O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
grootn |
Geplaatst - 07/02/2014 : 12:31:59 weet iemand of het mogelijk is om in een midifiles de velocitywaardes van bv de basdrum of snare te veranderen en dan allemaal te gelijk zoals het in cubase kan. in de t5 kan het wel maar dan moet ik elke noot veranderen wat veel werk is kan het het ook voor alle basdrumnoten met multi select in een keer ?
gr harrie |
4 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
grootn |
Geplaatst - 11/02/2014 : 22:25:48 hall owim. nogmaals bedankt voor je antwoord. soms wil ik ook juist de velocity verminderen / klinken de basdrums vindt ik wat mooier kankelpunt ligt vaak bij 75 in mijn t4 werkte ik bijna uitsluitend met zelf samengestelde user kids jammer dat we nog moeten machten en dat het niet meer in het keyboard zelf kan, ik ga proberen om het een en ander met mixmaste te realiseren. gr harrie |
tyro |
Geplaatst - 11/02/2014 : 20:13:16 Let op met veranderen van velocitywaardes:
Ga je de velocitywaardes veranderen houd dan rekening met de velocity switch levels. Voorbeeld: Verlaag je de Basdrum C1 van REALDRUMS van 90 naar 89 hoor je dat de Basdrum niet alleen in volume maar ook in klank veranderd. Dit kan ongewenste resultaten geven.
Dit kun jezelf testen door bijv. bij Voice Richt1 de /Drumkit te kiezen. Kies direct acces + Initial touch Zet Initial touch uit (groen lampje uit) Met de touch off level kun je de velocity instellen van je aanslag.
Alj je het volume van bij Basdrum C1 van channel 10 wil verlagen kan dit ook met een sys/ex in mixmaster.
Open de song in Mixmaster Ga in Mixmaster naar naar Tab : LIST > Drumkit Volume > Instrument volume Hier kun je de volgende velden invullen: Measure:Beat:Ticks Bijv : 001:1:0000 = begin Note Number : Bijv. 35 voor Basdrum C1 Level : tussen 0 - 127 is een soort expressie van een drumnoot waarde 127 is normaal Bijv. 100 is 27 zachter. Assign Drum Channel : ch9 voor RHY1 en ch10 voor RHY2
Dit zou je kunnen invoegen in de song via Mixmaster. De waarde van de drumnoot volume kun je niet in de Tyros veranderen. Je kan de sys/ex (XGPrm) wel kopïeren, knippen en plakken.
Een andere manier is een user drum setup maken. Maar dan moet je nog even geduld hebben. Er is nog geen Voice editor voor de tyros 5. Dit gaat via de YEM Yamaha Expansion Manager
Deze krijgt de volgende updates: V1.01 in Dec 2013 V1.10 in Feb 2014 V2.00 in Mei 2014 V2.10 in Juli 2014
Afwachten dus wat de volgende update brengt.
Groeten, Wim |
grootn |
Geplaatst - 11/02/2014 : 02:09:10 hallo wim, bedankt voor je antwoord. ik ga het proberen, maar eigenlijk was mijn vraag of iemand wist of het ook in de tyros zelf kan ; in het menu songcreator tracks 1-16 spoor 10 de drums en dan alle basdrums bv in een keer zachter zetten/ velocity verlagen met behulp van multiselect
gr harrie |
tyro |
Geplaatst - 07/02/2014 : 22:43:22 Je zou mixmaster kunnen gebruiken voor songs maar ook voor styles.
open de song of style in mixMaster Ga in mixMaster naar list Kies links van update none en rechts van update none kies links bij bij view : note event (chan) kies rechts bij Channel : voor RHY2 chan 10 kies update (even wachten tot beeld is ververst) klik op grijze balk data Alle drum noten zijn nu op alfabetische volgorde gezet Schroll naar bijv. C1 (basdrum) selecteer de 1e regel met C1 Schroll met shift ingedrukt naar de laatste C1 en selecteer deze. De selectie in nu blauw gekleurt dus in dit geval alle C1 notes. Ga naar tab : Note editing en kies : change velocity of selected notes daar kun je de bij value, de waarde invullen voor alle gekozen noten of bij percent : het percentage
Herhaal dit voor de andere noten Sla de song of style op.
Groeten, Wim |