Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 Workshop evaluatie

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
QuiRobinez Geplaatst - 17/09/2012 : 14:12:11
Nu de eerste workshopavond achter de rug is is het tijd voor een evaluatie. De oorspronkelijke doelstelling was om kronos gebruikers hun kennis te laten delen met anderen. Dus geen professionele productdemonstraties door de fabrikant maar puur gebruikers onder elkaar, die hun kennis met elkaar delen.

de vraag is hoe nu verder? Om hier een beetje structuur aan te geven heb ik een aantal vragen bedacht waarover we kunnen discussieren.

vragen:
1. Voldeed de workshop aan je verwachtingen op basis van de eerder gemelde onderwerpen?
2. Wat kan er beter bij de volgende workshops?
3. Welke onderwerpen zou je graag bij een vervolg workshop willen zien?
4. Zou jij zelf een onderwerp willen uitleggen bij de volgende workshop? (dit in verband met het oorspronkelijke idee dat steeds iemand anders of meerdere mensen uitleg geven over hun kennis gebied)
5. Wat voor termijn (in maanden) zou je ideaal vinden tussen de workshops?

9     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
dongfang Geplaatst - 19/09/2012 : 20:47:27
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuiRobinez

Als ik zelf een agenda voor deel 2 zou moeten samenstellen dan zouden de volgende onderwerpen erop komen:
- Wave Sequencing (programmeren van Moving pads en leads in de HD-1 Module)
- KARMA Fase 2 (dus iets dieper op de KARMA module ingaan)
- Samples gebruiken in de Kronos
- Meespelen met Backing Tracks (zoals Acappella's waarbij de kronos de zanglijnen afspeelt en je zelf de begeleiding speelt
- Combi bouw fase 2 (dieper ingaan op het bouwen van combis)
- MS-20 patch panel programmeren
- Een half uur inruimen voor gebruikersproblemen (die vooraf gemeld zijn, zodat de uitleg voorbereid kan worden.

Kan me wel in deze brainstorm vinden

Groet,
Kris
QuiRobinez Geplaatst - 19/09/2012 : 10:57:12
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New in town

Voor me zelf ben ik een beetje bang, dat in de agenda voor deel 2 te weinig items zitten, waar ik me op de Kronos mee bezig hou. Of het betreft items waarvan ik inmiddels al wel redelijk begrijp,
hoe ik het gewenste doel op de Kronos kan realiseren.

Ja, dat is een goede opmerking. De uiteindelijke agenda zal natuurlijk opgesteld moeten worden op basis van gebruikers feedback. Als iedereen aangeeft welke onderwerpen voor hem of haar belangrijk zijn dan kun je daar ongetwijfeld een gemene deler uithalen waarmee een workshop inhoud gemaakt kan worden. Daarom denk ik dat 1 keer in de 6 maanden een workshop ook wel voldoende is voor de meesten.

Er zijn natuurlijk heel veel mogelijkheden, je zou er ook voor kunnen kiezen om 2 type workshops te doen voor een kleinere groep per workshop. Bijvoorbeeld 1 gericht op de 'advanced gebruiker' waarbij je meer ingaat op programmeer technieken binnen de verschillende Engines in de kronos en bijvoorbeeld 1 gericht op de 'beginnende gebruiker' waarbij je meer de hands-on dagelijkse kronos gebruiks onderwerpen behandeld.

Zijn allemaal mogelijkheden, we kunnen de diepgang van de onderwerpen zo simpel of moeilijk maken als waar behoefte aan is. Dus misschien is een opdeling in twee type kronos gebruikers zo slecht nog niet.

zeg ik al brainstormend
New in town Geplaatst - 19/09/2012 : 10:40:39
Voor me zelf ben ik een beetje bang, dat in de agenda voor deel 2 te weinig items zitten,
waar ik me op de Kronos mee bezig hou. Of het betreft items waarvan ik inmiddels al wel redelijk begrijp,
hoe ik het gewenste doel op de Kronos kan realiseren.

Maar of ik wel of niet aanwezig zal zijn, hangt even af van de verdere berichtgeving hierover.
Dus wat er uiteindelijk behandeld zal gaan worden, tijdens de tweede clinic.

Wat betreft koppeling Kronos en Tyros, heb ik naar mijn mening reeds een begrijpelijke uitleg op dit forum geschreven.
Dit betreft mijn post van 1 september.
Genaamd: Spelen met Kronos en Tyros d.m.v. midi. Dat gaat weliswaar alleen over de Tyros-Kronos verbinding.

QuiRobinez Geplaatst - 19/09/2012 : 10:15:53
Mijn mening

1. Voldeed de workshop aan je verwachtingen op basis van de eerder gemelde onderwerpen?
Ja op zich wel, het was alleen jammer dat de combi workshop ingekort moest worden doordat we wat later begonnen, alhoewel we wel een half uurtje langer door konden waardoor we in ieder geval 1 ding konden afronden van het combi bouwen.

De techniek moet vooraf getest zijn. Eventueel moeten we maar wat backup spullen meenemen. De kronos is niet uit te leggen zonder een goede representatie van het touch screen, aangezien dan onduidelijk hoe dingen gedaan moet worden op de kronos zelf.

De professorische oplossing was gelukkig aanwezig, maar ik verwacht wel dat bij een full screen steady beamer setup de stof wat duidelijker was geweest. Dus de volgende keer moeten we toch een backup plan hebben voor als de techniek ons in de steek laat (wat natuurlijk altijd kan gebeuren).

Ik verwacht dat er behoefte is aan de volgende onderwerpen
- Ik zou graag zien van iemand hoe die de kronos in een band setting gebruikt, wat zijn de tips en truuks voor performen (setlists, combi's, programs?)
- Ook handig lijkt me een uitleg hoe de kronos en de tyros (of een andere synth gekoppeld kunnen worden).

Als ik zelf een agenda voor deel 2 zou moeten samenstellen dan zouden de volgende onderwerpen erop komen:
- Wave Sequencing (programmeren van Moving pads en leads in de HD-1 Module)
- KARMA Fase 2 (dus iets dieper op de KARMA module ingaan)
- Samples gebruiken in de Kronos
- Meespelen met Backing Tracks (zoals Acappella's waarbij de kronos de zanglijnen afspeelt en je zelf de begeleiding speelt
- Combi bouw fase 2 (dieper ingaan op het bouwen van combis)
- MS-20 patch panel programmeren
- Een half uur inruimen voor gebruikersproblemen (die vooraf gemeld zijn, zodat de uitleg voorbereid kan worden.

4. Zou jij zelf een onderwerp willen uitleggen bij de volgende workshop? (dit in verband met het oorspronkelijke idee dat steeds iemand anders of meerdere mensen uitleg geven over hun kennis gebied)
Ik zou best een tweede keer dingen willen uitleggen, maar het lijkt me ook heel erg leuk als anderen dit zouden willen doen.

ik zelf denk dat 1 keer in de 6 maanden voldoende is.
QuiRobinez Geplaatst - 19/09/2012 : 10:02:56
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.vanaerle
Wat ik ook een interessant onderwerp vind is het gebruik van de sequencer in combinatie met cubase. Tevens het werken met samples.

werken met samples zou zeker een goed onderwerp zijn.

het gebruik van de kronos in combinatie met cubase is denk ik wat minder geschikt. Ik verwacht niet dat veel workshop leden op die manier de kronos gebruiken.

Daar komt bij dat een hands-on sessie bij het gebruik van cubase gewenst is. Er zijn zoveel verschillende onderdelen die je bij langs moet lopen dat dat niet in 1 sessie te onthouden is tenzij je zelf dat allemaal uitgevoerd hebt. Dat zou inhouden dat je een cubase - kronos workshop toch meer in een zeer kleine groep zou moeten houden (1 - 3 man). In zo'n geval zou je dan gewoon 1 track nemen die je gaat maken in cubase met behulp van de kronos (bijvoorbeeld een moderne dance track) en dan start je gewoon met niets en je eindigt met een track. Voordeel is dan dat je ook alle 'productie' technieken van cubase erbij kan betrekken, zoals FX en vooral automation.
j.vanaerle Geplaatst - 18/09/2012 : 22:12:49
Qui,

Wat ik ook een interessant onderwerp vind is het gebruik van de sequencer in combinatie met cubase. Tevens het werken met samples.

Een onderwerp uitleggen is misschien ook niet voor mij geschikt, maar mogelijk dat we tijdens de workshop wel wat kunnen laten horen onderling wat we spelen en de gebruikte combi of iets dergelijks. Elk kwartaal een bijeenkomst vind ik prima.

Als ik zaken moete regelen wil ik dat zeker weer doen.

