O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Ringo |
Geplaatst - 13/09/2012 : 15:47:43 Hoi Qui, Allereerst hartstikke bedankt voor de super workshop en spel! ik veel van geleerd denk ik moet ik nog allemaal gaan proberen, hoop dat er meer volgen. Ik wilde op jouw advies de upgrate naar 2.02 doorvoeren, maar ik heb daarbij een verkeerde handleiding geraadpleegd en een stuk of 3 kleine bestandjes niet op mijn stick gecopieerd, waardoor de kronos nu ergens gestopt is in het begin en de lijn niet rood wordt maar grijs blijft? Wat moet ik doen ik durf de kronos niet uit te zetten omdat er aangegeven wordt in de handleiding niets aan te raken tijdens de update!? Weet jij of iemand anders wat ik kan doen, guido probeerd er ook achter te komen hij weet het ook zo niet. Alvast bedankt,
Groet, Ringo |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
QuiRobinez |
Geplaatst - 16/09/2012 : 10:53:30 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ringo
Hoi Qui,
Als ik je niet te veel lastig val!? Zou jij me nog eens willen helpen het lukt dus absoluut niet om de soundset te installeren, de kronos ziet de USB stick niet, ik heb in de 2 poorten geprobeerd hoe los ik dit op? Ik hoop dat je me hiermee verder kunt[ helpen.
Groet, Ringo
dag ringo,
je hebt de update ook geinstalleerd met een usb stick, pak deze usb stick die je toen gebruikt hebt en zorg ervoor dat je die leeg gooit op de computer.
kopieer dan de JMJ PCG en KGE file op je usb stick (dus de zip file uitpakken) en stop diezelfde usb stick in de rechterpoort achterin je kronos (ervan uitgaande dat je zelf achter de keys zit)
wacht dan 10 seconden en druk op de disk toets en ga naar de Load tab, onderin zie je staan: HDD: internal drive
- raak dat woord in het zwart aan en druk dan op de pijltjes toetsen (omhoog en omlaag) links boven naast je scherm (dus niet op je scherm) om te switchen tussen de harddisk of usb stick.
dan zou het moeten lukken. Uiteraard zou het pijltje naast dat zwarte blokje het ook moeten doen, maar om zeker te zijn druk maar gewoon op de knoppen naast het touchscreen boven de value fader.
Zeker als je dezelfde usb stick gebruikt als die voor je update zou het niet mis moeten kunnen gaan. |
j.vanaerle |
Geplaatst - 16/09/2012 : 09:40:30 Piet: dezelfde gedachte inderdaad
Ringo: dan heb ik geen directe oplossing helaas. Mogelijk herkennen andere forumleden het probleem. Sorry. |
Ringo |
Geplaatst - 15/09/2012 : 17:51:43 Ja had ik ook al geprobeerd, maar dat lukte ook niet.
Groetjes, Ringo |
New in town |
Geplaatst - 15/09/2012 : 16:42:13 Ha, ha, Jean-Paul.
Onze post kruiste elkaar. Je was me net voor.
Groetjes, Piet |
New in town |
Geplaatst - 15/09/2012 : 16:40:51 Hoi Ringo,
Misschien is het nog een optie om een andere USB stick te gebruiken. Soms "leest" de Kronos bepaalde sticks niet. Het kan aan de kwaliteit van de gebruikte stick liggen. Wie weet helpt het.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
j.vanaerle |
Geplaatst - 15/09/2012 : 16:36:41 Hoi Ringo,
Al eens een andere usb stick geprobeerd?
|
Ringo |
Geplaatst - 15/09/2012 : 13:14:09 Hoi Qui,
Als ik je niet te veel lastig val!? Zou jij me nog eens willen helpen het lukt dus absoluut niet om de soundset te installeren, de kronos ziet de USB stick niet, ik heb in de 2 poorten geprobeerd hoe los ik dit op? Ik hoop dat je me hiermee verder kunt[ helpen.
Groet, Ringo |
Ringo |
Geplaatst - 14/09/2012 : 08:21:27 Bedankt J, voor de tips, maar ik heb nog niet veel geprobeerd (alleen maar gespeeld tot nu toe)op de kronos (daar gaat nu dus verandering in komen) dus dat copyverhaal moet je me even beter uitleggen en welke usb poort, als ik achter de toetsten zit is het dan de rechtse?.
Groet, Ringo |
j.vanaerle |
Geplaatst - 13/09/2012 : 23:25:50 Check ook even of de usb in de juiste poort zit. De rechtse alsmik het goed heb. |
j.vanaerle |
Geplaatst - 13/09/2012 : 23:23:40 Wat je kan proberen is om eerst de bestanden op de HD te plaatsen via copy. Probeer daarna nog eens om de pcg file te laden. |
Ringo |
Geplaatst - 13/09/2012 : 22:53:24 nee hoor, ik doe precies wat jij aangeeft ik doe blijkbaar toch iets fout? Er veranderd niets als ik de stick aansluit. Het duurt me te lang voordat ik die JMJ soundset kan gebruiken....... |
QuiRobinez |
Geplaatst - 13/09/2012 : 20:08:07 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ringo
Hoi Qui, Wat is dan met dat KGE filetje, heb ik dat niet nodig? Bij mij staat onderin HDD : internal HD als ik erop druk veranderd niets?
als je de pcg file laad dan gaat die ook aangeven dat die de kge file wil gaan laden. Dat zou automatisch moeten gaan.
wat betreft onderin, als je een usb stick in je kronos stopt dan duurt het een seconde of 20 voordat die herkend is in die dropdownlijst, ik denk dat je iets te snel bent geweest met het kijken of die er al tussen stond |
Ringo |
Geplaatst - 13/09/2012 : 17:52:42 Hoi Qui, Wat is dan met dat KGE filetje, heb ik dat niet nodig? Bij mij staat onderin HDD : internal HD als ik erop druk veranderd niets? |
QuiRobinez |
Geplaatst - 13/09/2012 : 17:08:39 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ringo
Zo Qui, de update is gelukt, mag ik je nog even vragen mij in het kort uit te leggen hoe ik de JMJ soundset moet installeren.
helemaal goed, het is altijd schrikken als er iets mis lijkt te gaan, maar over het algemeen is het simpel op te lossen.
de JMJ soundset installeren doe je als volgt:
- download de Zip file van de aangegeven lokatie - pak de zip file uit, je ziet dan een .PCG file - kopieer deze naar een usb stick (zorg er wel voor dat de update bestanden van OS2.02 van je usb stick zijn verwijderd) - stop de usb stick in je kronos - druk op de Disk knop - kies onderin waarin nu SSD staat voor de USB stick - je ziet dan de PCG file staan, raak deze aan en druk rechtsonderin op Load - in het scherm wat dan volgt zie je waar de Programs and Combi's geinstalleerd worden, als je nog nooit een soundset hebt geinstalleerd kun je nu gewoon op OK drukken en dan staan ze voortaan in je Kronos (hoef je ze niet meer opnieuw te laden)
Als je al een soundset op de program / combi lokatie had staan, dan kun je eventueel een andere lokatie kiezen waar de combis geladen moeten worden. De programs dienen altijd in de originele lokatie te staan omdat de combis daarheen verwijzen.
|
Ringo |
Geplaatst - 13/09/2012 : 17:00:52 Zo Qui, de update is gelukt, mag ik je nog even vragen mij in het kort uit te leggen hoe ik de JMJ soundset moet installeren. Bedankt,
Ringo |