Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Klok in juiste tijd zone instellen

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
guyske Geplaatst - 19/12/2013 : 12:58:52
Misschien handig om weten:

Als je klk niet in de juiste tijdzone zit kan je dit bijstellen op de volgende manier:

1: Druk : Fuction [J](WIRELES LAN -> dan rechts onder Detail.

2: Vervolgens met Tab < > naar tablad other (rechts boven)

daar kan je nu centraal Europe kiezen alsook zomer en winter tijd aanzetten.

3: Vergeet nu niet te saven en voila : klokje juist.

Groeten

PS: bedankt Ruud, pakje is aangekomen.

Tyros 5 - MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore.
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
jos wispenninck Geplaatst - 25/02/2016 : 15:09:56
Sorry Muzikant, Sorry Aad, ik wou alleen maar helpen.
Er zijn namelijk Tyrosliefhebbers op de wereld die, behalve erop spelen, ook de andere mogelijkheden van het toestel willen doorgronden. Geen klokje op je scherm betekent bijvoorbeeld géén datum en uur van aanmaak van je user-files, om maar iets te noemen. Sommigen vinden dat interessant en kunnen deze info gebruiken.
Bovendien, als een topic je niet interesseert: niemand verplicht je om hem te lezen en / of erop te reageren.
Einde polemiek.
Jos

TYROS 5 / MFC10 / Bose L1 Model 2 met Tonematch
Aaad Geplaatst - 24/02/2016 : 20:36:51
Jongens, de Tyros is om muziek op te maken en niet om de tijd bij te houden. Het doet verder niets af aan de verbinding en de overige functionaliteit.
Op meerdere modems van verschillende providers werkt het niet, misschien is dit een (schrale)troost.
Gewoon een klokje van een paar euro bij de Action kopen en ernaast hangen.

Aad
muzikant Geplaatst - 24/02/2016 : 20:10:56
Dit topic alleen voor een klokje; verbazingwekkend.

Natura Artis Magistra...
jos wispenninck Geplaatst - 24/02/2016 : 17:24:59
Misschien kan dit helpen beste collega-Tyrosspelers:
Net uitgetest: of het klokje verschijnt op het display van mijn T5 hangt (in mijn geval althans) af van het soort ROUTER dat je hebt.
Ik heb namelijk een nieuwe modem van Telenet geïnstalleerd, met een GEINTEGREERDE router en sindsdien heb ik inderdaad een probleem met het verschijnen van het klokje in het display. Ik heb nu, voor de aardigheid zeg maar, mijn T5 opnieuw verbonden met mijn modem VIA MIJN OUDE ROUTER en "juicht volkeren der aarde!!!" het klokje staat terug op mijn display! Mijn conclusie: de meest recente modem van Telenet met gïntegreerde router werkt niet. Sluit je oude router aan op deze modem, verbind de T5 met deze oude router en de zaak is opgelost (althans wat mij betreft).
Grts,
Jos.

TYROS 5 / MFC10 / Bose L1 Model 2 met Tonematch
pingo Geplaatst - 17/02/2015 : 19:17:57
Voor mij wordt dit te moeilijk. :)
richard001 Geplaatst - 17/02/2015 : 18:35:52
In mijn router staat alleen de Apple-TV met name genoemd. De rest is blanco; alleen het IP-adres is zichtbaar.
De Tyros is kennelijk geen uitzondering.

Gr.
Richard
Fairware Geplaatst - 17/02/2015 : 14:03:20
Wat me overigens wel opvalt is dat ik de ingestelde Tyros Hostname niet terug vind in mijn releaselijst van de DHCP server
Is dit nog een Bug in deze versie ?

Groet, Fred
Fairware Geplaatst - 17/02/2015 : 12:35:24
Zet dan in ieder geval de Tyros weer op DHCP (DHCP on) en start je router dan opnieuw even op , anders zou je netwerk conflicten kunnen krijgen als je de Tyros aanzet.
Overigens kun je in je router kijken welke IP adres leases er zijn en aan welke apparaten ze zijn toegekend.

Bijna elke router heeft een interne webpagina. Meestal is dat het IP adres van de Standaardgateway
Om daar achter te komen kun je naar start gaan (links onder in je scherm) .
Type in het zoek venster : CMD
en als dat geopend is type je : ipconfig

Kijk dan wat er staat bij Standaardgateway en type dit IP adres meteen rechtstreeks in je internetbrowser.
Als het goed is wordt dan de interne pagina van je router geopend.

Groet Fred
pingo Geplaatst - 17/02/2015 : 11:44:07
Alle cijfers op de Tyros zijn hetzelfde als op mijn iPad .
Ik krijg geen klokje te zien.
Ik vrees dat ik er mee zal moet leren leven :(
Toch bedankt voor het meedenken.

Grjes,

Joris
richard001 Geplaatst - 17/02/2015 : 00:06:34
Joris,

Het IP-adres, dat is de groep cijfers in het eerste veld, moet zoals Fred ook zegt, uniek zijn, dat wil zeggen de laatste 3 cijfers mogen niet hetzelfde zijn als in de iPad of een ander apparaat.
Alle andere adressen moeten juist wel gelijk zijn als die in je iPad.
Als dat laatste het geval is, heeft het geen zin alles handmatig in te voeren, want dan verandert er niets.
Je moet het pas doen als je merkt, dat er adressen in de Tyros5 afwijken van die in de iPad.

Verder moet je, zoals je eerder hebt gedaan, verbinding maken met hetzelfde netwerk, dus met Telenet, want dat is jouw wifi netwerk.

Als je er niet uitkomt zet je DHCP weer op ON en gaat alles weer automatisch.

