O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
dongfang |
Geplaatst - 19/03/2013 : 19:00:10 Advies gevraagd. Ben op zoek naar een keyboardversterker voor de Kronos. Hoeft geen beest te zijn, maar voor ruimte tot 10 x 15m moet het wel genoeg zijn. Ook een (draadloze) microfoon er op aan sluiten, is handig.
Sommige versterkers hebben ook 100 ingebouwde effecten, maar volgens mij heb ik die niet nodig? Effecten zitten er genoeg in de Kronos, lijkt mij.
Wat voorbeelden die ik voorbij heb zien komen: - Roland KC-60 Keyboardversterker 40W - Behringer Ultratone K900FX keyboardversterker (90 W) - Behringer K1800FX keyboardversterker (180 W)
Of gewoon een losse versterker met twee boxen?
Heeft iemand goede ervaringen? Hints en Tips?
Dank
Groet, Kris |
4 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
dongfang |
Geplaatst - 06/06/2013 : 21:52:36 Hoi Olaf,
Beetje late reactie van mijn kant. Druk druk. Bedankt voor de tip. Heb ze op bax-shop opgezocht. Ziet er goed uit en nog betaalbaar ook. Afmetingen ook niet te groot. 300W RMS en 600W piek is volgens mij genoeg power. D.w.z. pak een volle sound op de Kronos, vol open en een breed akkoord en iedereen zit met z'n haren naar achteren tegen de muur geplakt
Thanks,
Groet, Kris |
Olaf |
Geplaatst - 31/05/2013 : 17:53:43 Hoi Kris,
Ik heb net Db Cromo 12+ gekocht en klinken geweldig.
groeten Olaf |
dongfang |
Geplaatst - 01/05/2013 : 12:17:47 Hoi Olaf,
Dank voor je reactie. Ga er naar kijken. Het blijft wat lastig. Voor je het weet zit je met een enorm zwaar ding. Maar goed, goede sound is ook belangrijk natuurlijk
Groet, Kris |
Olaf |
Geplaatst - 25/04/2013 : 20:44:20 Beste Kris,
Recent speel ik in een band en ben ook op zoek naar zoiets. In de band heb ik de Kronos aangesloten op een LAB series L5. Klonk niet verkeerd, met name piano vol in het laag. Wat ik wel begrijp is dat het belangrijk is om een goede woofer te hebben, minimaal 12 inch. Daarom vielen de kleine near field monitors niet goed in de smaak
groeten Olaf |