Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Karaoke via midi file

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
h.garnier Geplaatst - 23/12/2013 : 14:18:28
Hallo tyros vrienden.

Ik heb even een vraag.
Ik had laats eens een keer op een bijeenkomst voor ouderen moeten spelen.
Ik speel graag met midi files en doe dan zelf de melodielijn spelen en de accoorden mee spelen.
Ik heb toen ook gebruik gemaakt van een beamer ter plekke en had daar via de tyros de karaoke beeld op mee lopen, zodat de mensen het liedje konden mee zingen.
dat was allemaal goed verlopen, alleen wat mij opviel is dat bij de tekst de accoorden te zien zijn.
Als ik een instrumentaal liedje speel dan zie je geen tekst uiteraard maar wel de accoorden.
Kreeg er al wat rare reacties op.
Heeft iemand een idee hoe je dat kunt weg laten?
Als ik de accoorden in de midi file weglaat dan zie ik ze zelf ook niet meer op mijn midi noten partij staan in het tyros scherm, en dat moet ik dus wel kunnen zien.
Hopelijk heeft iemand van jullie hier een goede oplossing voor.
Wens ik jullie allen tot slot fijne kerstdagen toe en een muzikaal 2014.

Henk
10     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
h.garnier Geplaatst - 13/12/2014 : 17:13:55
@Wim

Bedankt voor je inbreng, ik heb wat jij hebt beschreven uitgetest en dat lukt, erg gemakkelijk inderdaad.
Maar het is niet de oplossing, want ik speel op de tyros deze op het scherm af in het score menu, en dan zie ik dus niet de accoorden.
Voor de mensen die op een 2e scherm kijken waar de karaoke op het scherm afspeelt werkt dit wel prima.
Maar ik heb dus wel de accoorden nodig om te zien in de score.
Maar toch bedankt voor de handige tip om snel de accoorden uit een midi te halen.

Groetjes Henk
tyro Geplaatst - 13/12/2014 : 10:40:50
Misschien nog van toepassing voor de komende tijd.

Open je midifile in Mixmaster

Ga na list view
Kies bij view onderaan eerst none
en dan alllen even type chord aanvinken en update.

Nu krijg je alleen de accoorden te zien.
Delete deze door CTR+A of op de eerste te kiezen en te scrollen met de schuifbalk naar de laatste deze kiezen terwijl je shift nog ingedrukt houdt.
Nu zijn ze allemaal blauw gekleurt,
ga nu naar Edit en kies events delete.

Save de song onder een andere naam anders ben je de accoorden helemaal kwijt als je die ergens anders wel nodig bent.

Groeten, Wim
hemmie.hermsen Geplaatst - 26/12/2013 : 19:07:19
Ik verzorg ook enkele karaoke-avonden per jaar.Maar omdat alle mensen meezingen speel ik heel weinig instrumentaal, en als ik dat wel doe krijg ik weinig kommentaar dat dit storend is. Als jij dit storend vind kun je de output van de beamer op notenschrift zetten want dan kunnen de mensen de muziek volgen. Je moet dan niet vergeten om bij een zangnummer het weer terug te zetten,want je kunt het niet vastzetten in de registratie.
vlbrgt Geplaatst - 24/12/2013 : 10:27:40
Je zou (een) tekstbestand(en) kunnen aanmaken dat je naar de beamer (vga Ty OUT) stuurt. Je kan nu op de beamer het tekstbestand tonen terwijl je Tyros scherm de noten en akkoorden weergeeft zoals normaal.
Op het tekstscherm verlies je dan echter wel de mogelijkheid om de tekst mee te laten schuiven met de muziek. Het is dus een statische tekst.
Nu zou je misschien wel met meerdere tekstfiles kunnen werken, en deze regel voor regel laten verschijnen, maw telkens op een bepaald moment een andere tekstfile weergeven naargelang de vordering in het liedje.

Mvg
Etienne
h.garnier Geplaatst - 24/12/2013 : 09:34:33
zijn geen echte oplossingen, daar ik met de midifile meespeel op score.
Ik vindt het eigenlijk een foutje van yamaha.
Ze maken het mogelijk dat je ergens speelt en dat de mensen kunnen mee zingen als een karaoke versie.
Ik ben echter nog nooit een karaoke versie tegen gekomen waar de accoorden boven staan.
Enfin......het geniale moet ik zelf nog gaan bedenken,toch bedankt jongens voor jullie ideen en moeite.
korgie Geplaatst - 24/12/2013 : 09:26:39
Of de bladmuziek op een tablet zetten.
T-Rossie Geplaatst - 24/12/2013 : 07:46:21
Bladmuziek zelf uitprinten op papier en in een map doen?
h.garnier Geplaatst - 24/12/2013 : 05:46:18
Dat klopt, ik heb de tyros 5 en op het display staan de scores aan met de accoorden, zo speel ik mee.
via de vga kabel op een ander scherm zie je dan de lirics waar de mensen kunnen mee zingen, en daar staan dus ook de arcoorden erboven, en bij muzikaal nummer zien de mensen alleen de arcoorden als karaoke, en dat is niet anders.
ik ben me suf aan het denken, maar ik heb bij de scores de arcoorden nodig, ik kan ze niet allen uit mijn hoofd.
ik denk dat de enige oplossing is om dan het andere scherm of beamer dan uit te zetten, lijkt me een heel gedoe en niet practisch.
iemand nog een tip?
T-Rossie Geplaatst - 24/12/2013 : 00:37:03
Henk,
Ik weet niet of je de T5 hebt, maar voor zover ik het kan zien bestaat in de mode 'SCORES' de mogelijkheid op het LCD display de songtekst én de akkoorden in- of uit te schakelen bij het notenschrift.
Deze optie is niet aanwezig bij de Lyrics (tekst) presentatie, daar krijg je zowel de tekst als de akkoorden... indien aanwezig in de file.
T-Rossie Geplaatst - 23/12/2013 : 18:34:56
Henk,
In principe is het de opmaak van de midi/karaoke file die bepaalt wat je gaat zien. Soms is het de songtekst, soms de akkoorden en soms helemaal niets. Ben wel benieuwd wat de reacties waren, maar je zou kunnen overwegen om bij die songs het beamer signaal te wijzigen naar de inhoud van de Tyros LCD (kopie van het schermpje)
Wil je weer songteksten dan schakel je naar Lyrics/tekst.
Op de T5 kun je dit doen via UTILITY--> Config2 --> Screen content.

tijdelijk uitschakelen van de beamer behoort ook tot de mogelijkheden.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000