Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 volumes veranderen spontaan in registratie

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
bernard Geplaatst - 22/01/2014 : 19:45:46
Beste Professoren van de techniek:

Ik registreer de volumes voor de zang, registerknop 1 voor lead en registerknop 2 voor de meervoudige stemmen; tevens de ingave via welke mixer ingangen, in mijn geval sub 2. Tevens doe ik hetzelfde onder registerknop 3 en 4, met het verschil dat ik daar het volume harder zet en de mixer ingang af zet , dus bij line out gewoon op main zet.
Ik doe dat, omdat ik thuis voor het oefenen de mixer niet gebruik en dus rechtstreeks alles naar 2 boxen dirigeer. De registratieknoppen 1 en 2 gebruik ik dus bij optredens.
Op mijn tyros 4 werkt dat zonder problemen ( die heb ik gelukkig ook nog), maar bij het op genoemde manier instellen in de tyros 5 ( 76 toetsen), gaat het mis. Als ik bijvoorbeeld volume 85 instel onder registerknop 1 en 2 en onder knop 3 en 4 volume 110 zet, dan wordt onder alle 4 de registerknoppen het laatst ingevoerde getal ingevuld door de tyros. Op deze manier kan ik er niets mee.
Heeft éen van de professoren op dit forum hier een antwoord op ?
Al vast maar weer bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes

Bernard
5     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
bernard Geplaatst - 23/01/2014 : 10:31:48
Goede morgen Toine,

Bedankt voor je uitleg. Het zijn vaak kleine details , die leken zoals ik , niet begrijpen. Ik moest zelfs meedere keren naar dat tab blad kijken om er achter te komen dat onder in de bladzijde vinkjes aan- en uitgezet konden worden. Ik was gefixeerd op de regels 1 tot en met 5 die er staan. Niet bepaald slim van me.

Groeten

Bernard
laakies Geplaatst - 22/01/2014 : 23:58:41
Wim (Tyro) bedoelt:

Function > Utility > naar tabblad Config 1 dan kun je scrollen met de pijltjes toets naar 3 en het parameter lock instellen.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
bernard Geplaatst - 22/01/2014 : 23:51:07
Hallo Wim,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ben een sukkel, want ik was vergeten dat ik bij memory indertijd op de tyros 4 bij alles een vinkje had gezet ( na een tip van een gebruiker. Ik heb dit nu weer gedaan bij de tyros 5. Ik kan alleen nog niet vinden wat je bedoelt bij MENU > FUNCTION > "3 PARAMETER LOCK" . Ik vind dat "parameter lock "niet. Wat doe ik fout met het vinden hiervan ?

Groeten

Bernard
tyro Geplaatst - 22/01/2014 : 22:15:06
Aux in kan niet opgeslagen worden in een registratie.
Mic in wel.

Voor de MIC balance (volume) moet je bij memory VH/MIC aanvinken om in een registratie op te slaan.

Voor SUB 1 en/of 2 moet je bij memory LINE OUT aanvinken om in een registratie op te slaan.

Moet je bij MENU > FUNTION > 3 PARAMETER LOCK geen VH/MIC aanvinken
anders werkt de mic balance (volume) niet bij een registratie.

Groeten, Wim
laakies Geplaatst - 22/01/2014 : 20:06:56
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bernard

Beste Professoren van de techniek:
.....

Heeft éen van de professoren op dit forum hier een antwoord op ?
Al vast maar weer bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes

Bernard

Volgens mij zit je op het verkeerde forum dit is een hobby Tyros forum en jij stelt vragen die voor het universiteiten forum zijn

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000