O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
maartenb |
Geplaatst - 03/06/2014 : 18:27:16 Beste forumleden,
laatst sloeg ik een registratie op, waarin "OTS link" aan stond. Als ik nu OTS link uit doe, en ik roep de registratie op, dan blijft de OTS link uit.
Hoe kan ik de stand van de OTS link knop opslaan in een registratie?
Maarten |
12 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Ezra |
Geplaatst - 18/06/2014 : 13:40:13 Hoewel ik het feitelijk helemaal eens ben met Robbiedoes zit er wat mij betreft toch een klein addertje onder het gras als je beide opties door elkaar gebruikt tijdens het spelen (OTS registratie en Panel Memory registraties):
Als ik een song heb gespeeld via een OTS registratie en daarna overschakel naar een Panel Memory registratie blijft de functie OTS-link aan staan! Mocht ik dan handmatig van style-variatie veranderen, dan bestaat er dus wel een rëëel risico dat ik opeens andere klanken krijg dan in mijn Panel Memory registratie zijn opgeslagen!
Ik vind er dus ook wel wat voor te zeggen dat de OTS-link aan/uit in een registratie opgeslagen kan worden... voornamelijk om hem weer vanzelf uit te schakelen als je overstapt van OTS-reg naar Panel-memory-reg. Maar goed, het risico is klein.
NB: Overigens heb ik hier persoonlijk geen last van, omdat ik de mening ben toegedaan dat je per song een aparte registratiebank moet gebruiken, zodat je ook alle wisselingen van stijlvariaties die voorkomen in een song kunt opslaan. Als je dan ook nog met een voetpedaal werkt om te schakelen tussen registratie 1 t/m 8 dan hoef je je handjes niet meer van het klavier te halen.
Download hier mijn Tyros-songs... |
maartenb |
Geplaatst - 18/06/2014 : 11:17:12 Bedankt voor je waardevolle en leerzame inzichten, Robert. Ik had er zo nog niet tegen aan gekeken.
Maarten |
robbiedoes |
Geplaatst - 09/06/2014 : 16:30:22 Eigenlijk vind ik dit een hele bewuste en juiste keuze van Yamaha en zou dit absoluut niet gewijzigd willen zien. Je zou namelijk absoluut nooit willen dat wanneer je werkt met Panel Memory registraties, je instellingen plotseling veranderen wanneer je een andere style variatie kiest.
OF je werkt met Panel Memory registraties, OF je werkt met OTS registraties.
Mocht je toch een specifieke OTS registratie mooi vinden en willen gebruiken, dan is het inderdaad de bedoeling om deze OTS registratie op te roepen en vervolgens op te slaan in één van de 8 Panel Memory Registration posities.
Bijkomend voordeel bij gebruik van Panel Memory registraties: bij een upgrade naar een opvolger heb je nog steeds exact dezelfde registratie. OTS registraties ondervinden bij upgrades namelijk veel wijzigingen. En dan kan het zomaar zijn dat een nummer niet meer klinkt zoals je wilt wanneer je gebruik maakt van OTS.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 5: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
maartenb |
Geplaatst - 06/06/2014 : 15:29:41 Inderdaad, Eddy, niet aan gedacht. Bedankt voor de tip!
Maarten |
eddy vanzee |
Geplaatst - 06/06/2014 : 11:24:17 suggestie: kijk welke voices door de OTS-Link aangeboden worden; selecteer deze dan onder de rechterhand en sla het geheel op in een registratie, moet toch te doen zijn ? VrGr eddy |
laakies |
Geplaatst - 05/06/2014 : 18:07:08 Deze optie van aan/uit was ook al geopperd met de T4 voor update van de software, is er nooit van gekomen bij Yammie, dus zal dit ook wel nooit met een upudate goed komen in de T5.
Yammie bewandelt toch haar eigen weg en de oortjes zijn niet specifiek gericht op de gebruikers jammer genoeg.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
maartenb |
Geplaatst - 05/06/2014 : 13:33:35 Bedankt, Ruud.
Wel jammer...
Maarten |
Ruud |
Geplaatst - 04/06/2014 : 15:28:37 Klopt allemaal, alleen de OTS LINK functie AAN/UIT zelf wordt niet vastgelegd in een Registratie.
Groet, Ruud |
Coenraad |
Geplaatst - 04/06/2014 : 09:28:25 Hallo Maarten,
als je een OTS heb veranderd, kun je deze apart opslaan (wel onder andere naam doen). Als je deze dan onder je registratie brengt, blijft de klank zo als jij die heb ingesteld.
Coenraad |
maartenb |
Geplaatst - 04/06/2014 : 08:43:07 Vreemd dat het niet opgeslagen kan worden...
De link van Marcel verwijst naar een manier om OTS klanken op te slaan, niet over de stand van het "OTS link" knopje. De link was wel leerzaam overigens...
Maarten |
laakies |
Geplaatst - 03/06/2014 : 19:09:38 Hoi,
Naar mijn weten was dit ook al op de Tyros 4 het geval....
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
T-Rossie |
Geplaatst - 03/06/2014 : 18:34:38 Het lijkt erop dat die niet opgeslagen wordt. (kan worden) |