O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
New in town |
Geplaatst - 04/03/2012 : 11:11:05 Hallo beste muziekliefhebbers. 
Het is een feit, ons eigen Kronos-plekje is gerealiseerd. Met dank aan Ruud en Henk Oostendorp, die het belang hiervan al meteen hebben onderkend.
Laten we er een gezellig, nuttig, en informatief forum van maken. En hopen dat de aanwas van leden hier snel groter wordt.
De weg is vrij om hier te posten. Laat de eerste vragen en opmerkingen over de Kronos maar komen.
Happy posting. 
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Ruud |
Geplaatst - 19/04/2012 : 14:19:23 Hallo Qui,
Welkom op het forum. Jouw kennis van de Kronos zal voor velen goed van pas komen, denk ik. Veel plezier en ik zie je posts graag tegemoet.
Groet, Ruud |
QuiRobinez |
Geplaatst - 19/04/2012 : 14:07:41 Hallo allemaal,
Ik ben door New_In_Town geattendeerd op het feit dat er nu ook een nederlandstalig Kronos forum is. Ik ben zelf actief op een aantal internationale forums en beantwoord daar veel Kronos vragen. Het lijkt me leuk om ook in het nederlands op een echt kronos forum mijn bijdrage te kunnen gaan leveren.
Daar waar new_in_town goed is in het beantwoorden van kronos vragen in combinatie met de tyros 4, kan ik misschien wat kennis delen als het meer om de synth kant gaat van de Kronos. Ik ken op dat vlak de Kronos van binnen en buiten en zal hier een aantal posts gaan plaatsen met de video lessen die ik gratis geef aan de internationale community. Ook geef ik af en toe gratis soundsets weg dus die zul je hier ook terug kunnen vinden.
Ik kijk uit naar de vele discussies en vragen waar we hier allemaal mee zitten zodat we zoveel mogelijk plezier uit de Kronos kunnen gaan halen. Dus aarzel niet en mocht je ergens niet uit komen, post het gewoon en dan kijken we of we als nederlandse community het antwoord weten.
groetjes, Qui |
New in town |
Geplaatst - 08/03/2012 : 17:52:46 Hallo Noel,
Ik vind de CX-3 heel mooi in de Kronos. Maar zelf ken ik de drawbarsounds van de Nord E3 niet. Dus daar durf ik geen uitspraak over te doen. Misschien een ander lid wèl.
Groetjes, Piet |
400nvd |
Geplaatst - 08/03/2012 : 17:41:49 Kan ik de CX3 in de Kronos vergelijken met de drawbargeluiden uit de Nord E3? Groet Noel |
New in town |
Geplaatst - 07/03/2012 : 23:06:12 Van harte welkom op ons Kronos-forum, Jean Paul.
Leuk dat je er bij bent gekomen.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
j.vanaerle |
Geplaatst - 07/03/2012 : 22:41:50 Goed dat er een kronos forum is. Leuk om info met elkaar te delen. Nu nog een mooi kronos logo voor het forum. |
New in town |
Geplaatst - 06/03/2012 : 19:57:04 Zeker heeft de Tyros 4 mooie choirs. Indrukwekkend mooi zelfs.
Maar ook wel heel veel shoobiedaba doo-, en yaba daba doo-koortjes, die wat mij betreft over de top zijn. En die ik dus wat minder gebruik. Maar er zitten een aantal sfeervolle koren in, Lau, daar wordt je stil van.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
lautje |
Geplaatst - 06/03/2012 : 19:47:21 Ja ik heb geen tyros maar de choir is wel super heb hem gehoord op you tube |
New in town |
Geplaatst - 06/03/2012 : 19:12:42 Hoi Thomas,
Ja, de piano's zijn geweldig mooi. Daar laat Korg op dit moment alle piano's, in andere synths en keyboards, ver achter zich. Maar ook de elec piano's zijn geweldig mooi.
Bij de snaar-instrumenten horen ook de gitaren. En vooral de nylon, akoestische gitaren, steel e.d. hadden wat mij betreft beter gekund. Maar met een fikse portie reverb, en wat andere aanvullingen kan het nog wel wat beter. Maar het houdt niet over.
En als we dan toch bezig zijn, een aantal van de choir/vocals, vind ik niet best. Die steken toch wel schril af bij de Tyros 4. En dan nog een paar losse zaken, zoals een bagpipe, accordions, die wel aardig klinken. Maar die qua klankkleur ver overtroffen worden door de Tyros 4. En zo hebben beide instrumenten hun sterke punten. De CX-3 engine in de Kronos vind ik zo goed, dat ik de drawbars van de Tyros 4, straks minder zal gebruiken. Het komt er dus straks op neer, de sterke punten van de Kronos èn de sterke punten van de Tyros, in de muziek naar voren te laten komen.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
thomas |
Geplaatst - 06/03/2012 : 17:47:21 Ja ik hoop het ook Piet, de tijd staat niet stil en de software matige synth's vliegen je om de oren. Dus ik hoop dat korg ook deze trend volgt. Vooral snare instrumenten uit de kronos kunnen mij zeer bekoren. De piano bvb is te gek  Thomas
greetz |
New in town |
Geplaatst - 06/03/2012 : 16:57:00 Okay Thomas,
Fair enough.
Tja dan hoop ik voor jou dat er ooit nog een VST van de Kronos op de markt verschijnt.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
thomas |
Geplaatst - 06/03/2012 : 16:52:55 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door MyKey
Thomas, Klinkt als een te gekke set up. Nooit last van latency of crashes op het podium? (ikzelf met mainstage paar keer meegemaakt, AAAH!!) ==> Kronos gekocht
Jawel, dit is echt de moeite, nog geen crashes gehad dankzij de samsung SSD schijf. Latency staat op 3.3 ms , buffergeheugen op 2048, dus zeer goed, zonder tikken en dropouts. Thomas
greetz |
thomas |
Geplaatst - 06/03/2012 : 16:34:58 Piet, ik ben er niet wild van in die zin dat ik uitsluitend met softsynth's werk ( zie mijn post hierboven ). Dit werkt voor mij makkelijker en de mogelijkheden zijn oneindig. Ook programmeren gaat een stuk makkelijker omdat je een volledig overzicht hebt op de softsynth's. Dan spreek ik nog niet over de prijs. Voor mijn volledige setup ben ik nog geen 2000 euro kwijt inclusief toshiba laptop met SSD en 2 x WD elements 1 TB HD's . MAAR zoals ik al eerder zei : als er een software versie komt van de kronos, komt hij zeker in mijn setup. Thomas
greetz |
n/a |
Geplaatst - 06/03/2012 : 14:22:32 Thomas, Klinkt als een te gekke set up. Nooit last van latency of crashes op het podium? (ikzelf met mainstage paar keer meegemaakt, AAAH!!) ==> Kronos gekocht |
New in town |
Geplaatst - 05/03/2012 : 18:45:19 Hallo Thomas.
Als jij de Kronos maar een week in huis hebt gehad, heb je lang nog niet alle mogelijkheden ontdekt, daar ben ik van overtuigd. Daar is deze machine veel te complex voor.
Maar je zegt dus dat je er niet wild van bent.
Vertel maar eens waarom je er zo over denkt...
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |