Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 Workshop 2013

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
j.vanaerle Geplaatst - 11/12/2012 : 23:52:17
Wil weer eens een balletje opgooien en de interesse polsen voor een workshop in het eerste kwartaal van 2013.

Graag je reactie of je interesse hebt en in welke vorm je een bijdrage wil leveren.

6     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
j.vanaerle Geplaatst - 27/12/2012 : 10:40:21
Hoi Melomaan,

Bedankt voor je reactie. Maar even kijken of er voldoende belangstelling is.

Groeten,
Jean-Paul
melomaan s. Geplaatst - 23/12/2012 : 10:07:23
ik zou er voor te vinden zijn!

cheers!
New in town Geplaatst - 12/12/2012 : 12:10:12
Hallo Qui,

Dat zijn hele warme woorden van je.
En dat waardeer ik heel erg.

Maar hetzelfde wil ik ook van jou zeggen.
Ik heb er grote bewondering voor dat je zo belangeloos mensen helpt met allerhande problemen,
die ze met hun muziekbeoefening tegenkomen. De tijd tussen dat iemand een vraag post, en jouw reactie is altijd zeer kort.
Je zit er op een hele positieve manier bovenop. En ook jou bedank ik dus vanaf het moment,
dat ik op het Synthforum met die Korg M3 vragen kwam, een synthesizer, waar ik toen helemaal niet gelukkig mee was.
Maar vooral ook voor de zeer informatieve antwoorden, die ik van je heb gekregen, toen ik na de aankoop,
mijn eerste Kronos-vragen aan jouw stelde... Jij hebt er zeker aan toe bijgedragen, dat ik nu redelijk thuis ben,
op de onderdelen van de Kronos, die ik wil beheersen.

Tja, ik zal zeker de forums blijven volgen.
En als ik wat informatie kan toevoegen, wat mensen vooruit kan helpen, zal ik dat blijven doen.
Ook zal ik blijven posten, als ik de behoefte heb om te reageren.

Warme groet,
Piet
QuiRobinez Geplaatst - 12/12/2012 : 11:02:57
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New in town
De tweede reden is dat ik op dit moment niet meer zo druk bezig ben, om de Kronos verder te exploreren.
Ik kan op dit moment geheel naar tevredenheid de muziek beoefenen, zoals ik dat altijd graag wilde zien.

dat is heel erg goed , ik merk dat ook op de andere forums aan de vragen, de meesten hebben de kronos inmiddels goed onder controle voor de dingen waarvoor ze hem gebruiken. Natuurlijk gebruikt niet iedereen 100 procent van de kronos, maar dat hoeft ook helemaal niet, het gaat erom dat je de kronos zover onder controle hebt dat je je eigen ideeen er in kan realiseren. Het zou mij ook niet verbazen als een tweede workshop helemaal niet meer nodig is.

Ik ben van mening dat we met zijn allen hier en op andere forums een grote bijdrage aan de kronos kennis hebben geleverd. Jij bent daar ook verantwoordelijk voor geweest door je uitstekende uitleg over bepaalde onderdelen in de kronos en je hulp met het corrigeren van mijn documentatie.

Nog bedankt daarvoor , je blijft hopelijk toch wel posten op de verschillende forums?
New in town Geplaatst - 12/12/2012 : 10:50:22
Dag Jean Paul en Qui,

Het is te waarderen dat jullie een tweede workshop zouden willen zien.
Helaas zal ik daar ditmaal niet bij aanwezig zijn.

De eerste reden is dat ik van de laatste workshop toch een beetje katerig gevoel heb overgehouden.
Dit kwam niet door Qui, maar door een andere reden, die ik hier niet meer extra ga aangeven.
Ik vermoed dat iedereen wel begrijpt wat die andere reden is. Anders lezen jullie mijn reacties op de laatste workshop
nog maar eens door.

De tweede reden is dat ik op dit moment niet meer zo druk bezig ben, om de Kronos verder te exploreren.
Ik kan op dit moment geheel naar tevredenheid de muziek beoefenen, zoals ik dat altijd graag wilde zien.
En ben vermoedelijk nog jaren bezig, voordat ik al mijn muziek geheel heb afgestemd naar mijn wensen.
Eigenlijk ben ik dus alleen bezig met het creëren van combi's. En daar weet ik inmiddels voldoende van.

Veel succes met de nieuwe workshop.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
QuiRobinez Geplaatst - 12/12/2012 : 10:40:06
even brainstormen:

als ik af ga op de verschillende forums dan denk ik dat veel mensen inmiddels hun kronos wel aardig kennen. Ik vraag me dan ook af of een workshop zoals vorige keer (met hoge opkomst) nog wel de meest ideale vorm is. Zou het niet een beter idee zijn om een paar 'handson' workshops te organiseren waarin mensen hun eigen kronos mee kunnen nemen en de dingen zelf direct uit te voeren? De groepen moeten dan uiteraard veel kleiner zijn (maximaal 6 tot 10 man of zo), maar ik denk dat je dan op een bepaald onderdeel heel veel kunt leren doordat je het zelf doet.

Dan zou je verschillende workshops kunnen geven zoals bijvoorbeeld:
- Bouwen van performance combis (voor arrangement begeleiding of live gebruik in een band)
- Gebruik van de sequencer
- Sound design voor beginners
- Sound design voor gevorderden
- Samples gebruiken in de kronos (bijvoorbeeld door je eigen sample
sound libraries te maken en daar streaming sounds mee te maken)
- gebruik van midi files
- en ga zo maar door.

Hier zou je dan voor een kleine geinteresseerde groep een hands-on workshop kunnen geven, zodat iedereen dit op zijn eigen vertrouwde kronos kan doen.

Maar de vorige opzet (dit keer dan wel met beamer) kan natuurlijk ook.

jullie ideeen hieromtrent?

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000