O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
FilipB |
Geplaatst - 26/03/2014 : 20:42:48 Kan men in een midifile met de Tyros 5 ergens x-aantal maten in- of toevoegen, hetzij in het begin of middenin. Op het einde gaat het, dat weet ik. |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
maartenb |
Geplaatst - 03/04/2014 : 13:19:05 Mooi! Graag gedaan. |
FilipB |
Geplaatst - 02/04/2014 : 21:20:12 Gelukt Maarten. Hartelijk dank. |
maartenb |
Geplaatst - 02/04/2014 : 10:54:05 Tip: het handigst is als je een MIDI muziekstukje opneemt van bijv. twee maten, met op elke kwart tel een noot. Je kunt dan makkelijk oefenen met het "invoegen van maten". Je kunt ook veel beter zien wat je doet.
Je gaat naar Song Creator en kiest het MIDI kanaal (knopje rechtsboven) dat je wilt wijzigen. - Selecteer de data met Multiselect. De cursor staat nu op de laatst geselecteerde noot.
- Wijzig van deze noot de maat naar bijvoorbeeld 1 maat verder. Druk Enter.
Nu zijn alle noten die je net geselecteerd had, ook een maat opgeschoven.
Succes,
Maarten |
FilipB |
Geplaatst - 28/03/2014 : 18:52:05 Bedankt Maarten, ik probeer dit even uit. Misschien nog een vraagje, hoe verplaats ik de data ? |
maartenb |
Geplaatst - 28/03/2014 : 10:04:24 Op de T5 heb ik het nog niet geprobeerd, maar op de T4 werkt het als volgt.
Voor zover ik weet kun je geen maten invoegen.
Er is gelukkig wel een workaround. Je selecteert alle noten en data *na* de plek waar je maten tussen wil hebben (multiselect), en verplaatst de data een paar maten naar achter. Zo heb je in feite een paar lege maten ingevoegd. Doe dit wel voor elk MIDI kanaal.
Soms is opnieuw inspelen sneller...
Succes,
Maarten |