O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
QuiRobinez |
Geplaatst - 21/07/2012 : 15:12:13 Korg Kronos Tutorial: 10 IPAD Music App Yamaha Synth Arp & Drum Pad
Weer een nieuwe tutorial waarin ik laat zien hoe je een ipad kan aansluiten op de kronos plus welke settings je in moet stellen in de kronos om midi en audio te streamen over usb rechtstreeks de ipad in.
Voor de demo laat ik zien wat je met de IPAD app: Yamaha Synth Arp & Drum Pad kan doen in combinatie met de Korg Kronos.
Eerst laat ik de arpeggiator van de ipad een bas geluid aansturen, daarna zet ik akkoorden onder de drum pads. Vervolgens laat ik de ingebouwde ipad sequencer van de app zien hoe je snel een jam kan inspelen waar je met je band of zelf overheen kan spelen.
Aan het eind van de video zie je hoe de aansluiting gerealiseerd moet worden.
Korg Kronos Tutorial: 10 IPAD Music App Yamaha Synth Arp & Drum Pad - YouTube |
2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
QuiRobinez |
Geplaatst - 23/07/2012 : 10:47:51 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door korgie
Het toeval wil dat ik sinds een paar dagen een iPad 3 in mijn bezit heb. Dus deze video sluit daar mooi op aan.
Klinkt goed!
er zijn heel veel handige apps op de ipad te krijgen voor muzikanten. Ik heb er erg veel en er zit ook wel veel troep tussen. Dus als je een keer een tip nodig hebt voor iets specifieks op de ipad dan is er een grote kans dat ik hem al getest heb, dus aarzel niet om dan even te vragen.
|
korgie |
Geplaatst - 21/07/2012 : 18:54:19 Hallo Qui,
Weer hartelijk dank voor deze video. Ik ben een trouwe fan van je video's . De combinatie van tekst en video vind ik fantastisch om de mogelijkheden van de Kronos onder de knie te krijgen. En natuurlijk jou begrijpelijke manier van uitleggen. Het toeval wil dat ik sinds een paar dagen een iPad 3 in mijn bezit heb. Dus deze video sluit daar mooi op aan.
Mvg:Korgie |