Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Expansion Voices

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
laakies Geplaatst - 15/11/2013 : 01:53:20
Hallo,

Er is veel gesprekstof te vinden op andere fora ivm het verdwijnen van de voice creator en de expansion voices afhandelingen.

Het lijkt erop dat je geen custom voices van andere aanbieders meer kunt gaan inladen/gebruiken, en je dus gaan aansturen dat alleen yamaha produkten gebruikt kunnen gaan worden.
Ze krijgen dan wel de streken van apple!!

Deze voices kunnen dan alleen via de pc of een draadloze internet verbinding met een software program wat nu nog vol zit met bugs geladen worden.

Zullen ze veel klantjes kwijt raken in de Arabische wereld waar niet altijd internet en/of een pc aanwezig is.

Daar ik zelf ook veel expansion voices heb vind ik dit erg belangrijk hoe dit gaat in de toekomst, en wil dit zeker weten voordat ik de T5 ga bestellen.

Hopelijk kan Henk O ons uit de brand helpen en ons wat meer info geven.

Maar ja die zal het ook niet weten en van Yamaha hoor je ook niks, omdat ze denk ik op het verkeerde paardje gewed hebben.

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
bonfire Geplaatst - 27/11/2013 : 13:10:03
ik mopper niet ,ik stel wat vast.Met mijn bloeddruk is alles OK (dank voor je interesse).

****edit moderator: Alle niet ter zake zijnde informatie verwijderd. Gelieve Bij het onderwerp te blijven.****
T-Rossie Geplaatst - 27/11/2013 : 12:53:47
Ton,
Zou je er niet verstandig aan doen om gewoon te wachten met aanschaffen totdat je tevreden bent met de oplossingen die Yamaha de komende maanden gaat presenteren?
Vrijwel iedereen die de T5 gehoord/gezien heeft is razend enthousiast en neemt het voor lief dat de edit software wat later komt. Je kunt er wel over blijven mopperen maar dat lost totaal niets op en lijkt me niet goed voor jouw bloeddruk en is toch min of meer 'storend' voor andere forum bezoekers.

bonfire Geplaatst - 27/11/2013 : 12:18:17
nee hoor niet gemist maar wie weet wat de toekomst nog allemaal brengt……ik koop geen Mercedes zonder voorruit en deuren met de belofte dat deze nog ontwikkeld worden maar dat er over de releasedatum/leverdatum niks gezegd kan worden…….Yamaha pretendeert de Mercedes onder de keyboards te zijn (waar ik het mee eens ben) maar waarom dan een keyboard met "geweld" (=net voor de feest/geschenk dagen )op de markt slingeren wat nog niet af is?????
maartenb Geplaatst - 27/11/2013 : 08:17:45
@bonfire, ik denk dat je deze post van Ruud gemist hebt:

"Beste leden,

Graag wil ik een aantal zorgen wegnemen m.b.t. het ontbreken van de Voice Creator functie en het laden van derde-partij-klanken naar de Flash Module. Ik hoop daarbij wat rust te creëren binnen diverse fora.

Uit eerste hand en zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat Yamaha een PC-programma ontwikkelt die de Voice Creator functie overneemt. Het laden van enkele Custom Voices / Expansion Voices zal daarmee mogelijk zijn. Over de releasedatum kan nog niets worden gezegd. Tot die tijd staat alleen de Voice Set ter beschikking om klanken te editen.

De Expansion Manager maakt het mogelijk om Premium Packs in zijn geheel of enkele klanken uit diverse Premium Packs als zelfsamengestelde Pack te laden naar de Flash Module via USB of WIFI. Ook een Apple/Mac versie is snel beschikbaar.

Hoort zegt het voort.......

Groet,
Ruud"

Staat in deze forumdraad.

Maarten
muzikant Geplaatst - 26/11/2013 : 20:57:25
De T5 is er nog niet eens en sommigen zien al problemen.

Natura Artis Magistra...
Ruud Geplaatst - 26/11/2013 : 18:46:03
Ik dacht dat ik toch duidelijk genoeg was geweest.......

Groet,
Ruud
bonfire Geplaatst - 26/11/2013 : 18:28:55
voice creator……..het schijnt nergens echt duidelijk te zijn……
ich wollte damit nur zum Ausdruck bringen, dass selbst den Händlern bei der Vorführung nicht ausdrücklich klar
gesagt wurde, dass der Voice-Creator nicht mehr im T5 vorhanden ist. Die Expansion-Voices also nicht mehr mit den
Library Load, oder individual Load geladen werden können.
Was nun der neue Softwaremanager nun wirklich kann, wird z.Zt. im Yamaha-Forum ausdrücklich dis***iert und z.Zt.
scheint er nicht so zu funktionieren , dass die alten Librarys ordnungssgemäß geladen werden können.
Abgesehen davon, kann ich mir schlecht vorstellen, wenn die Custom-Voices zu den Premien-Packs geladen werden,
dass sie mit der alten Adresse von den Regs gefunden werden. ?
T-Rossie Geplaatst - 26/11/2013 : 17:34:54
Ja dat is hem. Voorlopig nog versie 1.0.0 maar in het voorjaar heeft men ons een uitgebreide beloofd.
Funplayer Geplaatst - 26/11/2013 : 17:09:18

Is dit de expansion manager?

http://download.yamaha.com/search/detail/?site=de.yamaha.com&language=de&category_id1=16277&category_id2=16084&product_id=1883955&asset_file_language=EN&asset_id=60255

Groet,
Paul
eddy vanzee Geplaatst - 25/11/2013 : 13:38:41
@T-Rossie,

dankjewel,

VrGr
eddy
T-Rossie Geplaatst - 24/11/2013 : 15:02:06
Sorry 'Expansion Manager'
eddy vanzee Geplaatst - 24/11/2013 : 14:52:05
@ T-Rossie,

dankjewel voor de snelle respons,
echter wat bedoel je met inlezen in "EM" ?
VrGr
eddy
Rico Geplaatst - 24/11/2013 : 13:04:26
Hallo @llemaal,

Misschien interessant om uit te leggen voor mensen die problemen hebben bij het laden UVI bestanden
in de Expansion Manager

als je de library file opslaat op je T4 dan heeft de UVI file alle links naar de UVN bestanden en die staan dan allemaal in 1 directory
connect je T4 via USB Copy die Directory op je hardrive

Nu onstaat het probleem

als ik die Directory gekopieerd heb naar mijn bureaublad dir open en de uvi file probeer te laden gebeurt er niets

Waarom?

Omdat de drive letter die is opgenomen in het UVI bestand
E: is
Dat is de harde schijf in de T4

Ik heb een harde schijf op mijn computer
die toevallig E: is
Als ik de dir kopier naar E: kan ik wel laden

Op deze manier zullen er een hoop mensen zijn die problemen hebben om iets te laden

Omdat er slechts 1 ref is naar de drive in het UVI bestand
Kun je als je wilt dat veranderen in kladblok
UVI Inladen met Kladblok
Vervolgens zie je dus de drive naam E:
Wat je nu kan doen is die veranderen in jouw disk die je op je computer heb
BV C:
Zoek E: en vervang C:
Dit kun je in een keer doen zodat alle E: in een keer veranderd worden naar een andere drive letter
zolang je uiteraard de dubbele punt maar gebruikt
Je doet dit met de optie vervangen en dan kiezen alles vervangen
Dus als je dat gedaan hebt gewoon de map kopiëren naar het station waar naar wordt verwezen in het UVI bestand
als je dan de uvi file laadt werkt het

Enige probleem is nog steeds er zijn een aantal UVN bestanden die niet worden omgezet in de expansion manager
als een van die uvn files in je UVI library zit stopt het import proces

Dus zorg er voor dat de drive die wordt weergegeven in uvi overeenkomt met de drive op je computer

Als Yamaha Ons UVN laat laden IN T3 T4 zouden ze dat ook moeten doen in T5
en niet de verantwoordelijk bij third partys's neerleggen
Zij zijn de genen die veranderen dan moeten ze ook de mensen de kans geven om alles te converteren
Zeer ongebruiks vriendelijk voor mensen die geen verstand van zaken hebben

Greetz Rico
Ronny Geplaatst - 24/11/2013 : 12:46:36
Dank u wel Roel!

Muzikale groeten,
Ronny
T-Rossie Geplaatst - 24/11/2013 : 12:23:39
Eddy,
Gewoon (her)downloaden (de T5 versie) vanaf de site, inlezen in EM en overzetten.
De T3 en/of T4 kun je gewoon verkopen/inruilen met de packs erop.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000