O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
willie |
Geplaatst - 19/01/2014 : 10:37:19 Dit was het antwoord wat ik kreeg toen ik deze week mijn probleem met mijn 3 weken oude Tyros 5 meldde bij Fa.Oostendorp. Ik moest mijn klacht maar op het forum zetten, Yamaha leest ook mee en dan kwam er misschien wel een oplossing uit. Sinds gisteren is het onderwerp ineens afgesloten, einde discussie.
Praat je wel over een instrument van 4000 euro dat je drie weken in huis hebt en dat niet goed functioneert.
Hoezo 3 jaar garantie, hoezo goede service?
Hier heb ik echt een héél slecht gevoel over, `k ben eigenlijk gewoon boos.
gr. Willie |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Niek |
Geplaatst - 20/01/2014 : 19:23:17 Begrijp werkelijk niet waarom personen, die altijd voor iedereen klaar staan om te helpen, via dit forum zo negatief benaderd worden. Personen die ook veel vrije tijd steken in de hulp aan anderen. Graag wil ik allen die mij, via dit forum, geholpen hebben met mijn T3 en T4 bedanken en hoop dat zij hetzelfde willen doen wanneer ik problemen ervaar met de nog te leveren T5.
Groet Niek |
tyro |
Geplaatst - 19/01/2014 : 20:39:41 Met de kennis van de verkopers zal het nog wel mee vallen denk ik.
Maar als als bijv. autoverkoper hoef je de klant toch ook geen rijlessen te geven?
Groeten, Wim |
eddy vanzee |
Geplaatst - 19/01/2014 : 20:30:04 de verkopers kunnen ook niet alle instrumenten (en types) die ze verkopen tot in de puntjes onder de knie hebben, een instrument als de Tyros doorgronden is een fulltime job, er zou niet meer veel tijd overblijven voor de normale verkoopsactiviteiten denk ik. Maar goed dat internet en de fora bestaan, ik denk dat veel hobbyisten meer weten over een specifiek instrument dan de verkopers. Wij zijn in dat opzicht zwaar verwend, stel je eens voor dat de fora (of internet) niet meer zouden bestaan en dat is nog niet eens zo lang geleden. VrGr eddy |
guyske |
Geplaatst - 19/01/2014 : 18:25:42 Sis, dat was nog eens een leuke Belg, toen die nog regelmatig opdook was ik soms beschaamd en heb erover gedacht om mij als Albanees uit te geven in de plaats van Belg . Ik stel alleen vast dat zoals ik aangaf het forum weer zijn rol gespeeld heeft voor de goede lezer - luisteraar. Ons instrument is zo complex dat je meer hebt aan ervaringen delen dan altijd de verkopers lastig te vallen. Hier zitten tig leden die hun vingers krommen op hun speelgoed en er plezier in vinden om de opgedane kennis te delen, ik scoor ook regelmatig een blunder, je kan ook zoveel fout doen , even een postje doen en er zal altijd wil iemand wakker schieten die wss dezelfde fout gemaakt heeft en er plezier in heeft om een handje te helpen en zijn ervaring te delen.
Groetjes,
Guy
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore , Igrandpiano, Galileo,repertoire, cubasis, organ +, Garageband, saple tank, nanaloge, mobile sec en audiobus. |
tyro |
Geplaatst - 19/01/2014 : 17:01:17 Als je de Tyros5 uit en weer aanzet word alles gereset.
Dit is waarschijnlijk ook de oorzaak van dat bijv. de VH niet in jouw ingestelde stand blijft staan.
Begin als je de Tyros5 aanzet altijd met een registratie met jouw instellingen en werk dan verder.
Groeten, Wim |
laakies |
Geplaatst - 19/01/2014 : 15:11:08 Zo, de rust is weer terug hoop ik.....
Mischien kan Pieteman kontakt opnemen met Sis zouden een goei duo zijn
Pieteman ofte wel Bert, maak je toch nie zo druk om alles, ga lekker op je T4 spelen, da's veel leuker hoor.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
willie |
Geplaatst - 19/01/2014 : 14:01:19 Hallo Ruud, Inderdaad met de Tyros zelf was niets aan de hand, met het functioneren echter wel en dat hoort mijns inziens ook tot de nazorg of service, hoe je het ook noemen wil. Daar begint dan de miscommunicatie, maar excuses aanvaard. Ik ben al heel blij dat het probleem nu de wereld uit lijkt te zijn en hoop dat dit zo blijft. De eerstvolgende keer ga ik eerst resetten voordat ik een klachtenmail stuur. Hoe simpel kan het zijn.
Fijne zondag nog. gr. Wil |
Ruud |
Geplaatst - 19/01/2014 : 13:54:03 Bert,
Omdat je op de man speelt is mijn reactie nu als forumlid en niet als moderator.
Ronduit beledigend, jouw bericht. Als je het niet wil begrijpen houdt alles op. Leest mijn bericht desnoods nog eens drie keer en je zult zien dat ik weet waar ik het over heb, vooraf inspanningen heb verricht, het niet kan reproduceren, een bedieningskwestie vermoed, de klant netjes opbel en gezien de oplossing via het forum ook gelijk had.
Met een reset weet je nog niet wat er aan ten grondslag heeft gelegen.
En een cursus consumentenrecht kan ik je inderdaad wel geven als je daar behoefte aan hebt.
