Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 1e officiële T5 demo tijdens Decemberconcert

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Ruud Geplaatst - 11/11/2013 : 00:06:55
Op maandag 2 december a.s. vindt het traditionele Oostendorp Decemberconcert plaats onder leiding van niemand minder dan Peter Baartmans.

Primeur in Benelux!
Tijdens dit Decemberconcert vindt de allereerste officiële Tyros 5 demonstratie in de Benelux plaats. Muziekcentrum Oostendorp heeft de eer u deze eerste demonstratie aan te mogen bieden.

Wederom in de grote zaal van Partycentrum Coelenhage. Gratis entree en volop parkeergelegenheid.

Er is plaats voor 400 personen. Wees er snel bij, want vol is vol.
Met nu al ruim 200 aanmeldingen kunt u zich hier aanmelden.

Groet,
Ruud
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
henry1943 Geplaatst - 05/12/2013 : 10:20:02
Klopt, Wouter1972.
Foutje. Sorry
Henry
Tyros4 XL Blacky
henry1943 Geplaatst - 05/12/2013 : 09:43:43
Ja, Peter Baartmans is een virtuoos. Maar dat moet ook wel, want de T5 moet verkocht worden. Ik vond het overigens wel grappig, dat ook Peter er zich uitspeelde met het nummer van Apache. Maar wie heeft dat niet???? Deed verder niets aan de kwaliteit van die avond. Was gewoon goed!!!!

Henry
Tyros 4 XL Blacky
fransonline Geplaatst - 04/12/2013 : 22:45:23
Het zijn kunstenaars maar ook ingehuurd voor kunstjes!

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
muzikant Geplaatst - 04/12/2013 : 17:16:22
Prachtig om te zien dat mensen die de demo hebben bijgewoond zo enthousiast zijn over de T5. Het plezier van zelf muziek maken is onvervangbaar, is ook mijn ervaring. Toch moet ook niet vergeten worden dat musici als Peter Baartmans daar natuurlijk zitten om T5's te verkopen en ze halen alles uit de kast om de toehoorder met hun kunsten (en die van de T5) te bekoren. Daarvan kun je niet anders dan diep onder de indruk zijn. Maar dan, wie speelt er zoals een Peter Baartmans; hoe eerlijk ben je tegenover jezelf als je de afweging maakt?
De kans is groot dat je emotie verpakt in rationele argumenten. Dit wilde ik even meegeven en verder moet een ieder, met respect, natuurlijk zijn eigen keuze(s) maken.
mvg
Jan

Natura Artis Magistra...
laakies Geplaatst - 04/12/2013 : 16:15:26
@Wouter,

Goed opgemerkt had ik ook al gezien, maar ik dacht laat me maar eens inhouden

Trouwens ook een verekte mooi apparaat hoor.
heb er een paar weken geleden op mogen spelen bij een kennis.

Het is dat ik niet piano speel onderlegt ben, maar anders ging ik overstag en koos een cvp 906.... uuuummm 609

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Wouter1972 Geplaatst - 04/12/2013 : 15:27:51
Er wordt 2x de CVP 906 genoemd...tenzij het een dubbele primeur was, moet dit volgens mij de CVP 609 zijn ;-)
maartenb Geplaatst - 04/12/2013 : 12:28:24
Voor de mensen die het Kerst/Sintconcert gemist hebben, is hier een stukje:

Peter demonstreert de Organ World.

Maarten
henry1943 Geplaatst - 04/12/2013 : 10:58:53
Hallo Willem 63.

Er was wel een Tyros 4...........in de vorm van CVP906.
Verder ben ik het volkomen met je eens. Een geslaagde avond. Heb wel genoten.

Henry
Tyros4 XL Blacky
maartenb Geplaatst - 04/12/2013 : 09:10:01
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransonline

het kan via een afgeschermde Youtube pagina, bijv. voor een Oostendorp account.

Slim bedacht, maar het gaat niet werken. Op het moment dat je iets digitaal deelt, heb je er geen enkele controle meer over. Gegarandeerd dat iemand de video download, een keer deelt met een vriend "mag je niet verder laten zien, hoor!" en twee weken later heeft iemand de video openbaar op YouTube gezet.

Wat wel zou kunnen, is dat als alle shows van Peter afgelopen zijn, dat er dan een videopresentatie online komt. (hint)

Van het Kerstconcert drie jaar geleden is wel een filmpje openbaar op YouTube gezet, maar dat was geen demo. Wel super dat er iets op YouTube stond, trouwens.

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransonline

De tijd van fysiek ergens aanwezig te zijn, hebben we achter de rug.

Vier jij Kerst met je gezin/partner via Skype?
Als je wordt uitgenodigd voor een verjaardagsfeest, stuur je dan je cadeautje via de pakketservice en bel je daarna de jarige op?
Ga je niet meer naar de Efteling, want je bekijkt de rit van de achtbaan via YouTube?
Als je iemand ontslaat, doe je dat via SMS? (Helaas is dit geen grap, het gebeurt... )

Zonder dollen, ik snap je gedachtengang, Frans, en inderdaad is het handig het onnodig verplaatsen van mensen zoveel mogelijk te vermijden. Voor informatie werkt digitaal uitstekend en heeft dan ook absoluut mijn voorkeur.

Maar voor zaken die er echt toe doen, of voor ervaringen die je digitaal niet kunt ervaren, vind ik fysieke aanwezigheid cruciaal.

Zo ook een demo van de Tyros 5 met Peter Baartmans.

