Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 rotor tyros 5

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
alvanthor Geplaatst - 23/12/2014 : 21:22:05
hallo vrienden

kan er mij iemand helpen ik hoor altijd een gebrom op de achtergrond van de rotor van de orgelklanken , bedankt indien iemand mij kan helpen

arnold

arnold
9     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
thomas Geplaatst - 25/12/2014 : 05:53:43
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Ben ik met je eens Thomas... Overigens ben ik erg blij met m'n Nord C2D, die is half zo groot, 10x lichter maar komt verdraaid dicht bij de tonewheel sound. Ben nog zoekende naar een mooie Leslie 760.

Ik heb nog een 760 staan, maar ja die doe ik natuurlijk nooit weg .Ik verhuur hem nu met een hammond X5 aan een bluesband en die zijn daar heel gelukkig mee
http://www.hammond-organ.com/sales/x5_for_sale.htm
En ja inderdaad, die nord komt heel dicht in de buurt kwa klank, maar zo een echte B3 , dat is toch speciaal.
Thomas

greetz
muzikant Geplaatst - 24/12/2014 : 23:33:13
Meer "hammond" dan een Hammond lijkt me een moeilijk verhaal...

Natura Artis Magistra...
hasp Geplaatst - 24/12/2014 : 15:30:03
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas

citaat:

Arnold,
Het 'gebrom' wat je hoort zit er bewust in geprogrammeerd. De Hammond toonwiel orgels hadden/hebben van huis-uit bijgeluiden zoals bijvoorbeeld de keyclick, overspraakgeluiden, vervorming (overdrive) en ook de brom.

Goede Toonwiel-sound nabootsers beschikken over de genoemde bijproducten.
In de Nord C2D Hammond clone kun je zelfs instellen hoe 'oud' je de klank wilt horen.... hoe ouder hoe 'viezer' en juist daarvan krijg ik kippenvel
Het enige wat nog ontbreekt aan de Nord is de kenmerkende smeerolie geur van de toonwielbak.

Hammond B3 kopen , ja hoor die kraakt , maar zeer warm van klank, de beste ooit gemaakt.
En neen , tot op heden is dit nooit electronisch na gedaan, NOOIT !
Ben je wel met mij eens denk ik ?
Thomas

greetz

Wat dacht je van een Crumar Mojo? Klingt meer "Hammond" dan een echte.
T-Rossie Geplaatst - 24/12/2014 : 14:34:44
Ben ik met je eens Thomas... Overigens ben ik erg blij met m'n Nord C2D, die is half zo groot, 10x lichter maar komt verdraaid dicht bij de tonewheel sound. Ben nog zoekende naar een mooie Leslie 760.
thomas Geplaatst - 24/12/2014 : 13:42:00
citaat:

Arnold,
Het 'gebrom' wat je hoort zit er bewust in geprogrammeerd. De Hammond toonwiel orgels hadden/hebben van huis-uit bijgeluiden zoals bijvoorbeeld de keyclick, overspraakgeluiden, vervorming (overdrive) en ook de brom.

In de Nord C2D Hammond clone kun je zelfs instellen hoe 'oud' je de klank wilt horen.... hoe ouder hoe 'viezer' en juist daarvan krijg ik kippenvel
Het enige wat nog ontbreekt aan de Nord is de kenmerkende smeerolie geur van de toonwielbak.

Hammond B3 kopen , ja hoor die kraakt , maar zeer warm van klank, de beste ooit gemaakt.
En neen , tot op heden is dit nooit electronisch na gedaan, NOOIT !
Ben je wel met mij eens denk ik ?
Thomas

greetz
alvanthor Geplaatst - 24/12/2014 : 13:11:29
ok allemaal bedankt voor de raadgevingen, en nog een fijne kerstavond

arnold

arnold
muzikant Geplaatst - 24/12/2014 : 08:14:48
Bij sommige orgelklanken is het vintage karakter d.m.v. nabootsing van een oude versterker/toonwielenset via een dsp geprogrammeerd. Je kunt hier ook voor een clean type kiezen om de bijgeluiden te verminderen.

Natura Artis Magistra...
Soneg Geplaatst - 23/12/2014 : 23:23:54
Soms hoor je bij de Piano ook bijgeluiden, een soort van mee resonerende snaren .

Sorry , ik kon het niet laten

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
T-Rossie Geplaatst - 23/12/2014 : 23:07:32
Arnold,

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000