Bedenk je ook, zoals anderen al hebben aangegeven, of je echt wel overal op moet reageren, want het maakt het er niet leuker op.
Groet, Ruud |
theplayer |
Geplaatst - 19/01/2014 : 13:53:55 Beste Bert,
Ik zal het je nog een keer uitleggen Ik heb geen slot op dat topic gezet. Dat het er toevallig op is gekomen nadat ik er iets in heb gezet, zal dan toeval geweest zijn, want ik heb het zelf niet eens gezien. Maar voor de zoveelste maal geef je weer het bewijs dat je zomaar dingen aanneemt die uit de lucht gegrepen zijn. Pas er mee op, want zoiets is slecht voor je imago. Meer zal ik er ook niet over zeggen, want dat is het me niet waard. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
theplayer |
Geplaatst - 19/01/2014 : 13:32:49 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door PieteMan Deze Topic word zonder enige reden door Moderator Frans Lijflander (theplayer) op slot word gezet.
Beste Bert,
Voor de zoveelste maal klets je weer uit je nek, over zaken waar je helemaal niets van weet. Deze moderator heeft helemaal niets op slot gezet, dus hou je bij zaken waar je verstand van hebt en ga niet is de ruimte zitten schreeuwen, want dat begint vervelend te worden. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Ruud |
Geplaatst - 19/01/2014 : 13:25:39 Hallo Wil,
Met het instrument was niets aan de hand en garantie was niet aan de orde gaf ik aan, omdat het veelal de bediening betreft.
Maar Wil, sowieso excuses dat je het zo ervaren hebt. Dat was absoluut niet de bedoeling. Ik hoop dat mijn bedoelingen in mijn vorige bericht verduidelijkt zijn.
Groet, Ruud |
willie |
Geplaatst - 19/01/2014 : 13:13:43 Hallo Ruud, Inderdaad heb ik met jou gesproken en verder dan het controleren van welke software versie er geinstalleerd was kwamen wij niet. Des te harder kwam het aan dat je tot twee keer toe zei, nee hier doen we niets mee, zet het maar op het forum. Ook nadat ik het woord garantie en service liet vallen, viel bij jou het kwartje niet.Dit kwam bij mij over als met lege handen staan, een dure T5 die het niet goed doet en ga met je klacht maar naar een forum. Sorry hoor, maar dit paste echt niet in mijn plaatje van goede service.
vr.gr. Wil |
Ruud |
Geplaatst - 19/01/2014 : 12:47:20 Wil, heeft mij aan de telefoon gehad en ik ben de juiste persoon als het over Tyros-vragen of Tyros-problemen gaat. Met het instrument is niets mis, anders dan welke andere Tyros5 er verkocht is.
Hallo Wil,
Jammer dat je het zo ervaart, maar dat is toch niet terecht. Je kent me al langer dan vandaag en weet dat ik me er niet gemakkelijk af wil maken. Even in de juiste context. Het probleem wat jij ervaart is per e-mail kenbaar gemaakt. Daarover heb ik telefonisch contact met je opgenomen om e.e.a. uit te leggen. Ook gevraag of versie 1.04 al was geïnstalleerd. Omdat jouw probleem niet door mij te reprocuceren is, heb ik je verzocht het probleem kenbaar te maken op ons forum. Ook uitgelegd waarom, namelijk dat in het onderwerp "Foutjes Tyros5" meerdere problemen zijn aangekaart, deze erbij geplaatst zou kunnen worden om te kijken of meerdere mensen dat probleem ervaren. En als dat al zo zou zijn, de oplossing aangedragen zou kunnen worden. Dit zou voor de leden leerzaam kunnen zijn.
Vervolgens maak je een nieuw onderwerp "foutje Tyros5" aan. Daarin zijn vele leden hulpvaardig om het probleem verduidelijkt en opgelost te zien worden. Ook ikzelf heb daar mijn antwoord met mogelijke oplossing gegeven.
Dat het onderwerp op slot is gezet is, denk ik, dat er al een onderwerp van bestaat. Dat geeft jou inderdaad niet meer de kans om te reageren of de voorgedragen oplossing(en) de juiste blijken te zijn. Om die reden haal ik het slotje er weer vanaf en zal proberen om beide onderwerpen samen te voegen.
Groet, Ruud |
willie |
Geplaatst - 19/01/2014 : 12:32:32 Bonfire het verhaal kan je helemaal lezen bij foutje tyros5. Begrijp mij niet verkeerd het is niet mijn bedoeling om met modder te gooien, maar ik was al zeer verbaasd dat ik met mijn klacht naar het forum verwezen werd.Gisteren ben ik aan de slag gegaan met alle welgemeende adviezen van andere tyros gebruikers en het lijkt er nu op dat één van die adviezen heeft geholpen, n.l. het resetten terug naar de fabrieksinstelling. Toen ik dat gisteravond wilde melden op het forum, met de gedachte dat dat wel fair was tegenover iedereen die met mij meegedacht had, bleek de discussie ineens gesloten. Begrijpelijk dan toch dat je boos wordt. Ik laat het hierbij wat betreft mijn reactie op dit forum, want nogmaals met modder gooien is een smerige bezigheid. fijne zondag nog allemaal. gr. Wil |
Soneg |
Geplaatst - 19/01/2014 : 12:27:17 Willie,
Welke software versie heb je op de T5 staan ?
Problemen zijn er om opgelost te worden .
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
|
|