O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
bonfire |
Geplaatst - 27/01/2014 : 22:06:01 Jongejonge ik heb 20 jaren in Duitsland gewoond en men zegt dat de Duitsers geen humor hebben en goed kunnen kankeren Ik was het hier NOOIT mee eens!!! Maar wat ze hier te meckern (mekkeren) hebben over Peter Baartmans....niet te geloven Ik ben ECHT geschrokken!!!!
http://forum.yamaha-europe.com/showthread.php?39431-Fragen-Antworten-zum-Tyros5-und-Yamaha-Expansion-Manager/page13 |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Gerhard |
Geplaatst - 08/02/2014 : 12:54:08 Bedankt allemaal voor de reaktie |
F.van Holten |
Geplaatst - 08/02/2014 : 11:05:18 Gerhard Welkom op dit forum.
Grt. Frans
|
Gerhard |
Geplaatst - 08/02/2014 : 08:58:12 Allereerst bedankt voor de reaktie, en dat zo vroeg in de morgen in Nederland en nog wel op zaterdag. Ja je kunt er krontjong op spleen er zijn hier styles op de vorige tyros uitgave als ik me niet vergis. Ik vind het alleen moeilijk spleen, maar heerlijk om naar te luistern om just to relax. Weet zeker dat niet iedereen ervan houd, Zeg nooit , "nooit"Vakantie hier is echt om aan te raden en ik garandeer in de droge moeson, heb je geen last van vochtig klimaat. Wel warm maar met het zeewindje aan het strand of ergens in de Bergen geen last. Geloof me! |
bonfire |
Geplaatst - 08/02/2014 : 08:25:01 ik heb net op YT krontjong muziek zitten luisteren.....ik weet niet hoe het komt maar als ik die muziek hoor stromen de tranen over mijn wangen............Ik denk dat het komt door de verhalen van mijn vader over dat prachtige land.Ik zal er nooit komen §kan ABSOLUUT NIET tegen dat vochtige klimaat) |
bonfire |
Geplaatst - 08/02/2014 : 08:10:32 Adoe......kan je er krontjong muziek op spelen ja,...........? Welkom hier |
theplayer |
Geplaatst - 08/02/2014 : 07:26:11 Hallo Gerhard,
Allereerst natuurlijk welkom op dit forum. En natuurlijk hopen we dat jij net zo van de Tyros 5 geniet als wij dat doen. Bijzonder dat je de eerste in Indonesie bent met een Tyros 5. Op die manier ben jij straks een icoon in dat verre land. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Gerhard |
Geplaatst - 08/02/2014 : 06:59:30 Allereerst ik ben net vandaag toegetreden tot het forum. Hoop er een heleboel van te leren want ik ben maar een amateurtje. Het interresseerd mij niet wat anderen vinden van Klaus Wunderlich of Peter Baartmans, jimmy Smit en andere bekende orgel/keyboard iconen.Ok niet is de sound echt of niet echt, zolang het het maar de sound benadert wat ik ervan verwacht. Iedereen heeft zijn Eigen smaak. Ik ben gek op Klaus, maar zeer zeker ok Peter. Je kunt geen appels vergelijken met peren. For sure ik heb heel heel veel plezier met mijn tyros 4 en nu tyros 5. Geen minut spijt dat ik wat moeite moest doen om T5 van Oostendorp naar Indonesie te krijgen. Hier is hij nog niet in de verkoop. Laat anderen maar zeuren, doet me niks ik geniet van de dem's en van mijn Eigen tyros. Gerhard Bekasi-Jakarta |
bonfire |
Geplaatst - 29/01/2014 : 18:11:47 ik las eerst als je sex wilt koop je die...................maar wat je dan met een trompet moet??????? :-):-) |
F.van Holten |
Geplaatst - 29/01/2014 : 17:36:50 Als je een sax wil koop je die, wil je een trompet, dan koop je die, wil je een "Benadering" van dat alles, koop je een keyboard. Kost veel minder. .
Grt. Frans
|
PieteMan |
Geplaatst - 29/01/2014 : 17:11:27 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door maartenb
Waar het voor mij om gaat is dat ik, als keyboardspeler, kan "spelen" (letterlijk en figuurlijk) met deze instrumenten, en dat het behoorlijk dicht bij het origineel aan zit, qua klank. Ik vind dat heel leuk. En daar gaat het om voor mij. Maarten
Juist maartenb En of die nou Tyros 4 of Tyros 5 heet, ach als beesie maar naam hebt. Beide klinken niet als echte instrumenten, maar is per benadering.
Blaasinstrumenten op de Tyros met vibratie is redelijk, maar je kan met amazuur techniek op een echte trompet veel meer doen. Het zou al een hele verbetering zijn als je de vibratie met je vingers op de toets kan bewerkstellingen, zoals ook een violist doet. En dat gaat Yamaha wel een keer lukken. Dat zou pas een echte update zijn voor Yamaha
Groet Piet eMan |
F.van Holten |
Geplaatst - 29/01/2014 : 17:07:36 Je zegt het zelf "de werkelijkheid word dicht benaderd" , het is geen Hammond, en het word geen Hammond.
Grt. Frans
|
muzikant |
Geplaatst - 29/01/2014 : 16:54:05 Inderdaad voor een top keyboard waarvan men pretendeert dat de werkelijkheid dicht wordt benaderd vind ik de hammond sound ronduit slecht.
Natura Artis Magistra... |
guyske |
Geplaatst - 29/01/2014 : 11:31:30 Eddy, ergens heb je wel gelijk, maar er is toch niets mis me om vast te stellen dat een bepaald instrument in deze de B3 uniek is en voor sommigen spijtig genoeg nog niet kan geïmiteerd worden. Ik heb de mijne voor heel veel geld verkocht indertijd, ik zou er nu niet meer aan denken om er eentje te kopen. Maar die enige klank blijft wel staan. Je hebt toch ook graag dat je piano zo echt mogelijk klinkt of die gitaar of saxofoon, de B3 is ook iets aparts. Het is geen afbraak van de Tyros om de hoop uit te drukken dat we een bepaald instrument wel zouden appreciëren in ons toch al uitgebreide keuze.
Groetjes,
Guy
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore , Igrandpiano, Galileo,repertoire, cubasis, organ +, Garageband, saple tank, nanaloge, mobile sec en audiobus. |
eddy vanzee |
Geplaatst - 29/01/2014 : 09:52:24 waarom moet "iets" altijd op "iets anders" lijken ? als men dat "iets" mooi vind is het toch goed, zoniet moet men zich dat "iets anders" maar aanschaffen. Het gras is altijd groener aan de overkant. VrGr eddy |
Soneg |
Geplaatst - 28/01/2014 : 13:15:54 Ik zal komende week even mn Motion sound Pro3-T is aan de T5 aansluiten. ( http://www.zzounds.com/item--MOTPRO3TM ). En er een opname van proberen te maken en op YT plaatsen. Is een erg leuk alternatief voor een Grote "Leslie" .
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |