O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
peter65 |
Geplaatst - 28/05/2014 : 19:03:16 hallo iedereen. als mijn tyros5 aanstaat dan hoor ik in de speaker links een radiozender, ik heb krk4 speakers op m,n tyros,dit is alleen hoorbaar als ik niet speelt,dus heel zacht op de achtergrond. dit was niet te horen in m,n vorige tyros4. wat kan ik hieraan doen?
gr peter |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
bonfire |
Geplaatst - 03/06/2014 : 13:17:11 zit naar zijn radio te luisteren :-):-) |
T-Rossie |
Geplaatst - 02/06/2014 : 22:21:05 Jammer dat Peter niet meer heeft gereageerd. |
maartenb |
Geplaatst - 01/06/2014 : 13:34:01 Het lijkt er op dat vooral de T5-61 zeer gevoelig is voor stoorsignalen.
Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van de test die T-Rossie een paar posts hiervoor voorstelt: kabels omwisselen.
Maarten |
bonfire |
Geplaatst - 29/05/2014 : 21:37:41 ik begrijp het niet ....krijgen ze bij dat dure ding nog een eigen radiozender is het weer niet goed :-):-):-) bij je gek....er zal wel weer een update komen!!! alles sal reg kom! |
laakies |
Geplaatst - 29/05/2014 : 20:54:18 Breakie breakie hier is twannie;
Lijkt echt wel een probleem van de Tyros 5 serie. Yamaha blijft ook verdacht veel stil hierover.
Vind het raar dat je nu ineens eventueel DI-boxjes moet gaan aanschaffen, kabels moet vervangen terwijl dit met de T4 allemaal niet hoefde.
Ben bang dat de Yammies dit niet zullen toegeven, want ze zijn dan bang voor een re-call vd tyros.
Hopelijk kan ieder voor zich met puzzelwerk zijn probleem verhelpen...
Over en sluiten breakie breakie
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
Henk Feenstra |
Geplaatst - 29/05/2014 : 18:56:06 Hallo Peter
Ik ben ook zendamateur (met vergunning)ook een Hobby van mij. Daar komen we ook rare storingen tegen soms,kan het zijn dat je dicht bij een kabelaansluiting zit misschien? Je zou ook kunnen proberen met de luidsprekerkabels een paar keer door een ringkern te wikkelen,ze zijn er ook die je kunt dichtklikken even zoeken via internet. Dit kan soms helpen om de storingen weg te filteren. Ook slechte externe voedingen kunnen veel rotzooi in de ether veroorzaken.
Ik hoop voor je dat je het probleem kunt oplossen.
Groeten,
Henk
|
T-Rossie |
Geplaatst - 29/05/2014 : 18:14:59 Peter, Je geeft aan dat er met de T4 geen problemen waren en dat ze ontstaan zijn tegelijkertijd met de T5. Van de T5 is inmiddels bekend dat hij 'overgevoelig' is voor aardlussen..... niet iedereen heeft er last van gelukkig.
Radio-ontvangst kan ontstaan/binnenkomen via niet goed afgeschermde apparaten en/of signaalkabels. Het kan best zijn dat jouw combinatie van Tyros5 + kabels + speakers radio-signalen opvangen. Je schrijft dat het alleen jouw linker speaker is. Heb je de kabels aan de Tyros zijde al eens omgewisseld? Ging de 'radio' toen mee naar de rechter speaker? Indien ja, dan is de kabel verdacht of komt het uit de T5 uitgang. Indien nee, dan is de linker speaker mogelijk de oorzaak.
Zoals in een andere draad omschreven heeft een DI-box op mijn systeem voor absolute stilte gezorgd. Voor plaatsing hoorde ik ook allerlei knispertjes en piepjes. Indien je verder geen mixer met andere apparaten hebt en puur de Tyros5 aansluit op de speakers zou je 's een stereo DI-boxje kunnen proberen en dan de ground-lift schakelaar gebruiken. (kwestie van een paar tientjes) |
peter65 |
Geplaatst - 29/05/2014 : 17:13:36 nee mensen, ik heb geen microfoon of anders aangesloten, het is de echte tyros5 61toetsen. geen geaard stopcontact is ook geen oplossing. het zijn actieve KRK4 boxen, ik denk dat de interne versterking in de box de frecuentie oppakt, maarja wat nu? |
eddy vanzee |
Geplaatst - 29/05/2014 : 11:33:58 gevonden op : http://www.popschoolmaastricht.nl/college_brom_kraak_ruis.php?menu=menuGeluidstechniek Radiostoring
Soms hoor je via je versterker ineens radio Moskou, een lokale piraat of allerlei zenders door elkaar. Meestal betekent dat niet dat de Russen zijn binnengevallen, maar dat je versterker als ontvanger fungeert. Ook een sterke zender in de buurt: 27MC bakkies, slechte draadloze microfoons of taxizenders kunnen storing veroorzaken. Een RF filter aan de ingang (Radio Frequency filter) helpt meestal. Dat kan bestaan uit een ferrietspoeltje in serie met de ingang of een combinatie van een weerstand met een condensatortje. Soms is een slecht afgeschermde gitaar, microfoon of kabel de oorzaak. Rare pieptoontjes, zoemen en klikken kunnen ook door GSM telefoons op je audio binnen komen. Storende straling wordt ook veroorzaakt door vonken van startende TL balken, thermostaten van aanspringende koelkasten, elektrische kachels ed. Door de vonken die met het in- en uitschakelen gepaard gaan kun je klikken in de geluid horen. Vakterm: RFI (Radio Frequency Interference). VrGr eddy |
maartenb |
Geplaatst - 29/05/2014 : 11:27:54 Peter,
heb je een T5 met 61 toetsen of met 76 toetsen?
Dit kan mogelijk verschil maken (zie het fluittoondraadje van Robbiedoes).
Maarten |
bonfire |
Geplaatst - 29/05/2014 : 11:22:11 @peter65 ikkan er niks aan doen maar echt gebeurd......noem het maar "leuk" ....ik denk meer aan psychisch gestoord gedrag...maar ja je krijgt het maar op je stoel..........en zie ze maar eer naar buiten te krijgen |
laakies |
Geplaatst - 29/05/2014 : 11:17:34 @Peter,
Heb je een draadloze mic of koptelefoon aangesloten? die kan eventueel de freq oppikken van (radio)signalen die elders in de ether hangen.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
peter65 |
Geplaatst - 29/05/2014 : 10:04:32 hallo maarten. ook dit heb ik hiervoor al gedaan. |
peter65 |
Geplaatst - 29/05/2014 : 10:01:19 hee bonfire, jij bent zeker de leukste thuis, |
bonfire |
Geplaatst - 29/05/2014 : 08:41:28 met geluid kan je rare dingen beleven....ik had eens een patiënt die beweerde dat ze via haar gouden vullingen de radio hoorde en hoe verder ze de mond opendeed hoe luider de muziek werd.........ECHT GEBEURD! en wat moet je dan als tandarts?????????? |