Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 SSD schijf voor Tyros4 monteren.

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
tyros2 Geplaatst - 27/10/2016 : 13:54:17
Hallo Medemuzikanten.

Kan iemand mij vertellen of de onderstaande SSD schijf geschikt is voor de Tyros4.

De Kingston SSDNow V300 is een Solid State Drive (SSD) met een opslagcapaciteit van 120 GB. De Kingston SSDNow V300 SSD maakt gebruik van een SandForce SF-2281 controller en een SATA 3-interface. Met dit stukje geavanceerde technologie start Windows of Mac OSX in een fractie van de tijd op, en het installeren van software is ook zo gebeurd. Dit maakt deze snelle SSD bijzonder geschikt als upgrade voor je computer of laptop. De Kingston SSDNow V300 behaalt namelijk lees- en schrijfsnelheden die flink hoger zijn dan die van traditionele harde schijven. Denk hierbij aan een gemiddelde leessnelheid van 450 MB/s en een gemiddelde schrijfsnelheid van 450 MB/s.

Of de Kingston SSDNow UV400 240Gig S-ATA (III) !!!!!!

Muzikale Groet
Henk
6     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
T-Rossie Geplaatst - 31/10/2016 : 10:04:00
"We benne op de wereld om mekaar te hellepen nietwaar?"

Mooi dat het gelukt is.
tyros2 Geplaatst - 31/10/2016 : 09:11:05
Hallo Roel.

De SSD schijf (120 gig) met succes omgewisseld,
alles werkt weer als vanouds.
Bedankt voor jouw advies.

Muzikale Groet
Henk
tyros2 Geplaatst - 28/10/2016 : 09:35:05
Bedankt Roel.

Even de schijf kopen en dan monteren, ik zal jouw wijze raad opvolgen.

Muzikale Groet
Henk
T-Rossie Geplaatst - 27/10/2016 : 16:18:49
Ik zou/ben voor de 120 GB (ge)gaan omdat dat méér dan voldoende ruimte is en hij goedkoper is.
Ik heb de originele schijf gecloned en dan staat het allemaal weer op de plaats waar het zou moeten staan.

(MIDI)instellingen, registraties sla ik altijd dubbel op :
Op de HDD én in het USER.
Zowieso een goede backup van de schijf maken voordat je gaat 'knutselen'
tyros2 Geplaatst - 27/10/2016 : 16:02:46
Bedankt voor het snelle antwoord Roel.
Ik weet dat de Tyros er niet sneller van wordt maar ik hoor
steeds een ratelend geluid ter hoogte van de HD en soms moet ik de T4 2 keer opstarten dus hij blijft ergens hangen en ik vermoed dat
de HD niet helemaal lekker draait.
Nu deze nog wel werkt kan ik het beter nu aanpakken dan wanneer deze helemaal de geest geeft.
Ik heb veel midi instellingen gemaakt voor mijn 2e klavier de M-Audio en ook voor de MFC10 footcontroller, zijn deze instelingen na het vervangen van de schijf weg of staan deze opgeslagen in de USER ????
En moet ik alle customvoices weer opnieuw laden ??? of staan deze in de memory ????
En kan ik dan wel de Kingston SSDNow UV400 240Gig S-ATA (III) monteren hier staat namelijk (III) vermeld.

Muzikale Groet
Henk
T-Rossie Geplaatst - 27/10/2016 : 14:27:53
Hoi Henk,
In principe is elke SSD (met SATA aansluiting) geschikt om in de Tyros(sen) te plaatsen. Helaas is de interface naar de Tyros-hardware van het type USB2.0 waardoor je niet op een enorme snelheidswinst hoeft te rekenen want de data moet via dat USB kabeltje.

Persoonlijk ben ik groot fan van SSD's om een aantal redenen:
Geen draaiende delen (gewoon muisstil)
Geen opstarttijd nodig vanuit de 'slaapstand'
Schokbestendigheid
Laag energiegebruik

Ik weet niet meer of het bij mijn vorige T4 of de huidige T5 was dat de USB-interface telkens in een soort slaapstand ging en de SSD niet meer werd herkend. Toen dit optrad heb ik een andere SATA-USB interface (printje uit een lege 2,5" HD behuizing) in de Tyros gezet en dat draait als een zonnetje.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000