Jean-Paul
lautje Geplaatst - 18/09/2012 : 07:11:47
Hoi Qui

1 De workshop voldeed zeker aan mijn verwachtingen Ben al een paar dagen bezig met (rommelen)op de kronos ja en nu word het al wat duidelijken waar sommige knoppen dan al niet voor dienen.Heb al een mooie distorion gitaar te voorschijn getoverd met behulp van de ifx En ja zo,n geluid creeeren is toch veel proberen(ik hou er dan wel jou uitleg er bij) haha maar ik denk dat dit de manier is om hiermee verder te komen en uiteraard ook jou super uitleg

2 Zie hierboven het antwoord ,en ja jammer dat het laatste onderwerp wat versneld moest worden door genomen i.v.m de tijd.

3 Ja ik denk dat het ook belangrijk is om even te evalueren wat we hebben doorgenomen de vorige workshop (want je loop toch tegen dingen aan die je die je bij de workshop wel gehoord hebt maar weer ontschoten zijn)

4Ik zou het wel willen maar daar heb ik helaas de kennis niet voor (wel zou ik iets willen bijdragen aan de workshop als dat nodig zou zijn b.v iets klaarzetten of zo) Want als ik iets kan doen graag want zo,n workshop is toch voor ons allemaal.

5 Ja ik zou zeggen om de 3-4 maanden dan heb je een tijdje de theorie kunnen toepassen op de kronos en blijft alles toch vers .
dongfang Geplaatst - 17/09/2012 : 21:30:37
Hoi Qui,

N.a.v. je vragen:

Zeer zeker. Helemaal tevreden.

Net als New in town Piet, de beelden tonen via een beamer op een groter projectiescherm ;-)

Creëren van programs en combis.
Wellicht een keer de sequencer, editten van opnames.
Ik vond de sequencer op m'n oude Yamaha SY77 (1990) handiger, omdat ik daar ook individuele noten kan in/toevoegen (bijv. 1/8 1/4 etc.) Op de Kronos zie ik alleen maar blokjes. Ik had verwacht dat ze gewoon noten op het scherm zouden tonen.
Wat ik nu doe is instrumenten selecteren en opnemen in Logic en daar uitproberen. Vergelijkbare combi maken en dan de midi file naar de Kronos.

4. Zou jij zelf een onderwerp willen uitleggen bij de volgende workshop?
Op het moment niet, omdat mijn kennis niet ver genoeg reikt.

6 maanden lijkt mij ook goed.
En een tijdsduur van 3 uur is prima per workshop.

Groet,
Kris
New in town Geplaatst - 17/09/2012 : 15:11:19
Hoi Qui,

1. Zeer zeker voldeed de workshop aan mijn verwachtingen op basis van de eerder gemelde onderwerpen.

2. De camera-techniek van Oostendorp liet ons in de steek.
Helaas heb ik door mijn slechte zicht op het te kleine beeldscherm,
die om de ca. twee minuten weer uit ging,
van het praktische deel op het beeldscherm, niet veel meegekregen.
Ik denk alleen dat de mensen, die wat dichter bij het beeldscherm zaten,
hebben kunnen volgen, over welke knoppen je het had.
Wat je deed was gelukkig wèl herkenbaar voor mij,
omdat ik me gedurende mijn tweak-werkzaamheden,
ook al met de Poly-Six engine heb bezig gehouden.

Dus daaraan gekoppeld de vraag wat kan er beter?
Wat mij betreft zou een volgende workshop met behulp
van een groot projectiescherm moeten worden gepresenteerd.

3. Wat mij betreft, dat we echt in de diepte gaan met een nog nader te bepalen engine.
Mijn muziek-approach, zoals ik mijn setup nu gebruik,
maakt dat ik op dit moment nog niet veel belangstelling heb voor Karma, Sampling, Sequencing.
Mijn interesse gaat nog het meest uit naar het aanpassen, creëren van programs, combi's.
Daar ben ik op de Kronos het meest mee bezig.

4. Nee. (Vanwege mijn persoonlijke problemen.)
Misschien als ik een bepaalde engine volledig zou begrijpen,
dat ik er misschien evenals de CX3-engine, er een duidelijke gebruiksaanwijzing over zou willen schrijven.
Maar daarvoor begrijp ik alle resterende engines nog niet goed genoeg.
Hoewel ik al een heel eind op weg ben, bij sommige engines.
Maar nog niet genoeg, om daar al gebruiksaanwijzingen over te gaan schrijven.

5. Misschien over een half jaartje.
Er moet denk ik, toch niet te veel tijd tussen vallen.

Goed, zo'n evaluatie-topic.

Groetjes,
Piet

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000