Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 vraag over een custom voice

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
HansTias Geplaatst - 28/01/2015 : 15:34:48
Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen, Ik ben Hans Tias, 60 jaar, ik woon in Naarden-Bussum

Na jaren op een Yamaha E 433 en PRS S 750 gepeeld te hebben ben ik begin dit jaar overgestapt op een Tyros 4, de overstap qua instellingen etc. ging dit na de 750 vrij gemakkelijk.

Alleen de (custom) voices waren nieuw voor mij.

Na de harddisk verkend te hebben kwam ik ook een map tegen met daarin voices met de extentie UVN

Ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest ( ook op dit forum) en het is mij nu duidelijk hoe ik deze van de HD in een vrij slot kan plaatsen (ook een 500 MB memory kaart is aanwezig)

De vorige eigenares heeft hier nooit wat mee gedaan en dit stond er al jaren zonder dat zij dit wist op de HD van de Tyros, en kom mijn vragen niet beantwoorden

Daarom stel hem hier op het forum;

Als ik de voice selecteer komt deze via Right1
Kan ik een Custom voice oproepen en naast het afspelen op Right 1, ook een tweede ( of derde) custom voice via Right 2 of Right 3 of zelfs met Left selecteren ?

En zo ja hoe doe ik dit ?

Mvg

Hans
8     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
BramvT Geplaatst - 06/04/2015 : 00:45:55
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HansTias

meerdere plaatsen e.e.a verwijderd, (er stonden nog meer.. )daarna gedefragmenteerd
de voices die ik wilde gebruiken er weer opgezet.

en walla.... het werkt
............

Ik heb ongeveer dezelfde problemen gehad met mijn T4-BE....maar heb toen (ten einde raad, terwijl ik al zo'n 70 losse UVN's op mijn 1gb geheugenkaart had staan)...het geheugen geformatteerd (dat kan namelijk ook)....toen wist ik zeker dat hij *schoon* was en toen weer opnieuw begonnen met AL mijn lievelings-UVN's erop te zetten.

Het houdt je van de straat, zullen we maar zeggen.

Tyros-4 Black edition 2012
HarryPrincen Geplaatst - 01/02/2015 : 21:52:30
Beste Hans,

Prima. Gelukt.

In de youtube video. Wat een vlugge vingers en dat over twee klavieren met de handen in de knoop. Is dit een zelfopname??

Mooi om te luisteren en te kijken.

Groeten

Harry

Tyros 4 BE
HansTias Geplaatst - 01/02/2015 : 21:36:43
Beste Harry,

Bedankt voor je hulp

Het is allemaal gelukt!!

meerdere plaatsen e.e.a verwijderd, (er stonden nog meer.. )daarna gedefragmenteerd
de voices die ik wilde gebruiken er weer opgezet.

en walla.... het werkt

vandaag de voices gebruikt voor een muziekstuk,wat ik vandaag heb in gestudeerd en het klinkt geweldig.

De SA2 Pan Flutes geb aangeschaft voor de mummers als Der Einsame Hirte

Zie nog

https://www.youtube.com/watch?v=cP-TnfOu02Q

gespeeld op de TY4

Groet,

Hans

HarryPrincen Geplaatst - 30/01/2015 : 18:28:19
Beste Hans,

Best lastig de voices en de plaatsen waar ze staan.
Ik had het net allemaal uitgezocht en twijfel nu weer.
De manual is daar ook niet helemaal duidelijk in.

Ik probeer het nog eens.
Het installeren van een voice met de extensie UVN doe je via de voice creator, individual load, selecteer een geheugen plek van 1 tm 128 click ok en dan ben je klaar.

Heeft een setje voices een UVI bestand er bij, kun je zo'n set met meerdere voices tegelijk installeren. Overigens kun je zo'n setje ook maken. Open een UVI maar een met notepad of zo. Niet met Word.

Vervolgens kun je met de knoppen R1, R2, R3 en Left deze voice selecteren en gebruiken.
Je vind de voices terug in de custom voice. Zou moeten werken.

Onder de gordel werkt het anders. De voices bestaan uit een aantal samples die automatisch worden geplaatst in het geheugen. Op het expansion memory. Dit zijn de de samples met dezelfde naam met toe voeging 0001 tm 000etc. Die had je gevonden. Als je deze weggooit door ze een voor een te selecteren onder de verwijder knop maak je dit geheugen weer vrij. De naam van de voice onder de knoppen R123 en L is nog niet weg. De voice is wel dood. Deze naam verwijder je uit de selectie 1 tm 128. Als het goed is hoef je niet opnieuw te formatteren. En 512 Mb zou toch voldoende moeten zijn voor een paar voices.

De UVI's zijn niet verbonden aan de registratie-sleutel van je T4. Staan die nog ergens op de harde schijf kun je ze gewoon op nieuw installeren. Dus geen probleem.

