O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Olaf |
Geplaatst - 19/07/2012 : 21:01:49 Beste
Mbv Extreme Sample Converter 3.6.0 heb ik WAV files geconverteerd naar SF2 formaat. Via disk in de Kronos geladen met als resultaat GEEN geluid. Andere SF2 files van internet werken wel
Wie weet wat ik fout heb gedaan?
Groeten Olaf |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
QuiRobinez |
Geplaatst - 23/07/2012 : 10:45:33 citaat: Het is me toch gelukt: - SF2 file als enige op USB stick, anders wordt alles in 1 KSC file gezet - Via Disk mode, "save samples" - Op Usb stik wordt dan een KSC file aangemaakt - Daarna met Copy naar harddisk - Dan via Global mode de KSC file selecteren, zoals Piet en Qui hebben uitgelegd
top!
overigens kan het sneller hoor. Je kunt gewoon meerdere SF2 files op een usb stick zetten (of andere files). Pas als je een sf2 file laadt dat laadt hij alleen de SF2 samples in het geheugen, plus de keymapping en de looppoints.
Als je dan via Disk, de samples opslaat kun je onderin de lokatie veranderen naar je SSD. Dan kun je ze direct opslaan in een KSC file op de SSD ipv te kopieren via je usb stick.
|
New in town |
Geplaatst - 22/07/2012 : 17:51:01 Hoi Olaf,
Fijn dat het gelukt is.
Groetjes, Piet |
Olaf |
Geplaatst - 22/07/2012 : 17:21:07 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Olaf
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town
Dank je Qui,
En zo dragen we ieder ons steentje bij.
En kan Olaf weer verder.
Dank voor jullie hulp Wat ik nog niet weet is hoe ik van een SF2 een KSC file kan maken?
groeten Olaf
Het is me toch gelukt: - SF2 file als enige op USB stick, anders wordt alles in 1 KSC file gezet - Via Disk mode, "save samples" - Op Usb stik wordt dan een KSC file aangemaakt - Daarna met Copy naar harddisk - Dan via Global mode de KSC file selecteren, zoals Piet en Qui hebben uitgelegd
Het werkt
Groeten Olaf |
Olaf |
Geplaatst - 22/07/2012 : 12:27:01 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town
Dank je Qui,
En kan Olaf weer verder.
Dank voor jullie hulp Wat ik nog niet weet is hoe ik van een SF2 een KSC file kan maken?
groeten Olaf |
New in town |
Geplaatst - 21/07/2012 : 21:57:36 Dank je Qui,
En kan Olaf weer verder. |
QuiRobinez |
Geplaatst - 21/07/2012 : 20:00:19 new in town heeft gelijk. Als je Soundfonts importeert dan moet je de samples eerst saven op schijf. Daarna kun de KSC file in je autoload sectie zetten zodat die samples voortaan bij het booten geladen worden. |
New in town |
Geplaatst - 21/07/2012 : 19:03:59 Hallo Olaf,
Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat je de samples nog niet aan de autoload hebt toegevoegd. Dan worden ze niet automatisch meegeladen als de Kronos wordt herstart. Je kunt ze toevoegen via de Global mode, activeer KSC autoload, in dit scherm kun je bepalen wat in de autoload wordt meegenomen. Druk vervolgens op add... Nu moet je als het goed is, hier de samples kunnen toevoegen. Wel even het blokje autoload rood maken. Anders pakt ie hem niet mee. Als je er niet goed uitkomt, op pag. 752 van de parameterguide, staat meer informatie.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Olaf |
Geplaatst - 21/07/2012 : 17:41:57 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Olaf
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door QuiRobinez
ik zelf gebruik de C en de F# van elk oktaaf. Dat vind ik zelf ruim voldoende voor de meeste presets.
Hoi Qui Het is gelukt!!!!! Ik heb op het laatst mbv ESC een loop toegevoegd HEX tool geruikt
dank voor het meedenken groeten Olaf
Weet iemand hoe ik de samples (sf2) permanent in de Kronos kan opslaan. Ik laad ze via disk mode van een USB stick, sla het programma (PCG)op. Echter na herstart van de Kronos is het prgramma wel opgeslagen, maar de samples zijn weg
groeten Olaf |
Olaf |
Geplaatst - 20/07/2012 : 20:54:37 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door QuiRobinez
ik zelf gebruik de C en de F# van elk oktaaf. Dat vind ik zelf ruim voldoende voor de meeste presets.
