Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 Speakers

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Olaf Geplaatst - 05/07/2012 : 21:13:33
Beste Allemaal

Ik ben niet tevreden over het geluid via mijn monitor speakers ADAM A5X, laag klinkt een beetje metaal achtig

Suggesties?

Groeten
Olaf
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
thomas Geplaatst - 13/07/2012 : 11:34:05
Gefeliciteerd.
Thomas

greetz
Olaf Geplaatst - 12/07/2012 : 15:02:25
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas

Je hebt niet goed gelezen in de vorige posts.
Dit gaat echt niet werken hoor
Maar enfin, je kan proberen.
Thomas

greetz

Ik heb net Yamaha YST-SW012 subwoofer (90 euro) aangesloten, werkt goed!!
Niet te hard instellen, het is net dat tikje wat de klank in het laag warm maakt.

groeten
Olaf
thomas Geplaatst - 10/07/2012 : 20:37:24
Je hebt niet goed gelezen in de vorige posts.
Dit gaat echt niet werken hoor
Maar enfin, je kan proberen.
Thomas

greetz
Olaf Geplaatst - 09/07/2012 : 21:54:48
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olaf

Beste

Ik heb net een beetje geexperimenteerd met de positie van de ADAMs.
Ze staan nu in de hoek van de kamer ca 2,5 meter afstand van de Kronos. Verder heb ik er nog een flinke laag isolatie (5cm) tussen statief en ADAMs geplaatst EN ik heb ze plat gelegd.
Ik denk nu dat ik het optimum heb bereikt, klinken iets beter, het metaalachtige is redelijk weg. Zal wel iets met resonantie van de omgeving icm de staande golven te maken hebben gehad.
Wat nu overblijft is de kamer, altijd een lastig iets als het geen studio is. Verder ben ik best nieuwsgierig wat een subwoofer nog kan brengen

Olaf, ik ben blij dit te mogen lezen.
Als ik het goed begrijp heb je dus een electrische piano hé ?
Een E-piano heeft vele samples per noot .
Dit is en blijft nog altijd digitaal en zal nooit klinken als een echte piano ( daar zal je het wel mee eens zijn , denk ik ?
Nu is het zo dat de A5X niet echt laag gaat ( +/- 50HZ )
Dit betekent dus dat de lage noten niet echt goed weergegeven worden, waardoor je het gevoel krijgt dat het schel klinkt.
We Spreken hier dan over harmonischen in het laag van de piano.
Snap je ?
succes
Thomas

greetz

Ik had een Kawai MP5 en een Korg M50 nu alleen een Kronos
Ik denk dat ik binnenkort naast de ADAMs een subwoofer ga proberen bv: Magnat sub300A, 12inch woofer
thomas Geplaatst - 09/07/2012 : 11:20:56
citaat:

Beste

Ik heb net een beetje geexperimenteerd met de positie van de ADAMs.
Ze staan nu in de hoek van de kamer ca 2,5 meter afstand van de Kronos. Verder heb ik er nog een flinke laag isolatie (5cm) tussen statief en ADAMs geplaatst EN ik heb ze plat gelegd.
Ik denk nu dat ik het optimum heb bereikt, klinken iets beter, het metaalachtige is redelijk weg. Zal wel iets met resonantie van de omgeving icm de staande golven te maken hebben gehad.
Wat nu overblijft is de kamer, altijd een lastig iets als het geen studio is. Verder ben ik best nieuwsgierig wat een subwoofer nog kan brengen

Olaf, ik ben blij dit te mogen lezen.
Als ik het goed begrijp heb je dus een electrische piano hé ?
Een E-piano heeft vele samples per noot .
Dit is en blijft nog altijd digitaal en zal nooit klinken als een echte piano ( daar zal je het wel mee eens zijn , denk ik ?
Nu is het zo dat de A5X niet echt laag gaat ( +/- 50HZ )
Dit betekent dus dat de lage noten niet echt goed weergegeven worden, waardoor je het gevoel krijgt dat het schel klinkt.
We Spreken hier dan over harmonischen in het laag van de piano.
Snap je ?
succes
Thomas

greetz
New in town Geplaatst - 08/07/2012 : 17:41:07
Tja, dat lijkt misschien wel het eenvoudigste.
Dan maar geen hifi-weergave meer, maar op een nieuw muzieksysteem overgaan.
Ik zal dat ook overwegen.
Soneg Geplaatst - 08/07/2012 : 17:25:28
Gewoon afscheid nemen van je oude versterker en een set monitors met geintergreerde versterker kopen.

