O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Demuynck |
Geplaatst - 24/03/2015 : 18:22:53 Ik heb een probleempje met de instalatie van de USB Midi Driver. ik heb die gedownload voor mijn Windows 7 (64 bits) en de Tyros 5 verbonden met de pc die dan ook de HD vaN DE TYROS terug vind. Doch bij de instalatie van de USB Midi driver krijg ik steeds de melding dat de instalatie daarvan niet kan voltooid worden omdat er geen apparaat ( de Tyros dus) niet gevonden wordt. Wat is het probleem en waar zit ergens de oplossing.
Alvast bedankt voor de hulp
JM |
14 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Demuynck |
Geplaatst - 03/04/2015 : 20:34:13 ja hoor ik heb de nederlandstalige yem handleiding al gedownload en nu maar proberen hoe het allemaal werkt. Eerst nog wat tijd vrijmaken om dit in te studeren.
Thanks again
JM |
micdo |
Geplaatst - 02/04/2015 : 20:37:11 Super dat het probleem nu verholpen is. Veel plezier met yem. Heb je de Nederlandse handleiding al gevonden op het forum hier?
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
Demuynck |
Geplaatst - 02/04/2015 : 19:44:48 Oef het is gelukt.
ik zette de pc en de Tyros aan die uiteraard verbonden waren via usb kabel (achteraan de Tyros naar usb van de pc) aan en ik starte het programma yem en het instaleren ging vlot. ik denk dat het probleem vroeger lag omdat ik de usb midi driver wilde instaleren zonder dat de Yem open stond en nu ineens lukte het wel.
Bedankt voor jullie hulp
JM
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
Hoi,
misschien een domme opmerking, maar voor midi moet je de tyros gewoon opstarten. Dus niet in de USB mode. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite
|
micdo |
Geplaatst - 01/04/2015 : 20:27:06 Misschien als tussen stap,
Ken je iemand met een laptop, dan kun je eerst kijken of het dan wel werkt na installatie van de driver. Al met al krijg ik de indruk dat Windows in dit geval aan het klieren is.
Gr. Michel |
Demuynck |
Geplaatst - 01/04/2015 : 19:55:02 ja al met verschillende usb kabels van verschillende types
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door WFF
# JM,
Heb je al een andere kabel geprobeerd?
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 HK Lucas Nano 300
|
theplayer |
Geplaatst - 01/04/2015 : 19:14:02 Hoi,
misschien een domme opmerking, maar voor midi moet je de tyros gewoon opstarten. Dus niet in de USB mode. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
micdo |
Geplaatst - 01/04/2015 : 19:12:55 Voor Midi functie ga je dan als volgt te werk?
1 start de pc op zodat je bij voorbeeld yem kan starten. 2 sluit keyboard aan en zet hem aan. Druk op geen enkele toets op het keyboard. Voor de HD mode houdt je music finder ingedrukt.
Nu zou de pc moeten melden dat er een USB device is aangesloten en dat de driver geïnstalleerd word.
Als je altijd te werk bent gegaan volgens bovenstaande methode, kan het liggen aan problemen in het register van Windows 7. Een programma wat ik veel gebruik is cclean. Gratis te downloaden via filehippo bijvoorbeeld. Ik zelf gebruik een 3mtr lange USB kabel met metaal omvlechting. Een van de betere kabels in de handel.
Gr. Michel |
WFF |
Geplaatst - 01/04/2015 : 17:48:08 # JM,
Heb je al een andere kabel geprobeerd?
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 HK Lucas Nano 300 |
Demuynck |
Geplaatst - 01/04/2015 : 17:14:44 Nee ik ben er nog altijd niet uit. ik gebruik dus werkelijk de usb aansluiting langs de achterkant van de Tyros (vierkante plug) De pc herkend de HD van de Tyros maar de usb driver vindt geen aangesloten apparaat. ik heb al verschillende malen de gedownloade usb driver verwijderd van de pc en terug gedownload en het is dus wel de versie voor Windows 7 (64 bits) ik zou graag aan de slag gaan met de Yem om mijn styles en de drumkits te kunnen wijzigen naar eigen smaak maar zonder die usb driver lukt het niet met de Yem, alsook niet met het programma Mixmaster. Stom dat dit allemaal zo omslachtig is. Mocht je nog trukjes kennen, laat het dan maar weten. Alvast heel erg bedankt voor de bereidwillige hulp van jullie allemaal
Tof !!!!
JM
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door micdo
Jm, Ik hoop dat je er al uit ben. Anders is het mischien handig te vermelden welke van de 3 USB aansluitingen gebruikt van de tyros. Wij nemen aan dat je de vierkante variant gebruikt aan de achterzitje. Wat voor USB kabel je gebruikt wist je dat er verschillende versies zijn met name voor USB 3 en usb 2. Als de HD mode wel werkt dan zou je verwachten dat de Midi functie ook werkt.
Ik zelf zou er voor kiezen de software driver van Yamaha te verwijderen en dan de pc opnieuw op te starten. Daarna de driver opnieuw te installeren en de tyros pas aansluiten zoals de handleiding het vermeld. Ben benieuwd, anders weet ik nog wel meer trukjes
Gr. Michel
|
micdo |
Geplaatst - 30/03/2015 : 15:40:31 Jm, Ik hoop dat je er al uit ben. Anders is het mischien handig te vermelden welke van de 3 USB aansluitingen gebruikt van de tyros. Wij nemen aan dat je de vierkante variant gebruikt aan de achterzitje. Wat voor USB kabel je gebruikt wist je dat er verschillende versies zijn met name voor USB 3 en usb 2. Als de HD mode wel werkt dan zou je verwachten dat de Midi functie ook werkt.
Ik zelf zou er voor kiezen de software driver van Yamaha te verwijderen en dan de pc opnieuw op te starten. Daarna de driver opnieuw te installeren en de tyros pas aansluiten zoals de handleiding het vermeld. Ben benieuwd, anders weet ik nog wel meer trukjes
Gr. Michel |
vlbrgt |
Geplaatst - 29/03/2015 : 21:12:25 JM,
Misschien eens een andere USB poort van je PC proberen.
Mvg Etienne
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music. |
korgie |
Geplaatst - 29/03/2015 : 18:30:06 Heb je de installatie handleiding die bij de download zat goed gevolgd. Want ik had namelijk hetzelfde probleem met mijn tyros 4. En toen ik de installatie handleiding stap voor stap precies volgde werkte het probleemloos.
Mvg:Korgie |
Demuynck |
Geplaatst - 29/03/2015 : 17:06:56 al meerdere malen geprobeerd met verschillende kabels maar het werkt nog altijd niet. Weet er iemand raad aub
Thanks ! |
Fairware |
Geplaatst - 24/03/2015 : 22:17:58 Vreemd genoeg had ik dat probleem ook eens een keer. Had in dit geval een verlengde USB kabel. Zodra ik de Tyros aanzetten maakte de PC het geluid van ‘Er hangt iets aan de USB poort’. Echter was er geen echt communicatie. Mogelijk data storing op de kabel of een slechte kabel. Kreeg ook dezelfde melding dat de driver niet geladen kon worden.
In mijn geval had ik een andere (betere) kabel genomen en het werkte daarna vlekkeloos. Dus probeer als het mogelijk is een andere kabel. Rechtstreek op je PC zonder USB hub (in eerste instantie).
Ik maakt nu gebruik van een USB Hub ertussen en dat werkt ook prima. Succes
Groet, Fred
|