O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
laakies |
Geplaatst - 15/01/2014 : 13:33:30 Hallo,
In sommige posts heb ik ietwat negatieve uitlatingen gedaan omtrent de T5. Ging vooral over oudere styles klinken niet, EM manager etc. Toch na wat relativering ga ik dit ook bijstellen om de volgende redenen:
* Ik kan niet verwachten dat een style die 10 jaar oud is nog perfekt zal klinken op het allernieuwste keyboard. De techniek gaat verder de style niet, dus wat aanpassen is de remedie en eigenlijk ook logisch.
* Dat het transpose van mijn registraties niet herkent werd in de T5 lag aan mijn eigen fout door het verkeerd opslaan.
* De EM manager is nog niet optimaal, heb het inmiddels wel opgelost door het e.e.a. te renamen (icons en plaats toewijzing) Ook Yamaha is bezig dit binnen korte tijd op te lossen zodat dit prog ook vriendelijker wordt.
* Het ontbreken van de voice creator vind al niet meer zo erg, je kunt zoveel editen in de Tyros 5, dus nu geen gemis meer.
* De sounds was wel wennen, maar nu eenmaal wat meer aangewend, klinken deze strakker en volwassener.
*Het Ensemble, vereist een goede instelling(die bijna onbegrenst is daarin) maar ook het leren bespelen met deze voices heeft zijn tijd nodig.
* Kleine foutjes (bugs)zoals bijv. left hangen, sommige karakters die niet juist worden weergegeven etc die worden wel aangepast met OS updates en daar heb ik geen zorgen (meer) over.
* Het ontbreken van de Musicfinder+ totaal geen gemis, gebruikte ik toch al niet.
* De wifi aansluiting kun je nu nog niet veel mee, maar denk in de toekomst dat we versteld zullen staan...
* Pitch control mbt mp3 is leuk, en kan erg handig zijn.
* Multipad audio-linking is een erg leuke gadget waar ik me nog meer in moet gaan verdiepen.
* Jammer dat alleen Ipod/Ipad ondersteund wordt door Yamaha, had graag gezien ook de android versie.
* Merk wel dat het steeds en steeds meer een écht workstation wordt, zodat je dieper in de instellingen kunt gaan om alles aan te passen. ikzelf vind dat erg fijn, maar kan me voorstellen dat sommige gebruikers dit te moeilijk gaan vinden.
Conclussie: De T5 is echt een nieuw keyboard die je moet leren kennen, dit lukt niet om even in de winkel iets te proberen, dit merk je als je er een aantal weken mee bezig bent.
De T4 was al een prachtige machine, de T5 doet er toch een schepje bovenop, en of dat het je geld waard is dat bepaalt ieder voor zich.
Aldus naar waarheid opgemaakt
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
maartenb |
Geplaatst - 16/01/2014 : 19:50:44 Bedankt Toine, voor het delen van je bijstelling.
Het geeft een genuanceerd beeld. Je bent zo te lezen echt in de T5 gedoken!
Maarten |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 16/01/2014 : 11:31:14 Soryt ik dacht dat Toine je Tyros 5 "geleend had".
Groetjes John Tyros 4 xxl |
Soneg |
Geplaatst - 15/01/2014 : 22:42:10 Toine,
Ik zei het toch ..... T5 = Top.
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
theplayer |
Geplaatst - 15/01/2014 : 21:03:57 Hallo,
Als je niet snapt, wil ik het best uitleggen. De Tyros 4 heeft 500 Styles, de Tyros 5 heeft er 539. Ongetwijfeld zullen er dus items bij zijn die naar een van die 39 extra styles verwijzen. Als dat zo is, zal de keuze dus niet helemaal goed gaan. B.v. Run to you > Canadianrock. Canadianrock kwam nog niet eerder voor, maar staat nu wel in de MF. Probeer eens wat het resultaat geeft. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
theplayer |
Geplaatst - 15/01/2014 : 20:21:46 Hallo,
De musicfinder doet niet anders dan een style kiezen met een bepaald tempo, intro, mainvariation en OTS. Er wordt dus niets aan de instellingen veranderd. De klank blijft dus gewoon hetzelfde. Nadeel van de musicfinder uit de tyros 5 is dat hij wel eens kan verwijzen naar styles die in een oudere versie tyros niet voor handen is. Het zal dus echt tussen je oren zitten. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
F.van Holten |
Geplaatst - 15/01/2014 : 20:07:25 Ik lees op verschillende foria, dat men de MF van de T5 zo vernieuwend vind klinken, op de T4. Nu is het zo dat de T5 mf. de styls pakt die in de T4 zitten, alleen met een andere intro, maar ze klinken niet anders, dan voorheen. De vernieuwde styls van de T5 zal je niet horen in de T4, ze zitten er simpelweg niet in. Wel is het assortiment titels uitgebreid, maar door een andere start lijkt het mooier te klinken. In de T5 klinken ze natuurlijk wel anders/mooier, daar zijn de nieuwe styls voor, en de nieuwe T5.
