O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
QuiRobinez |
Geplaatst - 19/04/2012 : 16:59:47 Deze tutorial legt aan de hand van een voorbeeld uit hoe je backing tracks kunt gebruiken in de sequencer.
Backing tracks kunnen voor meerdere doeleinden gebruikt worden, bijvoorbeeld voor: - play along tracks (waar je meespeelt met een complete audio track) - Voor gesamplede stukken die tijdens livesets gespeeld worden als je met je band optreedt. - vocals toevoegen terwijl je speelt, zodat je de zanger(es) niet nodig hebt tijdens het oefenen - of om in realtime bestaande tracks te remixen met bijvoorbeeld de combi mode.
De volgende onderdelen worden uitgelegd: - het klaarmaken van een backing track voor het streamen van SSD - Hoe je een combi kan gebruiken als remix bron voor een backtrack - Hoe je met een bestaande track kan meespelen
Het eerste gedeelte legt uit hoe je de kronos moet instellen om dit voor elkaar te krijgen. Het 2e gedeelte laat een paar voorbeelden zien waar ik live verschillende toepassingen laat zien van Backing tracks op de kronos.
De video uitleg kun je hier vinden: http://www.youtube.com/watch?v=edzVvnGccgc |
8 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
QuiRobinez |
Geplaatst - 03/08/2012 : 13:33:42 helemaal top!
daar is het inderdaad perfect geschikt voor. (niet vergetende song te saven).
Ik zelf gebruik het heel veel voor meespelen met vocals. Ik heb dan de acappella van de vocal, en ik speel de begeleiding dan.
|
korgie |
Geplaatst - 03/08/2012 : 13:29:07 Hallo Qui,
Ik heb het nu zonder het overzetten gedaan en het is gelukt. Want ik ben nu ook bezig met het leren meespelen met een begeleiding met behulp van keyboard methode van megapop. Dan kun je bij hun de backingtrack die bij het lesboek horen downloaden. Dus nu kan ik daar ook mee aan de slag. Hartelijk dank voor je hulp.
Mvg:Korgie |
QuiRobinez |
Geplaatst - 03/08/2012 : 11:55:48 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door korgie
Hallo Qui,
Dank je wel voor je snelle reactie en hulp. Op de dropdownlijst boven het grid staat audiotrack 01. Maar het menu rechtsboven blijft grijs. Ik denk dat het verkeerd gaat bij de enterknop vasthouden en rec/write selecteren. Moet ik de enterknop vasthouden en dan op rec/write drukken of moet ik op enter drukken loslaten en dan op rec/write drukken?
dat staat daar los van, die Enter vasthouden en dan op REC/Write drukken is een shortcut voor het kopieren van je combi naar de sequencer.
Als je bijvoorbeeld alleen met een piano over een backtrack heen wilt spelen dan hoeft dit overzetten niet eens.
probeer dat maar eens, - pak gewoon een nieuwe song in de sequencer, - druk dan op de track edit tab - zorg ervoor dat de trackedit subtab erboven geactiveerd is - kies dan in de dropdownlist: Audio track 01 - ga naar het menu rechtsbovenin
dan zou je toch echt alle opties moeten kunnen zien zoals op 2:33 in de video getoond wordt. |
korgie |
Geplaatst - 03/08/2012 : 11:43:50 Hallo Qui,
Dank je wel voor je snelle reactie en hulp. Op de dropdownlijst boven het grid staat audiotrack 01. Maar het menu rechtsboven blijft grijs. Ik denk dat het verkeerd gaat bij de enterknop vasthouden en rec/write selecteren. Moet ik de enterknop vasthouden en dan op rec/write drukken of moet ik op enter drukken loslaten en dan op rec/write drukken?
QuiRobinez |
Geplaatst - 03/08/2012 : 11:00:59 ik denk dat je 1 stapje hebt gemist in de video, ook de dropdownlijst boven het grid moet staan op audiotrack 1, pas dan kun je de menu opties kiezen |
korgie |
Geplaatst - 03/08/2012 : 10:51:04 Hallo Qui,
Ik heb een vraag over deze tutorial. Ik heb een aparte map op de interne ssd gemaakt en de wav.file er in geplaatst. Daarna druk ik op de combiknop en selecteer de combi die ik wil gebruiken. Ik pas de snelheid aan. Dan houd ik de enterknop ingedrukt en druk op de rec/write knop en dan hoor je een tikkend geluid. Ik zie dan een popup schermpje:setup to record en druk dan op ok. Dan druk ik op de track edit tab. En selecteer audiotrack 01. Dan wil ik rechtsboven in het menu audio event edit selecteren,maar dat gaat niet want alles is grijs. Ik kan daar dus niks selecteren. Wat doe ik niet goed?
QuiRobinez |
Geplaatst - 24/04/2012 : 13:00:38 dank je lautje, mocht je vragen hebben over onderdelen in de tutorials, aarzel dan niet om te vragen. Hoe meer plezier iemand van zijn kronos heeft hoe beter het is :) |
lautje |
Geplaatst - 23/04/2012 : 22:38:06 qui dit is super om te zien
gr lau |