Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 OS2.0.2 Streaming Sample Demo: The Ghost Ship

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
QuiRobinez Geplaatst - 12/08/2012 : 20:31:29
Met OS 2.0.2 is er nu de mogelijkheid om je eigen gigabytes grote samplesets in de Korg Kronos te maken. Dit kan nu omdat alle samples gestreamed kunnen worden tijdens het spelen van SSD waardoor een sound bijna geen memory meer kost.

In deze video laat ik een voorbeeld zien van 1 program waarin ik een eigen Patch uit de Virus TI gesampled heb (35 MB aan samples) en deze heb ik overgezet naar de Kronos en daar nieuwe wave sequences van gemaakt. Daarna heb ik een program (1 sound) gemaakt die gebruik maakt van 2 Wave Sequences en dan krijg je een sound zoals hier in de video, een program genaamd: The Ghost Ship

Het mooiste van deze techniek is dat de oorspronkelijke 35 MB aan samples maar 1.8 MB aan geheugen gebruiken.

Korg Kronos: The Ghost Ship (streaming Sample Sound)[/QUOTE]

4     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
QuiRobinez Geplaatst - 24/08/2012 : 14:21:50
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.vanaerle
Heb je de mail van Guido (oostendorp) nog ontvangen?

Ja heb ik gezien vanochtend, ik heb gereplied en jouw ingekopieerd.
j.vanaerle Geplaatst - 23/08/2012 : 21:19:23
Dank je. De sound mag zeker in een soundset wat mij betreft.

Heb je de mail van Guido (oostendorp) nog ontvangen?

Zie je 12 september.
QuiRobinez Geplaatst - 23/08/2012 : 20:43:48
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.vanaerle

Qui: in de eerste plaats complimenten voor deze geweldige muziek. Super !

Goed voorbeeld doet volgen dus dat wil ik ook graag spelen. Vroeg me even af wat het verschil is tussen de door jouw gebruikte sound en de combi i c059 high above hills?

Keep on the good work.

ik ken die combi niet, maar ik vermoed dat hij die vocal wave sequence gebruikt.

De program die ik heb gemaakt bestaat uit 2 wave sequences.
1 factory wave sequence (de vocal) die waarschijnlijk ook gebruikt wordt in die combi.
1 nieuwe wave sequence die ik gemaakt heb op basis van een zelf gesamplede sampleset uit de virus TI.

De sound wordt met name gemaakt door de zwevende string sound die onder de vocal loopt, de vocal is alleen herkenbaar in de aanslag, maar daarna neemt de string sound het over en creeert de sfeer zoals je kunt horen in de video.

Ik zal de combi even beluisteren binnenkort, dan kom ik er nog even op terug :)
j.vanaerle Geplaatst - 22/08/2012 : 19:44:34
Qui: in de eerste plaats complimenten voor deze geweldige muziek. Super !

Goed voorbeeld doet volgen dus dat wil ik ook graag spelen. Vroeg me even af wat het verschil is tussen de door jouw gebruikte sound en de combi i c059 high above hills?

Keep on the good work.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000