Grt. Frans
|
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 15/01/2014 : 19:58:38 Een dag is tekort, je mag wel blijven slapen hoor kruip ik wel naast jouw vrouw en kun jij Tyrossen op de 5
Dat dacht ik dus niet dan ga ik wel bij Oostendorp spelen En laat ik mijn vrouw thuis! Groetjes John Tyros 4 xxl |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 15/01/2014 : 19:46:53 Frans niets aan de hand ik heb ook nog een Tyros 4
Groetjes John Tyros 4 xxl |
F.van Holten |
Geplaatst - 15/01/2014 : 17:53:23 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten
Nou nou, 13 positiefe punten, ik zou er 12 of 14 van maken, je tart het noodlot. Veel speelpezier, en nu niet meer zeuren hè.
Grt. Frans
Die andere punten wou ik niet opnoemen, verbeeld eens dat iedereen een T5 koopt.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn webs www.laakies.nl
Daar heb je wel gelijk in, maar ik heb mijn T4 black net een jaar, (laatbloeier), en wat ik er dan moet bijleggen voor een T5, word toch wel een hoop geld, en dat vind ik eigenlijk zonde, maar misschien in een gekke bui, je weet het nooit.
Grt. Frans
|
F.van Holten |
Geplaatst - 15/01/2014 : 17:43:52 Toine nog 4, feessie.
Grt. Frans
|
laakies |
Geplaatst - 15/01/2014 : 17:36:17 @Frans,
Lief van je dat je het zo voor me opneemt
Maar twannie voelt zich niet zielig of zo.. twannie leeft gewoon lekker door wat met wat in mijn mogelijkheden ligt.
FF on topic, ik wou alleen mijn negatieve uitlatingen ook weer bijstellen in woord en geschrift, daar ik ook mijn eigen fouten openbaar durf toe te geven.
h.garnier |
Geplaatst - 15/01/2014 : 17:36:13 Ik vindr het wel positief......net als in de reclame : Het komt wel goed schatje.
ik zelf ben van de 3 naar de 5 overgestapt en der zijn wel wat tegenvallers geweest, maar die zijn allemaal opgelost, door eens goed de handleiding te raadplegen en ik heb veel opgelost door deze forum te volgen en ik heb zelfs sommige leden hier persoonlijk een mailtje gestuurd en ze hebben me netjes geholpen. Dus.....sjapoo voor de complimenten, de tyros 5 zijn ze waard.....is mijn gedeelde mening. |
bonfire |
Geplaatst - 15/01/2014 : 17:35:38 Frans ik ken de situatie van Toine ook en vond het ook een onnodige ,beetje onbehouwen post en zo zie je maar dat je VERDOMD op moet passen met wat je post Maar Toine een beetje kennende.....brabanders zijn niet zo snel gekwetst..........(behalve aan de voeten dan he Toine :-):-):-) |
F.van Holten |
Geplaatst - 15/01/2014 : 17:18:19 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door PieteMan
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
Maar of iemand nou een T1 of een T5 heeft maakt niet uit, zelf muziek maken is toch het aller leukste en een goede uitlaatklep om alle emoties die een mens kan hebben tot bedaren en nadenken kan brengen Een T1,2,3,4,of 5 is te koop Je gezondheid niet! Gr Toine
SMIK SNIK FF zakdoekje pakken SNIK
Die hak erin Toine
Groet Piet eMan
Bert Ik denk dat je even in een PM met Toine verder moet, je weet de helft niet over zijn gezondheid, anders reageer je wel anders. Jammer, zo iets. Posten om het posten.
Grt. Frans
|
laakies |
Geplaatst - 15/01/2014 : 16:57:01 @Bert,
citaat: SMIK SNIK FF zakdoekje pakken SNIK
Die hak erin Toine Groet Piet eMan
Dat zakdoekje heb ik wel ergens anders voor nodig
|
|