zijn op het op te slokken geheugen.
In theorie kan het dus zijn dat bijvb 500MB aan sounds al 9999 geeft terwijl je dan nog 1,5GB vrij aan geheugen zou hebben. Of dat bijvb. 500MB al meer dan de 25 pagina's (250 expansion-klanken in de Premium map)in beslag neemt.
Het is dus noodzaak dat ik bij aankoop van samples niet alleen kijk naar de inhoud of iets mooi klinkt maar dat ik mij vooraf dus goed moet orienteren/informeren wat de grootte van het aantal MB's en ook de wavecounts zijn, anders zou ik dus op een bepaald moment voor een gruwelijk verrassing komen te staan dat ik het niet kunt laden.
Met muzikale groet, Frank |
Ruud |
Geplaatst - 12/11/2014 : 21:36:09 Pemo 1: 23 MB Pemo 2: 26 MB Pemo 3: 30 MB Pemo 4: 14 MB Pemo 5: 63 MB Pemo 6: 46 MB Pemo 7: 57 MB Pemo 8: 53 MB Pemo 9: 44 MB Pemo Accordeons: 43 MB Pemo Organs: AES-sounds +/- 140MB
Totaal 536 MB Pemo 10 heb ik niet.
Je kunt dus alle Pemo-pakketten laden wat geheugenruimte aangaat. Deze worden geladen in de map Custom Voice, met een maximum van 128 klanken.
Alleen heeft een 2 GB flashmodule voor een Tyros4 niet zoveel zin. Bij de T5 wordt alle geheugenruimte benut, maar bij de T4 wordt het gelimiteerd door het aantal wave counts van 9999. Verder kan de T4 niet meer dan 25 pagina's (250 expansion-klanken in de Premium map) aan. Op een 1 GB flashmodule heb ik ongeveer 360 MB geheugenruimte over, terwijl ik geen klanken meer kan laden vanwege het bereiken van de 9999 wave counts. Dit is wel afhankelijk van welke Premium Packs geladen zijn, maar je houdt zomaar geheugenruimte over.
Groet, Ruud |
laakies |
Geplaatst - 12/11/2014 : 21:12:20 Hoi Frank,
Alle Pemo is ongeveer 550 mb
cd 1 tm 9 en pack A + O
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|