Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Wie is 'om' door de demo's?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
T-Rossie Geplaatst - 11/11/2013 : 16:19:29
Inmiddels is er al veel luister/kijkvoer te vinden op Youtube. Een vorige topic ging over het 'ongezien/ongehoord' bestellen ..... wie overweegt nu (na de demo's) de overstap?
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
wilfried Geplaatst - 12/11/2013 : 18:32:53
Edit moderator: Deze post blijft staan maar op 'overige onderwerpen een nieuwe geplaatst over Marco Cerbella

T-Rossie 't is wel verwonderlijk dat Yamaha er telkens in slaagt om alsnog zodanig veel verbeteringen en "goodies" in te stoppen dat een fervente keyboardspeler alsnog de sprong waagt naar de recentste Tyros. De overnameprijs van het "oude" toestel speelt voor de meeste mensen wel een rol. Maar mijn stelling van presets maken kan je het beste nagaan bij de wereldkampioen presets uit Zwitserland even te aanhoren op youtube. Marco Cerbella speelt namelijk op een minstens 10 jaar oude Yamaha D-deck. Die maakt nl. tot 180 presets voor één nummer. Meestal filmmuziek en klassieke gekende stukken, ook opera en Rapsody van Queen.Hij heeft daar wel veel tijd en moeite ingestoken om ook de hele percussie partij manueel in te spelen. Van beroep aardrijkskunde leraar maar hij speelt als de beste professionals... Groetjes en blijven oefenen zou ik zeggen.
T-Rossie Geplaatst - 11/11/2013 : 20:22:06
Wilfried,
Waarschijnlijk benutten wij met mekaar gemiddeld 50% van de Tyros mogelijkheden. Het is ook niet zo dat er meer 'mogelijkheden' zijn gekomen als je start vanaf de Tyros 2 tot nu. Het concept en de bediening zijn vrijwel ongewijzigd. Wij hoeven niet telkens weer door een leercurve heen. De klank en style kwaliteit is telkens stevig verbeterd...zéker nu.

Zo is de drum van de Tyros5 compleet anders geworden..... onvoorstelbaar realistisch (beter dan die van Italiaanse kb's) de punch is er YESS! De styles blijken ook allen een 'push up' gehad te hebben. De styles zijn absoluut niet gelijk aan de T4 styles . Mijn oren geloven hun ogen niet
Soneg Geplaatst - 11/11/2013 : 19:14:14
Ja ik heb hem besteld

Soryt
Wouter1972 Geplaatst - 11/11/2013 : 19:09:34
Leuke demo's, hier en daar zeker enkele verassende geluiden, sommige wat minder duidelijk onderscheidend van de T4 voor mij persoonlijk.
Het lijkt erop dat de t5 nu wat meer opschuift naar de synthesizer maar fader en vele softwarematige schermen waarin je van alles kunt tweaken.
Ik ben heel erg benieuwd naar de live demo optredens om het geluid eens goed te horen i.p.v. met mijn koptelefoon op mijn ipad te luisteren.
F.van Holten Geplaatst - 11/11/2013 : 18:46:03
Wilfried

Ik denk wel dat er van 3 naar 5 een wereld voor je open gaat, maar je heb wel gelijk dat de meesten, 30/40% van het keyboard niet gebruikt, zo ook ik, zingen kan ik niet, doe ik het wel, loopt mijn vrouw de deur uit, en de hond gaat janken, en Piet valt van z'n stok, en zo gebruik ik veel optie's niet, maar dat heb ik natuurlijk ook bij een mogelijke T5, en was al zo bij al de vorige T's

Grt.
Frans
fransonline Geplaatst - 11/11/2013 : 18:41:41
Nog niet om!

Jammer dat Yamaha technisch achterloopt bij een touchscreen, SSD, slechts 1 Gig. flash geheugen.