Hoi Qui Het is gelukt!!!!! Ik heb op het laatst mbv ESC een loop toegevoegd HEX tool geruikt
dank voor het meedenken groeten Olaf |
QuiRobinez |
Geplaatst - 20/07/2012 : 14:23:41 ik zelf gebruik de C en de F# van elk oktaaf. Dat vind ik zelf ruim voldoende voor de meeste presets. |
Olaf |
Geplaatst - 20/07/2012 : 13:59:07 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door QuiRobinez
ik doe het exact zoals de ESC tutorial van sharp.
Check die maar eens, daar staan alle settings en stappen in http://www.irishacts.com/tutorials/auto-looping.htm
aangezien ik zijn methode heb nagedaan werkt het bij mij prima, maar dat zal denk ik komen omdat die methode met die fix op elkaar afgestemd is dan.
Maar ik zit nog steeds te twijfelen om toch alleen de wav files te genereren met ESC en die handmatig over te zetten en de mapping gewoon op de kronos te doen, zoveel extra werk is dat niet. Komende periode nog maar eens flink testen.
Qui,
Dank voor de info. Hoeveel en welke samples (toetsen)gebruik je tijdens een VSTi naar WAV conversie om een 88 klavier te vullen met 1 SF2 file?
groeten Olaf |
QuiRobinez |
Geplaatst - 20/07/2012 : 13:06:53 ik doe het exact zoals de ESC tutorial van sharp.
Check die maar eens, daar staan alle settings en stappen in http://www.irishacts.com/tutorials/auto-looping.htm
aangezien ik zijn methode heb nagedaan werkt het bij mij prima, maar dat zal denk ik komen omdat die methode met die fix op elkaar afgestemd is dan.
Maar ik zit nog steeds te twijfelen om toch alleen de wav files te genereren met ESC en die handmatig over te zetten en de mapping gewoon op de kronos te doen, zoveel extra werk is dat niet. Komende periode nog maar eens flink testen. |
Olaf |
Geplaatst - 20/07/2012 : 11:07:25 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door QuiRobinez
ik vind het lastig te bepalen waar het aan ligt. Op korgforums zijn er meer mensen die dezelfde problemen met sf2 hebben. Ik ben zelf ook nog maar net begonnen met extreme sample converter, dus zou nog niet een idee hebben waar het aan ligt dat het bij jou niet werkt.
Als ik de stappen van het omzetten doe zoals beschreven door sharp in het filmpje dan werkt het bij mij. Waarschijnlijk doe jij dan net iets anders als ik in extreme sample converter.
als je erachter komt wat de oorzaak is laat het dan even weten
Ik heb SHARP (de man van het "HEX" tool) van het Korgforum gevraagd om hierna te kijken, een file toegestuurd
Het kan zijn dat de reden is dat ik geen loop aan het einde van de samples heb:
Thanks for the info, indeed the first sf2 file I load and it doesn't play
Still it's a real pain if you have a bunch of samples.
"I once made a tool to batch change SF2 files, will see if I still have it. The trick would be to set the loop end to the sample length when the loop mode is set to 0 (no loop), just what your trick does.
Another option is to use Extreme Sample Converter and use the auto loop feature, setting a short loop toward the end of the sample. I have to say that this feature works pretty well, and is very interesting when you have very long samples, 99% being under 120 db. "
Qui, wat die jij met de ESC (input en settings zoals mono/stereo etc) |
QuiRobinez |
Geplaatst - 20/07/2012 : 08:53:50 ik vind het lastig te bepalen waar het aan ligt. Op korgforums zijn er meer mensen die dezelfde problemen met sf2 hebben. Ik ben zelf ook nog maar net begonnen met extreme sample converter, dus zou nog niet een idee hebben waar het aan ligt dat het bij jou niet werkt.
Als ik de stappen van het omzetten doe zoals beschreven door sharp in het filmpje dan werkt het bij mij. Waarschijnlijk doe jij dan net iets anders als ik in extreme sample converter.
als je erachter komt wat de oorzaak is laat het dan even weten
|
Olaf |
Geplaatst - 20/07/2012 : 06:52:35 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door QuiRobinez
heb je wel een sf2 instrument file gemaakt?
op bank files werkt het namelijk niet.
Klopt, heb ik gedaan |