Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Verandering

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Harry 2 Geplaatst - 16/01/2015 : 22:43:34
Hallo,
mijn naam is Harry en ik zoek me eerdaags een Tyros 5 76 xxl aan te schaffen.Ik heb tot op heden altijd op een Roland G-800 gespeeld,een toestel waar ik zeer tevreden over ben.Ik begrijp nogthans wel dat dergelijk toestel dat intussen al 20 jaar oud is niet kan optornen tegen een produkt als de Tyros 5.
Blijkbaar had de Tyros 5 bij zijn intrede wat kinderziektes en zou dar intussen tijd wat aan gedaan zijn.
Kan er mij iemand iets vertellen over wat er intussen bijgestuurd en veranderd is aan de Tyros 5?
Al vast bedankt bij voorbaat

Groetjes Harry
9     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Harry 2 Geplaatst - 13/02/2015 : 13:51:55
Iedereen bedankt voor de toffe reacties op mijn vragen in verband met de tyros 5.
Maarten je hebt me een goed inzicht gegeven met wat ik kan verwachten van de Tyros 5 t.o.v. de G-800,echt een formidabele uitleg !!!dank hiervoor.
Het is goed te weten dat ik op dit fórum terrecht kan met vragen in verband met de Tyros 5 .

M.v.g. Harry
tyro Geplaatst - 17/01/2015 : 14:12:25
citaat:
De af en toe noodzakelijke half bar

Style Half Bar Fill Creator of Style Time Editor

citaat:
De handige chord sequencer

Tyros heeft een Chord step record. of Producer

Groeten, Wim
laakies Geplaatst - 17/01/2015 : 11:26:04
@MaartenB

Aandelen gekocht van Yamaha ??

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Ezra Geplaatst - 17/01/2015 : 11:19:18
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tyros2

Het probleem van de Tyrossen zit meestal tussen de rugleuning en de Tyros

Whoehahaha, briljant!

Download hier mijn Tyros-songs...
maartenb Geplaatst - 17/01/2015 : 11:05:03
Hoi Harry,

Van harte welkom op dit forum! Ook ik heb een Roland G-800 gehad en inderdaad, ook ik was daar zeer tevreden over. Ik vind het fantastisch dat Yamaha eindelijk een 76 toetsen versie beschikbaar heeft gemaakt van hun keyboardlijn. De Tyros familie is van een andere fabrikant dan Roland, dus sommige dingen werken iets anders. Bijv. de manier van variaties en intro's werken iets anders. Dit is een kwestie van veel spelen en veel kijken op YouTube (zoek op "Tyros 5") hoe anderen het instrument gebruiken. Zeer leerzaam.

Als je overstapt van een Roland naar een Yamaha, zul je helaas een aantal dingen missen op de Tyros, waaronder:
  • De fantastische single chord, playable intro en ending
  • De af en toe noodzakelijke half bar
  • De handige chord sequencer (als ik het me goed herinner zat die op de G-800)
  • De muzikale "grapjes" in de style. Zo was er bijv. een style, waarbij de bas aan het einde van de maat onverwacht een ritmisch loopje maakte. Dat vond ik heel cool en gaf me het gevoel met een live bassist te maken te hebben. Dit loopje maakte de bassist uitsluitend als je op het einde van een vierde maat een mineurakkoord speelde. Bij majeur, of in andere maten, deed de bas het niet! Bij de Tyros hanteert de Content Manager, Martin Harris, het ontwerpprincipe "no surprises", dus hij houdt niet van onverwachte dingen. Hij wil als speler "in control" zijn, en daar is ook wat voor te zeggen.
  • Goede fill downs. De fills werken anders op een Tyros. Bij de G-800 heb je een up-fill van bijvoorbeeld variatie 1 naar variatie 4 (dus van rustig naar druk) die anders is dan andersom, de down-fill, in dit geval van variatie 4 naar 1 (van druk naar rustig). Dit betekent dat de overgang van druk naar rustig muzikaal wat abrupt kan zijn.
  • De toetsen zijn wat smaller. Bij de G-800 zijn de toetsen net zo groot als bij een piano. Als je over 5 octaven de toetsen van een Tyros meet, is die 2,5 cm korter dan de afstand bij de G-800. In de praktijk van het spelen merk je het echter niet.