Soryt
New in town Geplaatst - 08/07/2012 : 16:32:56
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Gewoon naar een ruim gesorteerde muziek winkel en alle monitoren proberen die je wel kan betalen .

Dat is precies wat ik al van plan was, dank je wel voor je tip.

Voor de mensen die me zouden willen adviseren.
Ik heb de gegevens van mijn Pioneerversterker op het internet gevonden. Na 20 jaar heb je dat soort gegevens niet meer.
Ik geloof dat ik niet helemaal juist zat met mijn gegevens.

Het betreft dus een geïntegreerde versterker.
Mogelijkheden:
Met 8 ohm: 2x95 W
8 ohm: 2x100 W
4 ohm: 2x140 W
4 ohm: 2x150 W

Hoe zat het ook alweer.
Als je boxen meer vermogen hebben dan de versterker,
dan loop je geen risico de boel op te blazen?
Dus zou ik met boxen van een vermogen van 150 watt, tot 200 watt,
goed zitten. Of heb ik het mis. Deze kennis is wat weggezakt.

Ik zal trouwens absoluut niet het maximum er uit halen.
Dat harde hoeft voor mij niet meer.
Het gaat er mij meer om, dat ik bij een zacht volume, al een mooie weergave heb.
Soneg Geplaatst - 08/07/2012 : 15:53:09
Gewoon naar een ruim gesorteerde muziek winkel en alle monitoren proberen die je wel kan betalen .
Over monitor speakers kan je jaren discuseren , er is zo waanzinnig veel te koop en in zoveel variatie's en over home systemen maar te zwijgen

Soryt

Ps: zelf gebruik ik al een paar jaar Tannoy D8D reveal monitors en als het echt laag moet de Ts 10 erbij = geweldige sound (voor mij dan )
New in town Geplaatst - 08/07/2012 : 14:18:22
Ik begrijp het.
Als de box kleiner is, dan is de weergave ieler.
Dat is hetzelfde als mijn draadloos 5 speakers cinema-systeem van Sony.
In de winkel klinkt het heel leuk, maar bij me thuis viel het achteraf toch tegen.
Het kleine formaat box geeft toch een tegenvallende weergave. En dan ook nog kunststof...
Maar misschien is ook de keuze draadloos bij mij niet de juiste geweest.
Ik neem in ieder geval nooit meer een draadloos systeem. Wel handig, maar je levert enorm in op de uiteindelijke weergave.
Dan klonken mijn oude Cantons en Rogers luidsprekers nog beter dan dat systeem.

Ik vraag me alleen af, wanneer ik met mijn oude versterker naar een winkel toe ga, om te testen.
Of het geluid van een dvd/cd die ik zal meenemen, wel representatief is voor het uiteindelijke geluid,
wat er straks uit mijn keyboard en synth komt. Dat is natuurlijk heel anders dan cd en dvd weergave.
Misschien zie ik dit laatste niet goed. Het mooiste zou zijn, als ik een paar luidsprekers uit de winkel tijdelijk mee naar huis kan nemen, denk ik.
Praktisch toch allemaal wel lastig, ben ik bang. En een hoop gesjouw met al die spullen.
Olaf Geplaatst - 08/07/2012 : 12:54:28
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New in town

Mijn versterker Pioneer 757 MarkII uit de Reference serie,
Heeft 4 ohm, en 200 Wt. Het is een zware bak, 19 kg.
Soms lees je op fora van audiofanaten nog wel eens over deze versterkers.
Ze worden meestal als een goede bak neergezet, die hard kan, maar al wel dus 20 jaar oud.
Maar nooit echt zwaar belast. Het is gewoon nog een hele goede versterker, denk ik.

Maar ondanks die 19 kg, is meenemen toch misschien wel een goed plan. (Oei m'n rug)
Als we dan nieuwe versterkers naast elkaar zetten, kun je natuurlijk het onderlinge verschil, heel goed vergelijken.

