O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
richard001 |
Geplaatst - 19/01/2014 : 16:18:18 Ik lees op het forum diverse malen over OTS instellingen die niet goed zouden functioneren, bijvoorbeeld de Main B variatie in de 6-8SOUL style (R & B pag 4).
De Stagelead klinkt niet "zoals het hoort"; als je de Stagelead kiest vanuit het voice panel klinkt deze anders - meer distortion en de ART1 en ART2 functioneren anders.
Misschien ter geruststelling zou ik willen vermelden dat dit bij bijna alle OTS instellingen van de Tyros 1 tot en met de Tyros 5 het geval is!
De voices in de OTS instelling zijn namelijk vrijwel allemaal bewerkt ten opzichte van de originele panelvoices.
Je kunt dit controleren door bij een OTS voice het scherm VOICE SET op te roepen en vervolgens op COMPARE te drukken. Je ziet dan de veranderingen ten opzichte van de originele Panelvoice op het scherm en je kunt de klank en ook de ART knoppen testen.
Je hoeft het met de keuzes van Yamaha natuurlijk niet altijd eens te zijn, maar ik denk - of ik weet wel zeker - dat dit gedaan is om een evenwichtige klankverhouding te maken tussen Style en de daarbij gekozen voices. Ik weet niet of Yamaha in staat zou zijn achteraf ook in dit soort situaties softwarematige aanpassingen te maken. Ik vermoed dat het met een system-update niet lukt.
Je kunt dit "probleem" wel zelf oplossen door je eigen OTS instelling te maken en op te slaan.
Ik zou me niet te snel ongerust maken dat er iets mis is met je Tyros 5.
Vriendelijke groeten
Richard van Straten
|
6 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
gertb |
Geplaatst - 26/01/2014 : 14:09:55 Klopt Richard,
Bij de Tyros 4 zette ik meestal in registraties Style volume op 80 omdat ik het verschil met de rechter voices te groot vond. Op de Tyros 5 heb ik bij sommige styles juist de indruk dat het style volume beter op 100 kan staan. Bv bij EtherealMovie. Het is me nog niet opgevallen dat de style volume op de ingezette waarde blijft staan na de eerste verandering na opstarten. Maar eens proberen.
Vriendelijke groet, Gert |
richard001 |
Geplaatst - 19/01/2014 : 19:31:59 Ik ben met je eens Yamahaman, dat het volume van de voices in het algmeen wat te zacht is ten opzichte van de styles in de standaard instelling. Dat is bij alles Tyros modellen het geval. Het is bij de Tyros 5 wel zo (ik weet niet zeker of dat bij vorige modellen ook zo was) dat je na aanzetten maar één maal het volume van de style op een gewenst volume hoeft te zetten. Bij het wisselen van style blijft het volume op het ingestelde - lagere - niveau. Ik meen me te herinneren dat bij vorige modellen het volume bij een nieuwe style steeds weer naar 100 ging.
Vriendelijke groeten,
Richard van Straten
|
Yamahaman |
Geplaatst - 19/01/2014 : 19:13:29 Naar mijn mening zijn veel OTS geluiden in de T5 aan de zachte kant en moet ik de Right 1,2 en/of 3 qua volume iets verhogen. Ook vind ik ze soms wat magertjes klinken. Als je dan stelt dat de OTS voices omwille van de styles zijn getweaked, heeft Yamaha hier nog wel werk te doen. Als het uitgangspunt tenminste is dat de OTS bedoeld is om snel "voor de vuist weg" te spelen. |
Ronny |
Geplaatst - 19/01/2014 : 18:42:33 Ook ik (die dit eerder als een probleem aangaf) ben het hier helemaal mee eens. Had niet stilgestaan dat de OTS instellingen anders kunnen zijn dan bij de panel instellingen. Maar we hebben toch weeral iets bijgeleerd.
Groeten, Ronny |
Ruud |
Geplaatst - 19/01/2014 : 17:10:14 Je hebt gelijk, Richard. Het zijn inderdaad de Voice Set instellingen. Wellicht is het zachter klinken van de Art1 en Art2 daar ook het gevolg van.
Groet, Ruud |
tyro |
Geplaatst - 19/01/2014 : 16:47:43 Precies Richard,
Er zitten overal aanpassingen (Sys/ex) in t.o.v. Panel voices. De effecten kunnen totaal anders zijn. Het "Voice set" volume van 6-8 Soul is in de OTS 61 en van de panel voice 127. De ART 1 en 2 zijn gekoppeld aan de "Voice Set" instellingen.
Ook de styles bevatten deze. Verander maar eens in een style (RHY2) de drumset naar een ander en weer terug. Dan merk je dat het anders is.
Deze instellingen worden steeds als fout bestempeld (meestal door begindende gebruikers) maar zijn het niet.
Groeten, Wim |