O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
eddy vanzee |
Geplaatst - 06/12/2013 : 10:34:02 hallo,
dient de Wi-FI-verbinding op de Tyros enkel om op de Yamaha-site in te loggen en Yamaha-produkten te downloaden, of kun je er ook op je persoonlijk netwerk mee in loggen om bvb. de HDD van de Tyros te bewerken, zoals in de HDD-modus ?
Indien het enkel de Yamaha-site is, wat is hier dan de meerwaarde van, kun je dat niet gemakkelijker vanuit de PC ? Ik vermoed dat diegenen die over een Wi-Fi-verbinding beschikken ook wel een PC in huis zullen hebben.
VrGr eddy |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
guyske |
Geplaatst - 20/12/2013 : 11:49:23 Er zit wel vooruitgang in bij Yamaha, ik ben de app Mobile Music Sequencer aan het uittesten, die is nu ook draadloos te gebruiken op de T 5. Cubasis op De ipad doet het trouwens ook goed, niet draadloos maar via midi USB kabel.
Guyske.
Tyros 5 - MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore. |
Hanswiel |
Geplaatst - 20/12/2013 : 09:15:34 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door micdo
Dag allemaal,
ik ben zeer te vreden met de wifi dongle. De Ipad apps maken nu eenvouding verbinding. ik zie er wel de voordelen van in. Te hopen is dat Android eindelijk ook eens core midi gaat ondersteunen.
Voor nu blijf je afhankelijk van IOS.
Veel speel plezier toegewenst aan iederen Michel
Hoi,
Kun je aan deze senior uitleggen wat jij doet met de dongel en de IPAD apps? Kennelijk is dat een gebruiksmogelijkheid die velen van ons niet kennen. Ik ben heel benieuwd en nooit te beroerd om op de oude dag nog iets te leren. Alvast bedankt.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
micdo |
Geplaatst - 19/12/2013 : 22:12:36 Dag allemaal,
ik ben zeer te vreden met de wifi dongle. De Ipad apps maken nu eenvouding verbinding. ik zie er wel de voordelen van in. Te hopen is dat Android eindelijk ook eens core midi gaat ondersteunen.
Voor nu blijf je afhankelijk van IOS.
Veel speel plezier toegewenst aan iederen Michel |
T-Rossie |
Geplaatst - 19/12/2013 : 18:48:00 en weer een tevreden 'klant' |
Heiko |
Geplaatst - 19/12/2013 : 18:28:46 Hoi Roel, Waarschijnlijk had ik de vorige keer niet gesaved. Alles nog een keer ingevuld, gesaved, tyros uitgezet en weer aan, en het klokje komt weer keurig in beeld.... Ach ja, je wordt een daggie ouder hé? Thnxx voor de snelle reactie. Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
T-Rossie |
Geplaatst - 19/12/2013 : 18:19:08 Heb je wel connectie met de router? Netwerk zoeken, selecteren en dan de toegangscode intikken? Heb je DHCP ingeschakeld staan en zijn er ip adressen ingevuld? (kun je zien bij DETAILS) |
Heiko |
Geplaatst - 19/12/2013 : 18:04:03 Ik heb nog steeds geen klokje in beeld.... Kan iemand mij helpen met de internetinstellingen? Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
Rene |
Geplaatst - 14/12/2013 : 09:49:35 Henk,
Als je in het bezit bent van een Tyros 5, zie je dat de knop internet er niet meer op zit. De te downloaden programma's gaan nu via de pc. ( bv. musicfinders ) Wat de toekomst gaat doen weet nog bijna niemand.
Ik heb 'm.......de Tyros5. Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
h.garnier |
Geplaatst - 14/12/2013 : 09:25:37 Is het niet zo bij de tyros 5 dat je via wifi gewoon internet verbinding kunt krijgen om eventueel music finder files toe te voegen? Bij de tyros 3 moest dat nog via een netwerk kabel of een internet adapter...toch? |
laakies |
Geplaatst - 14/12/2013 : 08:45:41 Da's een echte meerwaarde dan dat klokje
Alhoewel een klokje handig is; maar als je "uit"gaat werkt dat klokje dus niet, en dan zou ik het juist nodig hebben.
Nu gebruik ik een digitaal klokje om zo de tijd te kunnen zien hoelang ik een bepaalde song speel, ik heb zo nu en dan eens de neiging om te vlug te stoppen met een song tijdens een optreden. Vooral dat je dus niet te kort of te lang speelt. En zo'n klokje kost een paar euro.
Maar het zal wel een bedoeling hebben dat je met het wifi gebeuren straks meer kunt doen Yamaha kennende blijven ze ons verrassen
Gr Toine Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
maartenb |
Geplaatst - 13/12/2013 : 17:39:06 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Heiko
anders hoor ik mijn mobiel niet.
Je kunt met een kabeltje de hoofdtelefoonuitgang van je mobiel aansluiten op AUX IN op de Tyros.
En voilá, je hoort je mobiel prima als die overgaat!
Trouwens, als je op dat moment een audio-opname aan het maken bent, wordt je ringtone keurig mee opgenomen! Als je dit niet wilt, ruil je je Tyros 5 gewoon in voor een Tyros 4.
Maarten |
F.van Holten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 16:02:50 Ik hang er wel een koekskoeksklok op, kan die meefluiten.
Grt. Frans
|
Rene |
Geplaatst - 13/12/2013 : 15:47:34 Frans, Misschien staat er op jou nachtkastje ook een klokje Idd alleen in de Tyros 5 zit een klokje. Werkt alleen wanneer je de dongel gebruikt.
Ik heb 'm.......de Tyros5. Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
F.van Holten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 14:53:25 Is dat klokje alleen op de T5 ?
Grt. Frans
|
willem63 |
Geplaatst - 13/12/2013 : 12:18:05 Hallo,
Ik denk dat er nog wel meer mogelijkheden komen voor de wifi-stick. Yamaha loopt een beetje achter met de software ontwikkeling. Je kan het nu ook gebruiken voor een aantal apps voor ipad of iphone. O.a. repertoire finder: http://usa.yamaha.com/products/apps/repertoire_finder/?mode=model Hiermee kan je registraties delen en downloaden. Het is beter dan de music finder want daar kan je geen registraties opslaan. Je kan dus via de wifi verbinding song registraties uploaden en downloaden. |