En jij bent ook al lekker op weg lees ik al wel.
Is 2.5 meter niet te ver, vraag ik me af. Die oude Cantons van mij, staan er vlak naast.
Maar waarschijnlijk hebben jouw luidsprekers wat meer vermogen...
Ik begrijp dat je geen subwoofers in die Adams hebt zitten.

Tja, als je de behoefte hebt aan meer bass, zal het misschien voor jou nog een verbetering kunnen zijn.
Ik heb zelf niet zo'n behoefte aan veel bass. Dus de evt. ingebouwde subwoofers in een luidspreker zijn voor mij al voldoende, denk ik.

Zo te horen heb je een goede versterker, goed genoeg!!!

De ADAMs A5X (50-75 watt) hebben een open systeem met woofer http://www.adam-audio.com/en/pro-audio/products/a5x/description
Echter de box is niet zo groot en met name lage frequenties hebben ruimte nodige, maw volume, gote box
New in town Geplaatst - 07/07/2012 : 20:18:11
citaat:
[i]
De beste eindtrappen ter wereld.
Dan gaat die 99% wel zakken hoor

Bij het zien van die prijslijst, gaat zelfs mijn broek al zakken.
thomas Geplaatst - 07/07/2012 : 19:43:18
citaat:

stukje advies, misschien is niet iedereen hiermee eens.

De geluidskwaliteit bij speaker/versterker combinatie wordt voor 99% bepaald door de speakers zelf en NIET door de versterker.

Ik ben het er niet helemaal mee eens.
Al eens van Bryston eindtrappen gehoord ?
De beste eindtrappen ter wereld.
Dan gaat die 99% wel zakken hoor

http://www.bryston.nl/

Oh ja , als je de prijslijst bekijkt, zorg dan dat je ergens kan neerzitten

Thomas

greetz
New in town Geplaatst - 07/07/2012 : 18:42:14
Mijn versterker Pioneer 757 MarkII uit de Reference serie,
Heeft 4 ohm, en 200 Wt. Het is een zware bak, 19 kg.
Soms lees je op fora van audiofanaten nog wel eens over deze versterkers.
Ze worden meestal als een goede bak neergezet, die hard kan, maar al wel dus 20 jaar oud.
Maar nooit echt zwaar belast. Het is gewoon nog een hele goede versterker, denk ik.

Maar ondanks die 19 kg, is meenemen toch misschien wel een goed plan. (Oei m'n rug)
Als we dan nieuwe versterkers naast elkaar zetten, kun je natuurlijk het onderlinge verschil, heel goed vergelijken.

En jij bent ook al lekker op weg lees ik al wel.
Is 2.5 meter niet te ver, vraag ik me af. Die oude Cantons van mij, staan er vlak naast.
Maar waarschijnlijk hebben jouw luidsprekers wat meer vermogen...
Ik begrijp dat je geen subwoofers in die Adams hebt zitten.

Tja, als je de behoefte hebt aan meer bass, zal het misschien voor jou nog een verbetering kunnen zijn.
Ik heb zelf niet zo'n behoefte aan veel bass. Dus de evt. ingebouwde subwoofers in een luidspreker zijn voor mij al voldoende, denk ik.
Olaf Geplaatst - 07/07/2012 : 17:42:15
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New in town

Hoi Olaf,
Als dat wat je nu zegt, inderdaad zo is...

Dan lijkt het me helemaal geen gek idee, mijn oude, voor die tijd best wel prijzige Pioneer versterker te gaan gebruiken,
en over een poosje in een niet te dure hifi-zaak maar eens een nieuw stel luidsprekers daar voor aan te schaffen.
En dan ook nog proberen of ik ze voor aankoop eerst mag uitproberen bij me thuis, de ene zaak is daar makkelijker in dan de ander.

Wat ik zou willen adviseren ga gewoon luisteren in een goede winkel en neem je versterker mee. Geluid is zo persoonlijk en je went er zeer snel aan, totdat je verschil met iets anders hoort
Een jaar of 35 geleden had ik grote AudioLab speakers, best wel duur met een simpele Sony versterker (zelfs maar 20 watt). Geluid was fantastisch. Laat je niet van de wijs brengen over het vermogen, bij 1 watt klappen je oren er al bijna vanaf. Uiteraard gaat het ook over de dynamiek van het geluid (vooral in het laag, veel lucht verplaatsing), dus je hebt wel vermogen nodig

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000