De bij Yamaha gekochte voices, packs, styles die je installeert via de installatie optie voor packs, zijn gekoppeld op je instrument en staan als het goed is met de key van je T4 nog op de usb stick. Dus kun je ze ook weer op nieuw installeren.

Ik lees bij Yamaha dat je onbeperkt aantal keer opnieuw kunt downloaden als je deze een eer hebt gekocht.

Daar heb ik overigens geen ervaring in. Dus even voorzichtig.

Even wil ik opmerken dat de SA2 Pan Flutes een geweldige sound voortbrengen. Heb even de demo geluisterd. Kreeg er gewoon kippenvel van.

Misschien koop ik ze ook nog wel eens.

Hoop dat ik je hiermee even op weg heb geholpen.

Succes

Harry

Tyros 4 BE
HansTias Geplaatst - 29/01/2015 : 22:30:35
Beste Toine en Harry,

Bedankt voor het reageren

Het probleem is nog niet opgelost

Ik heb de custom voices vandaag nog een keer kunnen roepen met of met de knop Expansion, na toevoeging een nog een voice, waren ze niet meer oproepbaar

Wat is er nog gebeurd

Afgelopen weekend via Yamaha Sa2 pan flutes aan gekocht en geinstaleerd

Als ik nu op Expansion druk zie ik alleen deze twee voices , ik heb dus deze week dus gehad dat ze de op een bepaald moment de andere custom voices in beeld had en op een ander moment niet, dat was dus waar ik het spoor bijster raakte, besef ik nu. ( ik heb ze zien staan bij preset)

De andere custom voices zie ik nog wel bij de voice creator en kan ze nog steeds afspelen via Libary edit

Wat mij verder nog opvalt als ik User drive indruk gaat er geen groen lampje branden
Klopt dit?

Dit gebeurt wel in combinatie Expansion met User drive (wat is overigens de toegevoegde waarde van User drive ?)

Als ik overigens voice creator /expansion module selecteer zie ik 4 van de 12 custom voices staan, (allen UVN)
De andere 8 staan zie ik staan bij Voice creator/expansion Category
Ze staan daar per voice, alleen meerdere keren ( 8 of 9 maal)
Dus bv Wind0001 81 kb
Wind0002 87 kb
Etc
Ze zijn alle 8 afspeelbaar, en ik heb ze inmiddels allen verwijderd,

De aangeschaft Premium Pan flutes komen altijd in beeld , en kan ik selecteren via R1, R2 en R3 of alle 3 tegelijk, door part on in te drukken (dus 1 2 of 3)

Ik begin dus te vermoeden dat wat aan de hand is met de Expansion module , welke overigens aangeeft bij property dat nog 275 van de 510 beschikbaar was voor verwijdering, en na verwijdering 478 van de 510 beschikbaar dus eea loopt naar mijn gevoel vol, terwijl dirt verder niet blijkt

Wat te doen?
De module formateren ?
En zo ja wat gebeurt er dan met mijn aangeschafte Sa2 panflute voices ?

De Voice zijn volgens mij destijds aangeschafte Pemo voices zoals bv Womanvoices

Of de kaart is niet meer goed, (wellicht te krap) links boven zit nog de nog keurig de stikker van Oostendorp, misschien dan deze nog adviseren.
Goede raad is welkom
Groet,
Hans
F.van Holten Geplaatst - 29/01/2015 : 11:35:55
Hans
Welkom op dit forum, En veel speelplezier.

Grt.
Frans
HarryPrincen Geplaatst - 29/01/2015 : 08:30:17
Beste Hans,
Sinds half december beschik ik ook over een T4, black. Daarvoor een PSR-S950.
Was nogal wat uitzoekwerk. Maar heeft zich geloond.
De custom voice (UVN) moet je inderdaad installeren in je expansion memory.
Selecteer R1 en dan voice creator. Individual load en kies een plekje van 1 tm 128.
Kijk even of alle plekjes leeg zijn of dat er toch toevallig iets is geïnstalleerd.
Na de installatie heb je zo'n voice beschikbaar op R1 tm R3 en L.
Na de installatie vind je de voice terug via de optie expansion en dan custom voice.
Het geheugen is niet zo groot. Weet ook dat als je zo'n voice weer weggooit deze nog steeds in het geheugen blijft zitten. Deze voice bestaat uit een aantal onderdelen die je handmatig moet weggooien. Doe je dat niet, dan loopt je geheugen snel vol.
Dit verwijderen doe je met voice creator / expansion module. Kier een category en verwijder de voices delen. Ze hebben allemaal dezelfde naam als de voice zelf.
Succes

Tyros 4 BE
laakies Geplaatst - 28/01/2015 : 22:01:12
@Hans,

Dat doe je hetzelfde als bij de eerste keer (R1)
alleen zet je dan eerst R2 aan, en kies dan via [expansion] je custom voice.

zo kun je de voice dus voor alle rights en left gebruiken

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000