De promo filmpjes van Yamaha laten een soort robot zien die nét niet echt lekker speelt.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
wilfried Geplaatst - 11/11/2013 : 18:27:51
Voorlopig speel ik nog op de Tyros 3, tot grote tevredenheid. Moet wel toegeven dat de orgelklanken, guitaren en een paar vioolklanken alsnog aanzienlijk verbeterd zijn. Maar een bijkomend orgelpakket kan in mijn geval ook soelaas brengen, wat een opleg van 145 euro betekent. Om telkens om de 3 jaren de upgrade van Yamaha te volgen lijkt me overdreven. Hoevelen onder jullie hebben immers alle facetten en mogelijkheden van je huidig keyboard onder de knie? Zelf houd ik me bezig met prachtige registraties in mekaar te steken, per liedje. Zodoende heb je ook geen stress bij optredens omdat alle settings vastliggen.
Toch nog Tyros Geplaatst - 11/11/2013 : 18:10:47
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten

Na al het kijkvoer gekeken te hebben, zie ik nog geen wereldschokkende veranderingen,
Nu moet je natuurlijk op één dag, en na zoveel filmpjes, niet gelijk oordelen.
Ik denk dat als er meer demo's komen, de menigen wel veranderen, maar t.o.v. de T4 zie ik nu nog geen bestelling de deur uit gaan, maar zeg nooit nooit.
En de prijs werkt ook niet echt mee.

Grt.
Frans

Frans ik ben het er volledig mee eens!
Als ik ooit een nieuw keyboard koop dan wacht ik tot Yamaha met een echt heel nieuw concept komt!
De Styles zijn hetzelfde als in de Tyros 4
Alleen de Solo instrumenten en drums zijn opgepoest.
En om daar nou zoveel voor bij te betalen

Groetjes John
Tyros 4 xxl
Rico Geplaatst - 11/11/2013 : 18:10:19
ik was al blind om omdat ik wist dat het gewoon beter zou zijn
de 76 keys en drums zijn voor mij het belangrijkste :)

De rest is een toetje :)
Hanswiel Geplaatst - 11/11/2013 : 17:36:03
Hoi,

Ik heb 'm vanmiddag besteld (76 toetsen).

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl
lacobo Geplaatst - 11/11/2013 : 17:27:28
Vannacht om 2 uur gaan luisteren, kwart over twee was ik overtuigd en heb ik de T5 besteld. Kwart voor 3 maar weer 'naar 't mandje' gegaan, maar had nog wel een uur of wat willen luisteren.
De discussie over wel of geen grote verandering hebben we 3 jaar geleden ook gehad (met soms verhitte debatten), mijn oren zijn in elk geval weer blij verrast met de nieuwe klanken en dus wil ik graag upgraden naar de T5.

Bert.

F.van Holten Geplaatst - 11/11/2013 : 17:13:43
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Ik

Soryt

Dit betekend dat je hem besteld heeft ?

Grt.
Frans
Soneg Geplaatst - 11/11/2013 : 17:01:43
Ik

Soryt
F.van Holten Geplaatst - 11/11/2013 : 16:56:47
Na al het kijkvoer gekeken te hebben, zie ik nog geen wereldschokkende veranderingen,
Nu moet je natuurlijk op één dag, en na zoveel filmpjes, niet gelijk oordelen.
Ik denk dat als er meer demo's komen, de menigen wel veranderen, maar t.o.v. de T4 zie ik nu nog geen bestelling de deur uit gaan, maar zeg nooit nooit.
En de prijs werkt ook niet echt mee.

Grt.
Frans
bonfire Geplaatst - 11/11/2013 : 16:31:25
ik niet!Als je bedenkt dat ze er ongetwijfeld ALLES aan gedaan hebben om de T5 VEEL beter te laten klinken als de T4 vind ik het verschil toch niet zo groot dat het een grote uitgave rechtvaardigt
maar misschien als je de T5 live gezien/gehoord hebt maar dan nog……….Ik heb een twee manualige T4 en daar zou alleen de kleine versie evt in passen…...

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000