O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
simonrina |
Geplaatst - 01/03/2015 : 20:33:06 Hoi. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om aanpassingen(note/chord off/on het veranderen van kanaal of grote van de noten) binnen score op te slaan zodat ik dat niet elke keer hoef in te stellen. het is mij nog niet gelukt. |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
eddy vanzee |
Geplaatst - 05/03/2015 : 19:52:29 misschien staat de midifile niet in de beginstand, probeer eens met eerst een paar keer op de "Stop"-knop te drukken in Song Rec/player alvorens de boven beschreven handelingen uit te voeren zodat de song zeker aan het begin staat. Indien het nog niet lukt beschrijf je best eens nauwgezet de handelingen die je uitvoert. VrGr eddy
heb je vraag nog eens gelezen: het is wel de bedoeling dat er een midifile geladen wordt de score instellingen worden in de midifile opgeslagen, dit moet dus bij elke gebruikte midifile telkens opnieuw ingesteld worden, blijft dan wel bewaard in deze midifile indien opgeslagen wordt. |
simonrina |
Geplaatst - 05/03/2015 : 18:34:48 Het is me nog niet gelukt |
richard001 |
Geplaatst - 02/03/2015 : 10:26:42 En nog een tip voor degenen die gebruik maken van een midi sequencer (bv Cubase, Sonar of Logic Pro) om midi-songs te maken of te bewerken:
Je kunt alle instellingen van de score in de midi-song opslaan door middel van System Exclusive Messages.
De instellingen staan op pagina 100 van de Tyros5 Data List onder het kopje 'Score'
Gr. Richard
|
eddy vanzee |
Geplaatst - 01/03/2015 : 21:37:50 ik doe het altijd op volgende manier: eerst gewenste instellingen doen in "SetUp" via "Score"-knop; dan via "Song Creator' > tabblad "Channel" > "(5) (D) Execute" > "(i) Save" opslaan op gewenste locatie (eventueel om niet te overschrijven met bijvoeging letter of cijfer in naam) indien niet duidelijk zie : Reference Manual op blz69. VrGr eddy
bijvoeging: wanneer je in het scherm terechtkomt waarin je verscheidene items kan aanvinken is het aangewezen om "Keyboard Voice" NIET aan te vinken, indien je dat wel doet worden de Left, R1+R2+R3 in de midifile opgeslagen, je hebt dan nadien bij het gebruik van deze midifile geen controle meer over de genoemde voices. Werk, veiligheidshalve liefst met een kopie van de originele file of sla deze op onder een gewijzigde naam. |
micdo |
Geplaatst - 01/03/2015 : 21:30:46 Dag Simonrina,
Ik heb dat nog niet voor elkaar gekregen. Het score screen gebruik ik voor zelf gemaakte midi's waarbij ik er op let dat de melodie lijn op spoor 1 staat. Ik roep deze midi op vanuit een registratie. Via de registratie blijven bij mij de instellingen staan zoals ik ze wil hebben.
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |