Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 5 nu al voorbereiden

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Ronny Geplaatst - 19/11/2013 : 13:10:51
Wie weet hoe ik een eventuele T5 nu al zou kunnen voorbereiden zodat ik bij een eventuele verkoop van mijn T4 vlug terug het podium op kan.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik voorlopig alle instellingen van de T4 in de T5 zou gebruiken en zo nu en dan een registratie zou aanpassen met de klanken van de T5.

Het probleem is dat ik de T4 niet meer zou hebben op het moment dat de T5 er zou zijn.

Muzikale groet,
Ronny
11     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Ronny Geplaatst - 23/11/2013 : 16:28:55
Bedankt Frans ik begin meteen om van de AUD's een Wave te maken.

Vriendelijke groet,
Ronny
theplayer Geplaatst - 23/11/2013 : 11:39:55
Hallo Ronny,

Im de map Audiorec.root staan de nummers die je opgenomen hebt met de audiorecorder.
Ze staan daar in het *.aud format.
Lastig om die met een ander programma te beluisteren / bewerken.
Probeer die op je tyros te exporteren als *.wave.
Je weet n.l. niet of de Tyros 5 dezelfde structuur handhaaft.
Dan heb je ze in ieder geval als wave.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ronny Geplaatst - 23/11/2013 : 10:42:00
Juist een back up gemaakt van de HD om dan in de T5? in te voeren.
Zou ik de map AUDIOREC.ROOT hierop best verwijderen om daarna in de T5 op te slaan?

Ronny
maartenb Geplaatst - 21/11/2013 : 07:27:02
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Eigenlijk weet ik niet goed hoe registraties worden opgeslagen. Punt is wel dat styles en sounds niet op identieke plaatsen zijn gezet in het display. Hopelijk verwijst binnen een registratie niet naar zo'n 'plek' (Group/tab/positie) maar naar een (unieke) naam.

Ik verwacht dat de plek op de display weinig zegt. Ik denk inderdaad dat de registraties uitsluitend verwijzen naar het nummer van een klank.

Maarten
Ronny Geplaatst - 21/11/2013 : 06:33:29
Bedankt Maarten voor deze nuttige informatie.

Ik begin alvast met alles op usb te zetten en een back up van mijn harde schijf te maken.

Muzikale groet,
Ronny
maartenb Geplaatst - 20/11/2013 : 07:35:20
Ja, je zet alle interne T4 styles ook op een USB stick.

Alle T4 klanken schijnen ook in de T5 te zitten (zoals elke Tyros alle klanken van de voorgangers bevat). Elke klank heeft een uniek nummer, bijv. #102-039-002. Dit kun je zien door iets in te stellen in het Functions menu, ik weet niet meer precies uit mijn hoofd. Als je dan in je Voices kijkt, zie je het lange nummer bij elke klank staan.
Ik ga ervan uit dat de nieuwe klanken in de T5 andere nummers heeft dan de nummers van de klanken in de T4.

Waarschijnlijk zitten de meeste styles van de T4 ook in de T5, maar die maken gebruik van de nieuwe klanken en ze zijn opnieuw gemixed. Ze klinken dus herkenbaar, en tegelijk anders. Daarom heeft het zin je originele T4 styles te kopiëren naar de T5.

Die zouden vrijwel hetzelfde moeten klinken als de originele T4. Niet helemaal 100%, want de T5 heeft een betere nagalm dan de T4. En ik weet niet in hoeverre de verbeterde effecten van de T5 invloed hebben op de T4 styles.

Dus als je je T4 styles kopiëert naar de T5, verwijzen die styles naar de T4 geluiden en zou het redelijk hetzelfde moeten klinken als op de T4. Op deze manier kun je doorgaan met optreden alsof je nog op de T4 speelt, en op je gemak je registraties doorlopen op zoek naar de vergelijkbare T5 styles. Zo heb je een geleidelijke overgang naar de T5. Dat is het grote voordeel dat dit nieuwe model toch weer een Tyros geworden is: terugwaartse compatibiliteit!

Ik verwacht dat de registraties ook (vrijwel hetzelfde) zullen klinken als de T4 registraties.

Overigens, ik kan me herinneren dat ik hier ooit een post gelezen heb van iemand die overstapte van de T3 naar de T4. Het viel haar/hem op dat de T3 styles beter klonken op de T4, vanwege de verbeterde effecten. Dus wie weet hoe de T4 styles klinken op de T5...

Nogmaals, ik heb dit nog nooit eerder gedaan (ik stap over van T4 naar T5), dus neem alles wat ik hier schrijf met de nodige korrels zout.

Er is vast wel iemand op dit forum die een overstap binnen de Tyros familie al eens heeft gedaan. En anders kan Oostendorp je adviseren, natuurlijk.

Maarten
Ronny Geplaatst - 20/11/2013 : 05:23:57
Moest ik nu zoals Maarten zegt al mijn registraties en alle interne styles van de T4 op een usb zetten.

Zou de overstap van 4 naar 5 dan vlekkeloos verlopen (ook de OTS)?

Ronny

T-Rossie Geplaatst - 19/11/2013 : 23:11:46
Maarten stapt 'binnen de Tyros familie' over. Eigenlijk weet ik niet goed hoe registraties worden opgeslagen. Punt is wel dat styles en sounds niet op identieke plaatsen zijn gezet in het display. Hopelijk verwijst binnen een registratie niet naar zo'n 'plek' (Group/tab/positie) maar naar een (unieke) naam.
In de lijst die Wim heeft gemaakt worden de afwijkende posities zeer duidelijk weergegeven.
bertus Geplaatst - 19/11/2013 : 22:06:48
Hallo Maarten, ik begrijp dat je van een heel ander merk gaat overstappen naar de tyros, ben bang dat registraties van een ander merk keyboard niet gaat werken op welke tyros dan ook....
Ga je van een 'lagere tyros' naar een 'hoger' model, bv van 3 naar de 4, zal niet alles werken want de 4 heeft al een heel andere 'indeling' zeg maar. Van de 4 naar de 5 gaat een heel ander verhaal worden denk ik.
Als iemand mij kan verbeteren graag...

Groet, Bert

Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
maartenb Geplaatst - 19/11/2013 : 18:53:15
Dit wordt voor mij de eerste keer dat ik overstap binnen de Tyros familie, dus ik ben (nog) geen expert.

Wat ik ga doen is alle registraties, en alle styles op een USB stick zetten. Hopelijk werkt dat in één keer.

Succes!

Maarten
bertus Geplaatst - 19/11/2013 : 13:42:19
Ik zou zeggen eerst maar eens kijken of alles wel over kan! Misschien een volledige backup van je bestanden van je T4 maken dat je dat over kunt zetten?

Groet, Bert

Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000