Door dit lijstje hoef je je echter niet af te laten schrikken! Op een Tyros krijg je er andere dingen voor terug, waaronder:
  • Het professioneel afgemixde geluidsbeeld. Een style op de Tyros is een perfecte mix van de juiste volumes, effecten, nagalm en chorus. Het kan bij wijze van spreken zo op de CD gezet worden.
  • De geluidskwaliteit is sowieso veel beter dan op de G-800. Zowel de klanken als de styles als de nagalm zijn van topkwaliteit.
  • De Super Articulation 2 klanken. Hier komt muziek en computertechniek prachtig bij elkaar. Het idee is vergelijkbaar met Roland's Super Natural klanken en het speelt... wauw!
  • De akkoordherkenning werkt beter. Ook als je net na de tel een ander akkoord speelt, pakt de Tyros dit (bijna altijd) vlekkeloos op. Bij de G-800 kreeg je soms storende bijgeluiden.
  • Je kunt je performance direct opnemen in .wav. Je hoeft niet eerst analoog "naar buiten" en het daar opnemen; je blijft in het digitale domein, met een topkwaliteit tot resultaat.
  • Alle moderne dingen zitten erop, zoals het gebruik van USB sticks i.p.v. diskettes, het kunnen afspelen MP3's, het hebben van een ingebouwde hard disk, etc.
  • De style variaties hebben elk hun eigen knop (A t/m D). Dit werkt veel beter dan het achterlijke Roland systeem van vier variaties met twee knoppen. Ook heeft iedere Intro en Outro zijn eigen knop.
  • Je wordt minder afgeleid tijdens het spelen; je hoeft minder na te denken over sommige dingen. De knoppen van de style, multipads en registraties zijn bijv. verlicht. Als de knop "leeg" is, is het lichtje gedoofd, zodat je weet dat het geen zin heeft er op te drukken.
  • Multipads
  • De grote en levendige gemeenschap van Tyros-spelers. Neem dit forum. Een enorme berg kennis en bereidwilligheid. (Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat het forum op www.roland-arranger.com ook fantastisch is.) Een enorme hoeveelheid extra styles. Extra geluiden.
  • En nog veel meer...

Al met al wegen de voordelen zwaar op tegen de nadelen (hoewel die laatste me af en toe de gordijnen in jagen). Je leert er omheen te werken.

Maar het beste statement dat ik kan maken, is dat ik op de Tyros 5 meer speel dan ik op de G-800 gedaan heb. De T5 werkt als een magneet in mijn woonkamer. En dat is niet overdreven. Het is een genot er op te spelen.

Dus geniet van je ontdekkingsreis! En stel vragen, laat je helpen.

Oh, en kom naar het Oostendorp Kerstconcert. Dan word je geïnspireerd als je hoort wat een professional uit de Tyros kan halen.

Maarten
tyros2 Geplaatst - 17/01/2015 : 10:39:16
Het probleem van de Tyrossen zit meestal tussen de rugleuning en de Tyros

Muzikale Groet
Henk
laakies Geplaatst - 17/01/2015 : 10:23:43
Hoi Harry

Leuk hoor om voor jezelf een mooi cadeau te kopen.
Het is een hele omschakeling maar wel een leuke.

Het forum heb je al gevonden, dus als je vragen hebt stel ze dan gerust.

Veel plezier alvast met het kopen...

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Harry 2 Geplaatst - 17/01/2015 : 02:11:56
Hallo Michel,
bedankt voor Uw snelle reactie op mijn vraag.Het stelt me gerust dat er omzegens geen problemen zijn met de Tyros 5.Ik ga me er dra dan ook een aanschaffen.

Groeten Harry
micdo Geplaatst - 17/01/2015 : 00:53:03
Dag Harrie welkom op het forum.

Zoveel problemen heeft de tyros 5 niet gehad. Vaak lag het aan de manier van bediening volgens mijn mening.
De grootste discussie ging en gaat over het werken met eigen sampel en het hergebruiken van oude content.
Yamaha had echter al vrij snel laten weten dat de tool die daarvoor nodig is pas na een jaar van verschijnen pas echt gebruiks klaar zou zijn.
Dat heeft iin nl en de veel discussie opgeleverd, jammer maar het is niet anders. Ik ben zeer te vreden met de T5
.tip kijktip dit forum eens naar de firmware items daar vindt je meer antwoorden op je vraag.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000