Maarten
Theo T3 Geplaatst - 04/12/2013 : 07:28:42
Gisteravond naar de demo in zuidlimburg(je zal er maar wonen)geweest met Peter Baartmans.
Voor mij de eerste keer dat ik deze geweldenaar heb live gehoord.
En gaf mij een duidelijk beeld van de Tyros 5.
Ik was al om maar deze demo gaf de doorslag.

Vandaag ga ik mijn 76 toetsen versie halen yesss.
Grtzzz theo

Een dag niet getyrost is een dag niet geleefd
fransonline Geplaatst - 03/12/2013 : 21:09:25
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem63

@T-Rossie,
Ik denk dat Soryt al een aardig verslag heeft gegeven van de avond. Het is in de eerste plaats een geweldig concert en stukje entertainment wat hier geboden werd. ...

Bedankt voor je verslag met vooral nadruk op nieuwe functies van de Tyros 5.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
willem63 Geplaatst - 03/12/2013 : 20:22:49
@T-Rossie,
Ik denk dat Soryt al een aardig verslag heeft gegeven van de avond. Het is in de eerste plaats een geweldig concert en stukje entertainment wat hier geboden werd. Mijn vrouw (voortdurend blootgesteld aan een overdosis matig stukje keyboardspel van mijzelf in onze woonkamer) vond het een erg leuke avond en vroeg of Peter niet een poosje bij ons thuis kon komen spelen.
Dat ik daarna ook nog eens een mooi Yamaha dameshorloge won in de verloting hielp ook :)

Peter Baartmans gaf een aantal keren aan dat de belangrijkste vernieuwing in de T5 zit in VCM (virtual circuit modeling) waardoor de effecten beter klinken. Hij heeft dit gedemonstreerd aan de hand van extreme nagalm bij een pianoklank (het nieuwe effect zorgt ervoor dat het niet een brei van klanken wordt) en ook bij de elektrische gitaren liet hij horen hoe mooi de nieuwe effecten klinken. De T5 is nog meer een keyboard van uitersten. Er kan van extreem klassiek tot extreem hardrock mee gespeeld worden op een zeer overtuigende wijze. Hierbij helpen ook de nieuwe audio styles. Ik vond de nieuwe hardrock styles met bijbehorende gitaren erg mooi.

Daarnaast werd de ensemble functie uitgebreid besproken. Je kon op het scherm meekijken welk instrument op welke toets gespeeld wordt. Wanneer je normaal een sample speelt van 4 instrumenten met 1 toets dan hoor je 4 instrumenten tegelijk. Speel je 2 toetsen gelijk dan zou je 8 instrumenten horen en dat is niet natuurlijk. De ensemble functie zorgt ervoor dat het steeds netjes verdeeld wordt.
De ensemble functie werkt ook als je maar met 1 vinger een melodielijn speelt. Je hoort nog steeds een mooi kwartet waarbij je duidelijk de individuele instrumenten hoort. Je kan zelfs de timing en pitch van elk instrument aanpassen waardoor het nog meer op "mensenwerk" lijkt. Tenminste zo heb ik het begrepen.

En natuurlijk de nieuwe orgel sounds, deze zijn ook allemaal gedemonstreerd waarvan ik persoonlijk het theater en kerkorgel het mooiste vond.
Het blijft altijd moeilijk om aan de hand van een demo/concert een keyboard te beoordelen. Er wordt niet een T4 naast gezet waarbij je de klanken direct naast elkaar kan beoordelen.
Ik denk wel dat de meeste aanwezigen overtuigd waren van de kwaliteit, klank en nieuwe mogelijkheden van de T5 en dolgraag zo'n nieuwe topper in huis willen halen.

fransonline Geplaatst - 03/12/2013 : 19:05:05
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Die opnames zijn vaak zonder toestemming gemaakt en gepubliceerd.
Met een beetje fantasie kun je ook begrijpen waarom een performer als Peter of Michel zijn presentatie (show) niet op Youtube wil als hij nog een stuk of 50 shows te gaan heeft door het land?

Echt die mannen (en Yamaha) geven geen toestemming om opnames te maken, zelfs geen audio alleen. Ik heb alle begrip daarvoor.

Er komen nog een hoop vervolg shows, en laten we eerlijk zijn : De kwaliteit hoor je pas écht in een live show en niet op Youtube.

Bedankt voor je reactie die ik wel begrijp.

Maar ik zei niet voor niks: het kan via een afgeschermde Youtube pagina, bijv. voor een Oostendorp account.
Hiermee ben je als dealer nog meer kantvriendelijk.

Waarom zo geheimzinnig doen om een nieuw product voor zo veel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen???

Een heel ander punt: uit besparende milieu overwegingen is dit nog niet zo gek. Met 50 mensen van A naar W(ezep)...

De tijd van fysiek ergens aanwezig te zijn, hebben we achter de rug.
Informatie moet digitaal beschikbaar zijn.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
T-Rossie Geplaatst - 03/12/2013 : 17:44:38
Die opnames zijn vaak zonder toestemming gemaakt en gepubliceerd.
Met een beetje fantasie kun je ook begrijpen waarom een performer als Peter of Michel zijn presentatie (show) niet op Youtube wil als hij nog een stuk of 50 shows te gaan heeft door het land?

Echt die mannen (en Yamaha) geven geen toestemming om opnames te maken, zelfs geen audio alleen. Ik heb alle begrip daarvoor.

Er komen nog een hoop vervolg shows, en laten we eerlijk zijn : De kwaliteit hoor je pas écht in een live show en niet op Youtube.
fransonline Geplaatst - 03/12/2013 : 17:29:15
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartenb

Dat kan helaas niet. Geen toestemming voor van Yamaha. Heeft waarschijnlijk met rechten te maken, of zoiets.

Maarten

Waarom zijn er dan wel andere presentaties via dealer/winkelier op internet te vinden?

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000