Gr,
Richard

Fairware Geplaatst - 16/02/2015 : 23:27:53
De IP adressen per device moeten uniek zijn.
Dus de Tyros zeker niet het zelfde instellen als de Ipad.
Je kunt wel fixed IP adressen gebruiken maar doe dit alleen als je er kijk op heb, anders gewoon het werk door de DHCP server laten regelen.

Groet, Fred
pingo Geplaatst - 16/02/2015 : 22:35:38
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richard001

Joris,

Voordat je iets gaat aanpassen in de Tyros, kun je nu eerst controleren of de Tyros de juiste instellingen heeft. Als dat zo is dan heeft handmatige instelling geen zin.

In de Tyros moeten alle ip-adressen precies hetzelfde zijn met uitzondering van het eerste (aangeduid met IP-adres, in de Tyros IP-ADDRESS).

Bij gebruik van DHCP wordt door de router een uniek IP-adres toegekend aan elk wifi apparaat dat zich bij de router aanmeldt.
Elk apparaat heeft een uniek IP-adres anders gaat het mis. Ieder keer als je een wifi apparaat aanzet zal het verbinding maken met de router en wordt steeds gekeken welk IP-adres beschikbaar is.
Dat kan dus steeds anders zijn. Het gaat dan om de laatste 3 cijfers van het IP-adres.

Er zijn een paar kleine verschillen in de aanduidingen op het scherm.
- Wat in de iPad 'Router' heet, wordt in de Tyros aangeduid met 'Gateway'.
- In de iPad staan de DNS adressen in één veld, gescheiden door een komma; in de Tyros is er voor elk DNS adres een eigen veld: DNS Server 1 en DNS server 2.

Controleren van de adressen in de Tyros5:

Klik op FUNCTION en vervolgens op WIRELES LAN
Je ziet nu het scherm met de naam van je netwerk aangevinkt (verbonden).
Klik nu op DETAIL en vergelijk alle getallen.
Als alle getallen (m.u.v. de laatste drie cijfers van IP-adres) gelijk zijn dan is de verbinding in orde en moet het probleem met het klokje elders gezocht worden.

Als er getallen afwijken of ontbreken dan is het de moeite waard om het handmatig in te vullen.
Om dit te kunnen moet je DHCP op OFF zetten en vervolgens alle adressen die je hebt genoteerd overnemen in de overeenkomstige velden van de Tyros.
Let er wel op dat je voor de laatste drie cijfers in het veld IP-ADDRESS een ander getal invult dat wat je hebt genoteerd (bijvoorbeeld 10 erbij, maar niet hoger dan 255).
En let vooral ook op de punten.

Succes, ik ben benieuwd.

Gr.

Richard

Dag Richard,

De laatste 3 cijfers van mijn ip adres waren anders op de ipad dan de tyros.
Ik heb dit nu op de Tyros aangepast.
Moet ik dan een connectie maken met 'other' ipv met Telenet?

Wanneer ik dan op mode change druk krijg ik de melding: changing to,access point mode. Continue?
Indien dit niet lukt, kan ik dan nog naar mijn vorige instellingen?

Gr,

Joris
theplayer Geplaatst - 15/02/2015 : 13:02:43
Hoi Thomas,

Door dit klokje komt de juiste datum/tijd achter de door jou gemaakte files te staan.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
thomas Geplaatst - 15/02/2015 : 12:49:12
Misschien een rare vraag ? Maar wat is het nut van dit klokje ?

greetz
richard001 Geplaatst - 15/02/2015 : 12:02:05
Joris,

Voordat je iets gaat aanpassen in de Tyros, kun je nu eerst controleren of de Tyros de juiste instellingen heeft. Als dat zo is dan heeft handmatige instelling geen zin.

In de Tyros moeten alle ip-adressen precies hetzelfde zijn met uitzondering van het eerste (aangeduid met IP-adres, in de Tyros IP-ADDRESS).

Bij gebruik van DHCP wordt door de router een uniek IP-adres toegekend aan elk wifi apparaat dat zich bij de router aanmeldt.
Elk apparaat heeft een uniek IP-adres anders gaat het mis. Ieder keer als je een wifi apparaat aanzet zal het verbinding maken met de router en wordt steeds gekeken welk IP-adres beschikbaar is.
Dat kan dus steeds anders zijn. Het gaat dan om de laatste 3 cijfers van het IP-adres.

Er zijn een paar kleine verschillen in de aanduidingen op het scherm.
- Wat in de iPad 'Router' heet, wordt in de Tyros aangeduid met 'Gateway'.
- In de iPad staan de DNS adressen in één veld, gescheiden door een komma; in de Tyros is er voor elk DNS adres een eigen veld: DNS Server 1 en DNS server 2.

Controleren van de adressen in de Tyros5:

Klik op FUNCTION en vervolgens op WIRELES LAN
Je ziet nu het scherm met de naam van je netwerk aangevinkt (verbonden).
Klik nu op DETAIL en vergelijk alle getallen.
Als alle getallen (m.u.v. de laatste drie cijfers van IP-adres) gelijk zijn dan is de verbinding in orde en moet het probleem met het klokje elders gezocht worden.

Als er getallen afwijken of ontbreken dan is het de moeite waard om het handmatig in te vullen.
Om dit te kunnen moet je DHCP op OFF zetten en vervolgens alle adressen die je hebt genoteerd overnemen in de overeenkomstige velden van de Tyros.
Let er wel op dat je voor de laatste drie cijfers in het veld IP-ADDRESS een ander getal invult dat wat je hebt genoteerd (bijvoorbeeld 10 erbij, maar niet hoger dan 255).
En let vooral ook op de punten.

Succes, ik ben benieuwd.

Gr.

Richard

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000