O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
micdo |
Geplaatst - 05/02/2015 : 21:49:01 Wie weet hoeveel voices de tyros 5 aan board heeft als alle premium packs + voices geladen zijn. Let op: inclusief de voices die er standdaard in zitten.
Na het weekeind geef ik het antwoord. Mijn excel bestand is gevuld en klaar om hem gereed te maken voor de nieuwe Instrument definition file
Je zou al die instrumenten in je huiskamer hebben staan
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
11 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Ruud |
Geplaatst - 08/02/2015 : 21:29:57 Hallo Michel, Ik mail je screenshots met de 45 ontbrekende voices. Als je e-mailadres op het forum nog juist is heb je ze zo binnen. Mail me anders nog even voor het juiste adres.
Groet, Ruud |
micdo |
Geplaatst - 08/02/2015 : 21:24:29 Oke Ruud,
bedankt voor de tip. Ik heb dat pakket niet, ik hoop dat iemand mij er aan kan helpen. Ik zie dat deze ook niet in de cubase patch aanwezig is.
Ik zal hem in mijn lijst arceren en dan komt dat later wel.
Gr. Michel |
Ruud |
Geplaatst - 08/02/2015 : 21:13:18 Balkan&Turkey Voices = 75! Packlist is niet volledig. Styles = 50 Registraties = 80
Groet, Ruud |
micdo |
Geplaatst - 08/02/2015 : 20:44:19 Dank je wel Ruud,
Ik ging nog even alle expansionpack langs en ontdekte een stevige fout in mijn lijst. Euro & Us orgen was verwisseld met euro organ artist. deze heeft 53 voices ipv de 30 in het euro & Us Organ Pack.
Tot slot de juiste nummers volgens mij en die kun je nalezen op de yamaha site. De nummers met het ! komen overeen met de packlist
1 Alpen = 40! 2 altosax = 2! 4 baritoneSax = 2! 6 celtic = 40! 7 Choir & Vocals = 20! 8 Churck & Christas = 60! 9 entertainer = 30! 10 euro & us organ = 30! 12 euro organ artist = 53! 13 female Vocals = 2! 16 Panflute = 2! 17 tenor sax = 2! 18 trombone = 1! 19 turkish pack = 127! =108+19 21 vintage keyboard = 30! 20 vintage synth = 50!
t4 packs: 3 Balkan& turkey = 30 5 best of europe = 50! 11 Euro dance = 50! 14 latin = 25! 15 Middle eastern pack = 127!
En waar doen we dit alle maal voor...... Ojaaa om een goed werkende instrument definition file te kunnen maken. ;)
Gr. Michel |
micdo |
Geplaatst - 08/02/2015 : 19:56:59 Hoi Ruud, Ja, de Euro Organ Artist Pack met 53 voices meegerekend.
Op dit moment ben ik alle expansion voices stuk voor stuk aan het nalopen om te zien of de msb lsb en prog kloppen met de gegevens in de cubase patch file. Het leuke van dit werk is, dat je wel begrijpt hoe dit alles in elkaar steekt. Dat uitvogelen was wel het moeilijkste van alles.
Er zijn nu diverse banks die aangemaakt moeten worden voor de instrument definitie file. Dat is ook weer een secuur werkje. Daarna is het knip en plak werk om alles in elkaar te zetten. Voor in de toekomst is dit heel handig denk ik daar ik dan binnen een uur een heel nieuw pakket moet kunnen toe voegen. in excel hoef je gelukkig niet alles te typen er zijn genoeg functies beschikbaar voor dat werk.
Gr. Michel |
Ruud |
Geplaatst - 08/02/2015 : 17:27:36 Hallo Michel, Met de interne voices kom je dus op 2102. Ik heb alle Premium Packs en voices en tel er toch echt 818 via de Expansion knop. Heb je de Euro Organ Artist Pack met 53 voices meegerekend?
Groet, Ruud
O, dit kruiste elkaar. Je had al wat aangepast. Waarin zit hem het verschil van 8 Premium voices? |
micdo |
Geplaatst - 08/02/2015 : 17:00:08 Zoals belooft hier wat nummers.
Wanneer ik alle interne voices selecteer in de sheet, dan kom ik uit op interne voices op 2102 regels. De expensian packs zoals ze nu te koop zijn onder de Tyros 5 downloads kom ik uit op 826. De sheet is opgebouwd m.b.v. de datalist zoals Yamaha die via de download pagine beschikbaar steld. Ik tel daar 21 packs
leuk hoor die verschillen ;-) Zo blijf ik lekker bezig.....
Gr. Michel |
micdo |
Geplaatst - 07/02/2015 : 22:51:26 @wim Bedankt voor je reactie. Ik ben druk bezig om een geheel nieuwe en complete instrument definitie file te maken. Deze baseer ik op de datalijst zoals die te downloaden is bij Yamaha. In deze lijst zijn ook alle op dit moment uitgegeven expancion packs verwerkt. Yamaha heeft hem wel gemaakt voor cubase maar ik heb nog niks gevonden om hem om te zetten. Nu ben ik hard opweg om een werkbare excelsheet te maken waarna het heel eenvoudig is om een nieuwe up to date versie te maken. Dan hoefbik niet meer op andere te wachten en is het maken van aanpassingen kinderspel.
Gr. Michel |
Ruud |
Geplaatst - 07/02/2015 : 20:03:29 OK. Standaard Voices: 2096 Originele Premium Packs en Voices van Yamahamusicsoft: 818 Samen totaal 2914.
Groet, Ruud |
tyro |
Geplaatst - 07/02/2015 : 19:37:16 Standaard heeft de Tyros 5 al 2086 Voices.
Instrument defination? Bedoel je de Cubase Patch incl. Expansion Packs? HIER te downloaden
of bedoel je deze?
Groeten, Wim |
maartenb |
Geplaatst - 07/02/2015 : 18:11:11 Eens kijken: In de Tyros 4 zitten ongeveer 1100 interne geluiden, als ik het me goed herinner. In de Tyros 5 zitten extra SA2 geluiden, nieuwe Trombones enzo. Zeg 100 klanken er bij: 1200 interne klanken.
Dan de Expansion Packs: Vintage Keyboard (40 voices gok ik), Celtic (40 voices gok ik), de kleinere met Panflute (2 voices), stemmen, Saxs, Trumpets, enz.enz.: ik gok zo'n 150 erbij.
Totaal: 1350 voices.
Ben benieuwd...
Maarten |