Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 wel iphone geen android

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
h.garnier Geplaatst - 05/01/2014 : 10:13:16
Hallo beste Tyros vrienden,

Ik ben al vanaf de kerst in het bezit van de Tyros 5.
Ben al de afgelopen weekjes steeds meer thuis met de Tyros 5 en het is een geweldig apparaat.
Nu was gisteren een vriend van mij hier en die was in het bezit van een iphone en hebben we wat software uitgeprobeerd en ik moet zeggen, het was super handig.
Maakt nu even niet uit welke software dat was, er zijn er al verschillende maar waar het op neer komt is dat dit niet voor android te krijgen is.
Ik had dit al eerder gelezen, maar nu ik heb gezien wat je ermee kan via de iphone vondt ik dat toch wel pijnlijk.
Het heeft me aan het denken gezet waarom Yamaha wel voor de iphone gaat maar niet voor de android.
Hoe dan ook, ik wilde dit toch even kwijt en ik heb pas de android, en ga dus niet hiervoor de iphone aankopen.
Maar voor de mensen die wel al in het bezit zijn van een iphone. via de site van Yamaha kun je al wat apps krijgen voor de Tyros 5.
Voor de mensen net zoals ik met een android toestel......misschien Apeldoorn bellen?
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
T-Rossie Geplaatst - 08/01/2014 : 10:19:28
test voor abo
guyske Geplaatst - 07/01/2014 : 22:28:03
Ja beste,

Ik ga eens grote kuis houden, mijn drum en octopat gaan in de aanbieding, eigenlijk gebruik ik de mox altijd minder en minder, de apps bij mekaar kosten minder dan een extra pakketje om de tyros en zijn veel flexibeler.
Als je 100 EUR investeert heb je een hele hoop speelgoed.
Ik zuip niet en ga ook niet naar de hxxren, scheelt een slok op een borrel eind van de maand.

Ik heb geïnvesteerd in een deftig mengpaneeltje van Yam en daar hangt nu alles aan.
De T5 in combinatie met een ipad en pc bevalt zo goed dat de rest eigenlijk overbodig is geworden, het zal een hoop ruimte en gezaag van mijn madam gaan schelen.

Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat, ieder zijn meug zou ik zeggen, als je er maar plezier aan hebt.

Groetjes,

Guy

Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore , Igrandpiano, Galileo,repertoire, cubasis, organ +, Garageband, saple tank, nanaloge, mobile sec en audiobus.
laakies Geplaatst - 07/01/2014 : 21:38:45
citaat:
[i]Oorspronkelijk geplaatst door guyske

Gr Guy.

Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore , Igrandpiano, Galileo,repertoire, cubasis, organ +, Garageband, saple tank, nanaloge, mobile sec en audiobus.

@Guy,

Niet teveel meer bijkopen kan er allemaal niet meer op

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
WFF Geplaatst - 07/01/2014 : 20:41:19
Dag Guy,
Dat is prima, we zijn op het forum om elkaar wijzer te maken en te helpen!
Songbook + is zeker een investering in tijd waard, heb er al zoveel plezier van.

Groetjes,
Wim
T4-XL
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Nano Lucas 300
guyske Geplaatst - 07/01/2014 : 19:29:58
Ik kon niet weerstaan aan verleiding, dat is echt wel de gezochte video.
Mijn forscore gaat er wel aan moeten en vervangen door songbook +, zal een langdurig verhaal worden maar de moeite waard.

Bedankt mannen, Wim als ik vastloop weet ik je te vinden.

Gr Guy.

guyske Geplaatst - 07/01/2014 : 18:42:34
Yes Toine, die Fred was het die had een oplossing, ik heb nu geen tijd om er dieper op in te gaan maar als ik me niet vergis had hij iets uitgedokterd.
We komen hier zeker nog op terug, de komende dagen zit ik echter nogal bezet door werken aan huis.

Groetjes Guy.

Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore en een hele hoop apps.
WFF Geplaatst - 07/01/2014 : 16:38:23
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door guyske

Ik speel intussen al meer dan 40 jaar, ik heb al mijn partituren gedigitaliseerd, dat zijn er intussen honderden om niet te zeggen een paar duizend.

Het ideale zou zijn : een app die een koppeling kan maken tussen partituur en registratie.
Ik dacht ooit zo iets op op het internet gezien te hebben, vind spijtig genoeg niet meer terug.
Wat niet is vandaag kan morgen misschien wel, het samenwerken tussen informatica en muziek gaat in rasse schreden vooruit.
Ik ga intussen wel eens uitvlooien hoe ik jouw systeem kan toepassen, partituurtje voor partituurtje kom ik er wel.

Dag Guy,

Ik gebruik inmiddels bijna een jaar de iPad app Songbook+ van Baum-Software.
Werkt perfect, wat jij wilt, koppeling partituur naar registratie Tyros 4.
Ook erg gebruiksvriendelijke app.
Als je meer info wilt na het bekijken van de website, laat het me even weten.

Groetjes,
Wim
T4-XL
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Nano Lucas 300
laakies Geplaatst - 07/01/2014 : 15:20:11
Hierbij een leerzame link wat je met de ipad en Tyros kunt doen

http://www.youtube.com/watch?v=O5cPMU_H28M&feature=youtu.be

Deze man heeft meerdere instructie-video's kan voor menigeen handig zijn om deze eens te bekijken.

Het is wel in het Engels!

Zit er toch wel aan te denken om een ipadje erbij te kopen.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
F.van Holten Geplaatst - 07/01/2014 : 13:12:13
Vroeger had ik een enorme stapel muziek,(mijn vader zat ook in de muziek als hobby) dus veel van mijn vader overgehouden, toen van alles PDF,s gemaakt, (paar dagen werk), en die muziek stapel staat nu op zolder, op de PC staan nu ruim 9000 nummers, met een muisklik op naam op te zoeken.
Gemak dient de mens.

Grt.
Frans
guyske Geplaatst - 07/01/2014 : 12:59:51
Frans bedankt,

Ik speel intussen al meer dan 40 jaar, ik heb al mijn partituren gedigitaliseerd, dat zijn er intussen honderden om niet te zeggen een paar duizend.

Het ideale zou zijn : een app die een koppeling kan maken tussen partituur en registratie.
Ik dacht ooit zo iets op op het internet gezien te hebben, vind spijtig genoeg niet meer terug.
Wat niet is vandaag kan morgen misschien wel, het samenwerken tussen informatica en muziek gaat in rasse schreden vooruit.
Ik ga intussen wel eens uitvlooien hoe ik jouw systeem kan toepassen, partituurtje voor partituurtje kom ik er wel.

Bedankt.

Groeten,

Guy

Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore en een hele hoop apps.
F.van Holten Geplaatst - 07/01/2014 : 12:45:39
Hallo

Op de Tyros heb de registraties onderverdeeld in mappen/banken, van elk 8 reg's.
Map 1 heeft 8 reg,s / map 2 heeft 8 reg,s enz.
Op het ogenblik heb ik 14 mappen erop staan, zijn dus 112 nummers/reg,s.

Op mijn Android heb ik een mapje -bladmuziek- aangemaakt, met daarin nu ook 14 mappen, maar dan daarin de bladmuziek.
Dus map 1 heeft 8x bladmuziek, van map 1 op de Tyros, enz enz.
Verder heb ik het tabled een mapje -divers-, waar ik de bladmuziek inzet voor de toekomst. enz. (staan er nu 200 in)
Het alfabetische gaat vanzelf op de Tyros in elke map, A vooraan Z achteraan, op het tabled kan ik dezelfde volgorde zelf aangeven.
Verder staat bij mij alles op songtitel.

Grt.
Frans
guyske Geplaatst - 07/01/2014 : 12:27:41
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten

Met mijn Android gebruik ik geen app, ik heb mijn muziek in PDF vorm erop gezet, de registratie's op de Tyros, staan in dezelfde vorm op de Android, dus makkelijk op te zoeken, b.v. 1 op de Tyros is ook 1 op de Android.

Frans, dat is een zeer wijze manier van doen, registraties en PDF scores aan mekaar koppelen via een nummer bedoel ik, kan je hier een beetje meer uitleg over geven.
Hoe vind je de naam van nr 206 bv ?
Nog een vraagje, ga je dan voor alfabetisch, uitvoerder of componist ?

Groeten Guy.

guyske Geplaatst - 06/01/2014 : 20:37:26
Latency is de tijd tussen het aanslagen van een toets op je klavier en het moment dat de klank gegenereerd word op je computer, Ipad of Android.
Als de latency nul is dan hoor je hem onmiddellijk, is er een vertraging dan kan je niet spelen omdat de volgende aanslag er soms al is en je de eerste nog niet gehoord hebt.

F.van Holten Geplaatst - 06/01/2014 : 17:33:53
Met mijn Android gebruik ik geen app, ik heb mijn muziek in PDF vorm erop gezet, de registratie's op de Tyros, staan in dezelfde vorm op de Android, dus makkelijk op te zoeken, b.v. 1 op de Tyros is ook 1 op de Android.
Voor Ipad is wel veel meer op het gebied van notatie, en het beeld "verschuift" wat makkelijker.
Zelfs de standaard, was er in het begin alleen voor Ipad, Android loopt in vele zaken achter op Ipad.
Maar ben tot nu toe nog tevreden, maar de volgende is wel een Ipad.

Grt.
Frans
muzikant Geplaatst - 06/01/2014 : 17:32:55
Ook MacBookPro's zijn zeer gewild gereedschap op het podium vanwege de betrouwbaarheid en het ontbreken van latency.

Natura Artis Magistra...

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000