O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
n/a |
Geplaatst - 21/12/2013 : 23:32:44 Edit moderator : Onderwerpregel aangepast
Goedenavond allemaal
Ik probeer de hele avond om externe klanken in de expansion manager te zetten.Krijg telkens een fout melding bij het inladen van de uvi klanken.\ik begrijp niet wat ik fout doe.\kan iemand een duidelijke uitleg geven op sheet.Ik heb Java gedownload en de UVI creator. Snap er helemaal niets van.Ik ben blij met mijn Tyros 5,maar wat vervelend allemaal dat je de klanken niet kan laden in de expansion Manager.
Cock
Cock |
11 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
laakies |
Geplaatst - 27/12/2013 : 11:41:34 Expansion Manager:
Ik heb helemaal geen instrumentID te hoeven exporteren.... of is dit dan alleen nodig als je via usb gaat werken? (nog niet uitgeprobeerd)
Ik heb alle Premium-packs er nu op staan, vind het alleen jammer dat de Tyros ze niet op alfabet zet en dat de bestandsnaam te lang is die je niet kunt wijzigen. EM zet het wel keurig op alfabet.
Verder zal er in de toekomst nog wel het e.e.a. verbeterd gaan worden voor de EM want dat is wel nodig zodat het voor sommige mensen dan iets duidelijker wordt.
Misschien een tipje: Als je met de EM gaat werken, zet dan de auto on/off functie op de Tyros op bijv 120 minuten, anders wordt de draadlozeverbinding te vlug verbroken.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
eddy vanzee |
Geplaatst - 23/12/2013 : 20:09:35 zijn dit Yamahavoices? zijn deze gemaakt op basis van samples ? ik meen begrepen te hebben dat de expansionbank slechts samplevoices op .WAV gebaseerd opslaat. VrGr eddy |
fboss |
Geplaatst - 23/12/2013 : 10:08:06 Met de UVI_Creator_1.2 heb ik aan de diverse mappen met UVN Voices een uvi-bestandje toegevoegd.
En, ja hoor, de expansion manager (EM) voegde ze zonder dralen toe aan mijn bestaande Premium-packs.
Wel had ik de eerste keer vergeten alle vinkjes in de EM aan te zetten zodat niet alles werd ingeladen in de T5. Maar na het aanzetten van deze vinkjes in de EM zitten al mijn Packs en de UVN bestanden nu in de T5. Werkt zo wel erg lekker moet ik zeggen.
Nu heb ik nog diverse voices met de extensie VCE en LIV. Deze worden niet gezien door de UVI-creator, en ook niet door de expansion manager. Heeft iemand hierover een advies?
Iedereen weer de Groetjes van.... fboss |
thewitt |
Geplaatst - 23/12/2013 : 09:19:09 Het probleem van Cock is inmiddels opgelost. Zijn laptop draait onder Windows 8. Na installatie van unzip voor Windows 8 werkte het prima. Ook de juiste Java geinstalleerd.
|
fboss |
Geplaatst - 22/12/2013 : 15:33:33 Ja hoor het is gelukt. Bedankt voor de hulp.
Ik heb de instrument ID naar mijn USB geëxporteerd, en daarna deze ingevoerd in de expansion Manager.
Ik vind dat vooral de SA2 PanFlutes veel beter klinken!! De DSP's in de T5 hebben een grote positieve invloed op het geluid.
Heerlijk!!!!! Groetjes van .... fboss |
muzikant |
Geplaatst - 22/12/2013 : 14:50:06 Hier is de benodigde info elders van het forum.
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
De aanwezigheid van de Flash Module wordt mede opgeslagen in het Tyros5_InstrumentInfo.n27-bestand. Exporteer dit bestand dus pas nadat je de Flash Module hebt geïnstalleerd. (Function -> Utility -> Tabblad Owner ->Export Instrument Info)
De Expansion Manager geeft anders bijvoorbeeld Wave Size 877/0 MB aan in plaats van 877/1023 MB. Save to USB Memory zal dan niet lukken.
Groet, Ruud
Natura Artis Magistra... |
laakies |
Geplaatst - 22/12/2013 : 14:29:42 @Frans,
druk op direct acces en dan op de expansion knop ( rechts naast de ensemble en organworld)
krijg je een scherm kies daaruit exporteer instrument key WEL eerst een usb stickje erin doen!)
Maar jij luister nooit naar mij he frans.....
Gr Toine Tyros 4 xl & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
fboss |
Geplaatst - 22/12/2013 : 13:53:43 Beste Eddy, en iedereen.
Mijn vraag is; Hoe exporteer ik het instrument ID van mijn Tyros5 naar een USB stick? Groetjes van... fboss |
eddy vanzee |
Geplaatst - 22/12/2013 : 10:56:51 de expansion manager is niet zo voor de handliggend; ik heb er ook een tijd mee geworsteld tot ik, via de (engelstalige) betreffende handleiding (manual) erachter kwam dat de instrument ID vanuit de Tyros naar een USB-stick dient ge-exporteerd te worden en dan op de PC in de E-manager dient geïmporteerd te worden. Ik zou zeggen lees deze handleiding in PDF op de PC en vergroot ze maar flink, want deze cruciale informatie staat er maar in kleine lettertjes. VrGr eddy |
Ruud |
Geplaatst - 22/12/2013 : 10:01:24 Het is sowieso belangrijk dat de UVN's, waarnaar verwezen wordt in het UVI-bestand, in dezelfde map staan als het UVI-bestand zelf.
Om een idee te geven zie je hieronder het format voor 1 klank in een UVI-bestand, waarbij "order" de plek aangeeft (1 t/m 128).
[Voice] Category=96 Order=89 Name=Alto Sax Icon=T014 LinkRel=Alto Sax.T014.UVN
Groet, Ruud |
T-Rossie |
Geplaatst - 22/12/2013 : 01:27:52 Cock, Alvorens iemand kan helpen is het belangrijk te weten: a. Beschikt jouw Tyros5 over een expansion (flash) geheugen? b. Hoe doe je het nu? c. Welke foutmelding krijg je en wanneer? (als je wat gedaan hebt) d. Heb je een probleem met de expansion manager? e. Heb je een probleem met de UVI-creator? f. Heb je al wel Yamaha Expansion Packs in de Tyros 5 kunnen laden? g. Hoe heb je de UVN bestanden georganiseerd op de PC harddisk?
|