O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
grootn |
Geplaatst - 08/10/2014 : 22:28:32 hallo ik heb een probleem met de sync van midifiles met styles. wat ik wil is de drum van een style midi/of audiodrum syncen met een midifile.ik zet dan de linker knop van accomp uit. ik wil alleen de drums dat gaat op zich fantastisch ; maar nu komt het probleem. wanneer de midifile informatie bezit betr. accoorden in de file( te zien in de scoredisplay)dan komt de rest van de sporen v/d style er ook weer bij. nu mijn vraag . kan ik de sturing van de akkoorden er uit halen in de songcreator( misschien is de syst excl)of hoe moet ik het anders doen zou gewldig zijn als iemand hier een antwoord op heeft muzikale groeten harrie |
12 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
simonrina |
Geplaatst - 07/02/2015 : 22:45:42 Nog even een vraag over dit onderwerp. Ik probeer ook samen met een style en midi te spelen. Ik gebruik 1 spoor van de style en de rest zet ik via Channel on/of style uit. In de midi heb ik het spoor uitgezet via channnel on/of song wat ik met de style wil spelen.De knop acmp staat aan en sync start is actief. Wanneer ik start met een akkoord hoor ik een deel van de midifile oa drums gitaar niet meer. Ik heb het bovenstaande geprobeerd maar geen resultaat. Is dit dan wel van mijn situatie van toepassing of moet ik iets anders doen om alle instrumenten te horen? Ik ben hier nog maar een leek op dit gebied idus vandaar deze reactie. Wie kan me helpen. |
grootn |
Geplaatst - 26/10/2014 : 07:27:00 hallo, nog een toevoeging in een eerder bericht heb ik het verkeerd gezegd. je moet eerst je style zoeken en kiezen en daarna pas je midifile. nu blijven je effecten staan zoals je ze in de file hebt geprogr. doe je het anders om wordt je file overschreven met de effecten v/dstyle. gr harrie |
vlbrgt |
Geplaatst - 09/10/2014 : 22:04:58 Bedankt Harrie voor de uitleg.
Mvg Etienne
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music. |
grootn |
Geplaatst - 09/10/2014 : 21:26:48 hallo tyrossianen ik heb voor de oplossing gekozen in de vh zoals jij etienne aangaf makkelijk en snel ; hoef je niet in de songcreator al die meta events te deleten. of het problemen geeft op een ander vlak weet ik niet / ik denk van niet.ik zing ook niet via de tyros. wat betr. het syncen van midi,s en styles. nogmaals klinkt erg goed. je gaat als volgt te werk. laad een midifile. zoek nu een styl de dezelfde drumgroove heeft vaak kun je in de musicfinder al een idee krijgen wat voor er bij past. zet links de rode knop accomp uit. nu ga je alleen de drum v/d styl / kan ook een audiodrumstyle zijn horen als je de file start ( met sync en startknop tegelijk indrukken even uitzoeken wanneer de style moet starten met welke variatie) je moet nu wel zelf de fills en variatie,s zelf veranderen, maar dat ment en hoef je je niet te vervelen onder t spelen. je kunt ook natuurlijk een andere kit kiezen balans regelen tussen song en style en dan opslaan in een memoryplek. het voordeel van op deze manier werken met midi is dat je al vast in de overige memory,s 2 tm 8 andere klanken kunt programmeren. je het volume van de file kunt vastzetten een tekst er aan kunt plakken en ga zo maar door. wat n lang verhaal maar dat krijg je als je hele dagen met die machine bezig bent. groeten
|
vlbrgt |
Geplaatst - 09/10/2014 : 16:55:34 Harrie,
Net als Henk vroeg ik mij eigenlijk ook af welke oplossing je nu hebt gekozen.
Harrie, je schrijft ook het volgende :
citaat: sporen uitzetten of op 0 zetten kan inderdaad maar dan ben wel de sporen 11 t/m 16 van de midifile kwijt.
Nu heb ik altijd gedacht dat als je een midi file en een stijl synchroon laat afspelen dat de eerste 8 kanalen (1 - 8) van de midi file kwamen en de hoogste 8 kanalen (9 - 16)door de stijl gegenereerd worden. Is dit bij de Tyros 5 misschien anders ? Of op welke manier speel je midi en stijl synchroon ? Kan je daar een woordje uitleg over geven, is misschien leuk om weten voor mij en andere forumleden. Dank bij voorbaat.
Mvg Etienne
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music. |
grootn |
Geplaatst - 09/10/2014 : 16:52:50 hallo henk ik heb beide geprobeerd de oplossing in vh select is wel de snelste moet alleen nog kijken of er later op een of andere manier nog iets fout gaat, maar tot nu werkt t goed. kan iedereen die met midi werkt aanraden om met de drums uit de styles te werken klinkt veel beter en kun je sneller aanpassen in de style creator . het nadeel is dat je het geheel wel moet opslaan in een memory maar dat heeft ook weer voordelen gr harrie |
tyros2 |
Geplaatst - 09/10/2014 : 16:15:19 Voor welke oplossing heb jij dan nu gekozen ???
Muzikale Groet Henk |
grootn |
Geplaatst - 09/10/2014 : 14:07:56 etienne bedankt voor de oplossing het werkt super. groeten harrie.
ps het is het proberen waard midifes met de drum van een style klink erg goed. |
vlbrgt |
Geplaatst - 09/10/2014 : 12:14:32 Harrie,
Heb geen T5 maar op T4 kan het als volgt, je kan eens kijken of dit ook op een T5 van toepassing is.
Je kan met song creator alle akkoorden uit de midi file verwijderen, als dat de bedoeling is. Laad de midi file. Ga naar Song Creator. Ga naar het tabblad SYS/EX. Filter op alleen Meta Events. Verwijder alle Meta Events die beginnen met FF 7F 43 7B 01 ...... Dit zijn maw alle akkoorden die in de midi file staan. Als alle akkoorden verwijderd zijn de file opnieuw saven. Let wel, de akkoorden zijn dan uit de midi file verwijder.
Een andere mogelijkheid is : druk toets VH Type Select --> Setup en dan CHORD dat waarschijnlijk op XF staat op OFF zetten. Let wel op dat dit een registratie bewaard wordt. Als je dus met meerdere registratie knoppen werkt dien je dit in elke reg knop in te stellen. Het keyboard zal nu niet meer reageren op de akkoorden in de midi file.
Mvg Etienne
grootn |
Geplaatst - 09/10/2014 : 11:06:41 maarten dank voor je reactie. sporen uitzetten of op 0 zetten kan inderdaad maar dan ben wel de sporen 11 t/m 16 van de midifile kwijt.
|
maartenb |
Geplaatst - 09/10/2014 : 08:03:20 Je kunt de overige sporen van de style op Uit zetten d.m.v. de knop Channel On/off.
Maar het verbaast me dat de style de complete begeleiding laat horen als de ACMP knop uit staat. Maar goed, ik heb dat nooit geprobeerd.
Maarten |
grootn |
Geplaatst - 09/10/2014 : 02:05:08 het gaat over een T5 harrie |