O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
QuiRobinez |
Geplaatst - 15/07/2012 : 17:48:29 Korg Kronos Tutorial: 09 Wave Sequences (Motion Pads)
het is weer tijd voor een nieuwe tutorial, dit keer beschrijf ik de wave sequencing functies. Wave sequences zijn patterns waarbij je per stap kan bepalen welke sample er wordt gespeeld.
Daarbij heb je parameters als hoe lang die stap duurt, vaak gebruik je dit voor ritmische sequences die je dan afspeelt. Maar veel leuker wordt het als je diezelfde techniek gaat gebruiken voor crossfading tussen samples. Hiermee kun je namelijk Motion Pads maken waarbij er traploos gecrossfade wordt tussen de samples die je zelf hebt gekozen.
In deze tutorial laat ik de stappen zien die je moet doen om zo'n eigen nieuwe wave sequence in de Kronos te maken en deze te gebruiken in je eigen program.
Ik begin met het eindresultaat en op 01:40 begint de tutorial hoe je de wavesequence van deze sound maakt.
Korg Kronos Tutorial: 09 Wave Sequences (Motion Pads) - YouTube |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
QuiRobinez |
Geplaatst - 17/07/2012 : 19:29:44 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door korgie
Hoi Qui,
Dank je wel voor deze video. Ik leer heel veel van je video's. Alles is zeer duidelijk uitgelegd. En door te oefenen heb je het in korte tijd onder de knie.
Dag Korgie, dat vind ik leuk om te horen, dat is precies waarvoor ik de tutorials maak, dat mensen snel de basis onder de knie krijgen zonder 100-en uren te moeten zoeken naar hoe iets moet en er dan niet uitkomen. |
korgie |
Geplaatst - 17/07/2012 : 18:51:20 Hoi Qui,
Dank je wel voor deze video. Ik leer heel veel van je video's. Alles is zeer duidelijk uitgelegd. En door te oefenen heb je het in korte tijd onder de knie.
Mvg:Korgie |
j.vanaerle |
Geplaatst - 17/07/2012 : 13:15:58 Oke. We hebben het met elkaar goed geregeld. Ben blij dat het is gelukt. Vantevoren stemmen we nog wel even af. Ik zal dat ook doen met Guido van oostendorp. Tot 12 september. |
QuiRobinez |
Geplaatst - 16/07/2012 : 20:53:27 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door j.vanaerle
Qui: bedankt weer voor deze tutorial. Voor de advanced ben ik voor. Ik snap je afweging wel tussen de tijd die het je kost en de gebruikers die er mee aan de gang gaan.
Zijn er nog zaken die ik voor 12 september moet regelen? Let me know.
nee, alles is helemaal goed geregeld verder, dus 12 september komt helemaal in orde :)
bedankt voor het regelen. |
j.vanaerle |
Geplaatst - 16/07/2012 : 19:59:49 Qui: bedankt weer voor deze tutorial. Voor de advanced ben ik voor. Ik snap je afweging wel tussen de tijd die het je kost en de gebruikers die er mee aan de gang gaan.
Zijn er nog zaken die ik voor 12 september moet regelen? Let me know. |
New in town |
Geplaatst - 16/07/2012 : 15:36:43 Hallo Lau,
Dat vind ik dan weer bewonderenswaardig. Dat je zo ver weg woont, en dan toch nog wilt komen.
Olaf moet ook al van zo ver weg komen.
|
lautje |
Geplaatst - 16/07/2012 : 14:48:27 ja ik heb al een middag vrij voor genomen, nee dat wil ik voor geen goud missen. ik kom uit brabant dus dat is wel even karren maar heb er er voor over |
QuiRobinez |
Geplaatst - 16/07/2012 : 13:13:00 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door lautje
hey qui ,ik sta er steeds versteld hoe jij dit allemaal weet. gr lau(maar dit is weer super)
dank je lau,
Ik probeer de moeilijke dingen weg te laten in de video's zodat iedereen kan starten met al die verschillende mogelijkheden van de kronos. Dat lukt aardig als ik de reacties van verschillende mensen mag beluisteren.
Deze video serie is echt gericht op mensen zonder kennis van de kronos. Ik laat daarbij via praktijk voorbeelden zien hoe je bepaalde functies op een simpele manier kan inzetten zodat je meer gevoel krijgt voor wat de Kronos kan en hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.
Ik zit nog te twijfelen over het maken van een advanced video serie, alleen dan wordt het misschien toch al snel te complex voor mensen om te volgen aangezien er dan wel vrij geavanceerde technieken gaan worden beschreven. Ik denk ook niet dat mensen echt zitten te wachten op al die diepgaande programmeer methoden. Dus ik twijfel nog of ik dit moet gaan doen. Alternatief zou kunnen zijn dat ik wat meer producer truukjes voor het maken van songs laat zien. Dat is wat meer praktijk gericht en zijn kleine hapklare brokjes.
Het programmeren van de kronos in basis kan in principe iedereen leren door veel te doen. Het belangrijkste is dat je een bepaalde basis doorkrijgt van hoe synths werken en wat de belangrijkste punten zijn die je moet kennen.
Ik weet niet of je ook op de workshops komt, maar het eerste deel van de workshops behandelen juist deze basis waardoor je in theorie eigenlijk elke synth wel zou moeten kunnen programmeren (altans, het gevoel hebt dat je weet waar je bepaalde dingen moet zoeken). Ik zal veel praktijkvoorbeelden laten zien op die workshops waardoor het concept duidelijk wordt.
Mocht je vragen hebben bij het gebruik van de kronos stel ze dan gerust hoor, we zijn hier om elkaar te helpen ten slotte
|
lautje |
Geplaatst - 16/07/2012 : 11:26:51 hey qui ,ik sta er steeds versteld hoe jij dit allemaal weet. gr lau(maar dit is weer super) |