Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Hoe Bevalt de Tyros 5?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Toch nog Tyros Geplaatst - 07/12/2013 : 07:09:09
Voor iedereen die Tyros 5 in huis heeft hoe bevalt het nieuwe instrument?
Ik ben wel benieuwd

Groetjes John
Tyros 4 xxl
7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Heiko Geplaatst - 08/12/2013 : 16:51:43
Ik ben overgestapt van Tyros2 naar de Tyros5.
Dus kun je wel nagaan dat het verschil voor mij nog veel groter is.
Nu ik toch bijna alles weer opnieuw moet programmeren, hou ik meteen ook meteen maar grote schoonmaak in mijn bestanden, voordat ik ze weer in de Tyros5 sleep. Op de PC verdeel ik de bestanden in meer logische mappen (muzieksoort, artiest, registraties, Songs e.d)
Eerlijk gezegd was een een beetje een rommeltje geworden.
Als ik hier mee klaar ben ga ik in de registraties de link met de songs weer opnieuw vastleggen, want die neemt 'ie namelijk niet mee.
Wat ik nog lastig vind is het bepalen van de juiste sound voor de microfoon; mijn eigen stem en de koortjes. Op de T2 had ik het aardig voor elkaar, maar ja, op de T5 heb je weer veel meer instelmogelikheden. Ik hoop dat hier snel een workshop over komt.
Wat ik bijvoorbeeld fantastisch vind, behalve de klankverbetering is dat je de toets waarmee je de melodie speelt niet meer los hoeft te laten bij het verwisselen van de registratie. Heerlijk speelt dat!Later meer!

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Theo T3 Geplaatst - 08/12/2013 : 00:41:07
Heb de tyros5 76 vanaf woensdag in huis.

De ensemble klanken zijn top vooral de solo quartet kippenvel.
De organ world ik ben geen orgelfreak maar kan deze klanken wel waarderen waarvan de kerk orgels mooi klinken niet normaal.

De gitaren zijn behoorlijk opgefrist die klonken in Tyros4 al goed,vooral steel de flamenco klinken echt mooi in de T5.
De verschillende gitaarversterkers die je kan kiezen laten je spelen van t zoete gitaarspel van John Mayer tot het ruigere werk van bijv Jimmy Hendrix of Ac Dc gewoon top.
Voor de rest is er nog veel te ontdekken op deze T5 ik ben een blij mens om op zo,n machine te mogen spelen.

grtzz Theo

Een dag niet getyrost is een dag niet geleefd
muzikant Geplaatst - 07/12/2013 : 14:00:33
Yamaha maakt zeer goede keyboards (ik heb er ook een) maar er zijn inderdaad meer merken en middelen om met veel plezier je muziek te maken. Als je nu met veel plezier speelt zou ik me niet druk maken om een ander speeltje.
mvg
Jan

Natura Artis Magistra...
Jan Bruijn Geplaatst - 07/12/2013 : 12:31:58
Het is natuurlijk vragen naar de bekende weg. Als T3 speler en sinds kort nu een TYROS5 speler kan natuurlijk alleen maar positieve dingen zeggen. Alles klinkt stukken beter op de T5 dan op de T3. De keys van de T5 voelen ook beter aan. Althans het voelt zo. Verder zijn er veel nieuwe voices, styles enz. Alles uitproberen zal maanden kosten. Desalniettemin blijft het een TYROS arranger synthesizer.

Je zal er niet beter door gaan spelen als met je vorige TYROS, het klinkt alleen veel beter. Ik heb nog geen songs opgenomen.

Voor de objectiviteit plaats ik een song hier, niet gemaakt met een TYROS maar slechts met een MOTIFXS8 en Band in a Box als instrument verstrekker. Je zal hier kunnen horen hoe instrumenten "audio gesampled" ook via een andere benadering kunnen klinken.

Begrijp mij goed ik ben een grote fan van de TYROSSEN, heb sinds de TYROS2, 3 nu een TYROS 5 tot mijn beschikking. Fantastische machine, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Nu mijn song" http://soundcloud.com/cooljazzplayer/what-next-babe-by-jb

OK. Hieronder mijn eerste T5 track, gemaakt in de tijd tussen mijn eerste reaktie met bovengenoemde next babe song. Onbewerkt en niet ge-edit. (default factory setting)

https://soundcloud.com/cooljazzplayer/tyros5-funny-scat-mp3

BTW, vele songs ook gemaakt met de TYROS zijn te beluisteren op mijn sound cloud tracks.

Jan
maartenb Geplaatst - 07/12/2013 : 12:04:06
@Toine, er zijn inderdaad nog erg weinig hobby-speler-YouTube-filmpjes beschikbaar. Daarvoor is het nog te vroeg.

Ik denk dat YamArranger een goede indruk geeft van wat een "gewone" speler (met alle respect) er uit kan halen, bijvoorbeeld:

Vocal foxtrot
Ballad styles

Maarten
laakies Geplaatst - 07/12/2013 : 11:43:57
@Maarten,

Ik denk dat John ook nog in dubbio zit en twijfelt om eventueel over te stappen naar de Tyros 5.(net als ikzelf)

De demo's vd demonstrateurs is natuurlijk subliem, maar dat halen wij bij lange na niet uit het keyboard. het beste is ook zelf bespelen en je afweging maken.

De Tyros 4 is ook zo'n goede machine dat je bijna denkt dat het niet meer beter kan.

Wat wel als een paal boven water staat is dat het er naar toe leven zeker zo leuk is als het hebben.

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
maartenb Geplaatst - 07/12/2013 : 11:38:36
@John, ik zie dat je aan de ene kant heel erg geïnteresseerd bent in de Tyros 5, en aan de andere kant in diverse posts benadrukt dat je een T4 hebt. Dus ik snap niet helemaal wat je met deze vraag wilt.

Waar ben je precies benieuwd naar?

Maarten

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000