O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
PieteMan |
Geplaatst - 17/10/2015 : 21:53:16 Beste,
Midifiles welke zijn bewerkt (b.v. toonhoogte enz....)moet men toch kunnen opslaan ? Nu moet ik elke keer bij het meespelen met een midifile het één en ander aanpassen.
Groet Piet eMan |
7 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
PieteMan |
Geplaatst - 19/10/2015 : 23:26:31 Mijne Heren, Dat is een hele hap zeg, en ik maar denken dat het eenvoudiger zou moeten kunnen.
Dank jullie voor de duidelijke uitleg. Ben voorlopig weer van de straat.
Groet Piet eMan |
maartenb |
Geplaatst - 18/10/2015 : 09:40:29 Wauw Wim, nooit geweten. Bedankt!
Maarten |
h.garnier |
Geplaatst - 18/10/2015 : 09:02:14 Goed uitgelegd Tyro, toppie
Een muzikale groet vanuit het zonnige zuiden
Henk |
tyro |
Geplaatst - 18/10/2015 : 08:11:11 Hoi Piet,
Om de instellingen in een midifile/song op te slaan moet je in song creator naar Tab CHANNEL en daar naar 5 SETUP. Daar aanvinken wat je wil op slaan. Dan EXECUTE uitvoeren. Dan staan alle instellingen in de midifile/song.
met Song VOICE aangevinkt worden de voice in stellingen van de song opgeslagen bij EXECUTE .
Bij KEYBOARD VOICE de rechter hand voices net als bij registraties de VOICE het geval is.
Dit kan verwarring geven als je verschillende instellingen wil opslaan in de song en de registratie.
Daarom heb ik in de SONG nooit KEYBOARD VOICE aangevinkt. KEYBOARD VOICE kan aan het begin en verder in de song automatisch de instellingen van de rechterhand voices veranderen. Als je deze instellingen eenmaal gemaakt heb moet je via Song creator Tab SYS/EX de Meta met 46~ aan het eind deleten. Dit is voor sommigen omslachtig en moeilijk. Voor anderen die dit onder de knie hebben kan het handig zijn dat je de KEYBOARD VOICE automatisch kan laten aanpassen bij het afspelen van de midifile/song. Dan kan je gewoon door spelen zonder een VOICE registratie te starten.
Als je geen gebruik maakt van de SONG:KEYBOARD VOICE dan moet je dat met Registratie de rechterhand voices instellingen opslaan dus daar VOICE aanvinken.
Hou er rekening mee dat de Song:KEYBOARD VOICE voor de Registratie:VOICE instelling gaat als je de song laad of naar het begin van de song gaat.
Als je klaar bent met instellingen maken in de song en SETUP heb uitgevoerd dan de song opslaan. Dit hoeft niet onder een andere naam.
Dan word n.l. de KEYBOARD VOICE weer opnieuw geladen bij BAR 000:2:0000 (sys/ex 46~ aan het eind)
Je kan de style mee koppelen aan een Song door de style te kiezen en EXECUTE uit tevoeren
Met Exit uit de song creator te gaan en de style weer te kiezen als deze op de Harddisk staat. en voor de 2e keer EXECUTE uit tevoeren. of een registratie kiezen met de juiste Style in song creator blijven en voor de 2e keer EXECUTE uit tevoeren.
Dan de Song weer opslaan. Ikzelf heb de Songs allemaal op de Harddisk staan En als ik klaar ben met de song sla ik niet via Songcreator save op maar ga met exit uit song creatot en kies ik de song Deze word dan rechtstreeks naar de juiste map genavigeerd. En dan sla ik de song op met Save in menu 2. Dus overschrijf ik de bestaande met nieuwe instellingen. Zo spaar ik mij wat zoek werk uit.
Van de Song en (Style) en Rechterhand Voice instellingen een Registratie maken en deze opslaan.
Groeten, Wim |
h.garnier |
Geplaatst - 18/10/2015 : 07:19:53 Hallo Piet, je moet eens zoeken op internet naar songcreator, of in je handleiding. Met song creator doe je de midi files bewerken en opslaan.
Een muzikale groet vanuit het zonnige zuiden
Henk |
PieteMan |
Geplaatst - 17/10/2015 : 22:15:40 Hoi Maarten.
Het is geen kwestie dat het niet werkt maar kan niet vinden hoe ik dat moet doen . Maar ik begrijp dat het een andere naam nodig heeft en niet de bestaande midifile/bestand overschrijft zoals bij een computer?
Nu moet ik dus elke keer bij het meespelen van een midifile vele zaken wijzigen zoals toonhoogte/balance enz.....en dat begint te vervelen :)
Groet Piet eMan |
maartenb |
Geplaatst - 17/10/2015 : 21:58:19 Hallo Piet,
Ja, je kunt de wijzigingen opslaan. Bijvoorbeeld onder een andere naam.
Kun je een voorbeeld geven van wat niet werkt?
Maarten |